Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام ایزدی با اشاره به اینکه توسعه فعالیت های فرهنگی در بقاع متبرکه درسال های اخیر چشم گیر بوده، گفت : تعداد ۳۰۴ بقعه وامامزاده در خراسان رضوی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تربت حیدریه حجت الاسلام «جمال ایزدی» امروز(دوشنبه ۱۷ تیر) در همایش تجلیل از مقام شامخ امامزادگان و بقاع متبرکه منطقه تربت حیدریه در بقعه متبرکه بی بی حسینیه تربت حیدریه اظهار کرد: منظور از تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، محوریت ومرکزیت امامزاده در تحقق فعالیت های فرهنگی منطقه است و شاخصه این امر آن است که این فعالیت هاضابطه مند وبا برنامه ونیز آرمانی واز روی اعتقاد صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: بهره گیری از ظرفیت هیات امنای مردمی ، اعضای مرکزی فرهنگی قرآنی و خادمین افتخاری بقاع متبرکه شرط تحقق برنامه هایی است که بقاع متبرکه را به قطب فرهنگی تبدیل کند.

 

حجت الاسلام ایزدی تصریح کرد:توسعه فعالیت های فرهنگی در بقاع متبرکه درسال های اخیر چشم گیر بوده و اجرای برنامه هایی نظیر اقامه جماعت ، قرائت ادعیه ، اعتیاد وسوگواری های ائمه و... موجب افزایش حضور مردم در بقاع متبرکه شده است.

 

وی گفت : از لحاظ کمی استقبال گسترده مردم از برنامه های بقاع متبرکه در مقایسه باسال گذشته افزایش یافته و از نظر کیفی طول مدت حضور مردم در بقاع متبرکه وبهزهمندی آنان از برنامه های فرهنگی این بقاع پیش ازپبش نمایان و مشهود است.

 

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف خراسان رضوی افزود: همه ساله همایش هایی به منظور تجلیل از مقام شامخ امامزادگام معرفی ابن بزرگان به عنوان ذخایر معنوی عموم مردم ‌بسترسازی جهت تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی جامعه، افزایش ارتباط و ارادت مردم به امامزادگان ‌ایجاد آرامش برگزار می شود.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت مسجد خبرگزاری شبستان قم اردبیل امامزادگان و بقاع متبرکه کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد گیلان تربت حیدریه معاون فرهنگی امامزادگان و بقاع متبرکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۸۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۷۰۰ نفر دربازارچه‌های مرزی خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی و روابط خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: فعالیت‌های اقتصادی ۲ بازارچه مرزی دوغارون و باجگیران زمینه اشتغال مستقیم افزون بر ۷۰۰ نفر را فراهم کرده‌اند.
هادی حقیقی افزود: اشتغال غیر مستقیم در این ۲ کانون اقتصادی (دوغارون و باجگیران) همجوار با افغانستان و ترکمنستان به بیش از ۲ هزار نفر می‌رسد.

او با اشاره به برنامه‌های عمرانی در بازارچه‌های مرزی استان خراسان رضوی گفت: با هدف ارایه خدمات بهتر به فعالان اقتصادی در بازارچه‌های مرزی استان و افزایش سطح تعاملات در این بخش با کشور‌های همجوار، هم اکنون محوطه سازی، ایجاد فضا‌های رفاهی برای تجار در بازارچه مرزی دوغارون و توسعه فضای بارانداز در بازارچه مرزی باجگیران در حال انجام است.

مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی و روابط خارجی استانداری خراسان رضوی افزود: طرح ساماندهی بازارچه مرزی دوغارون بهمن ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد که تاکنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امید می‌رود که بخشی از این طرح در سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد.

حقیقی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲ بازارچه مرزی دوغارون و باجگیران در خراسان رضوی فعال است، گفت: بازارچه مرزی دوغارون مهمترین کانون اقتصادی ایران با افغانستان است، برای افزایش صادرات از این منطقه به بازار‌های هدف این کشور همسایه، احداث ۱۵۴ غرفه تجاری در ۱۳ ماه گذشته در دوغارون آغاز شده است.

او افزود: فعالیت صاحبان کالا‌های ایرانی و افغانستانی در بازارچه مرزی دوغارون مورد بررسی مقامات ۲ کشور قرار گرفته است که محقق شدن آن نقش زیادی در اشتغال پایدار جوانان جویای کار دارد.

 

دیگر خبرها

  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم (ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه‌ای انجام می‌شود
  • اشتغال ۷۰۰ نفر دربازارچه‌های مرزی خراسان رضوی
  • بازگشایی جاده تربت جام -صالح آباد
  • جاده تربت جام -صالح آباد خراسان رضوی بازگشایی شد
  • بازگشایی جاده تربت جام -صالح آباد خراسان رضوی
  • انسداد جاده تربت جام- صالح آباد بر اثر وقوع سیل
  • سیلاب جاده تربت جام - صالح آباد در خراسان رضوی را مسدود کرد
  • راه اندازی بزرگترین میدان عرضه دام‌ زنده در شرق خراسان رضوی
  • آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی 
  • واگذاری روابط حاکم بر اقتصاد به مردم شرط تحقق مشارکت مردمی در تولید