Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@19:46:47 GMT

آسیب های اجتماعی در کمین خانواده زندانیان

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۲۸۸۶۳

آسیب های اجتماعی در کمین خانواده زندانیان

مدیر کل زندان های همدان روز دوشنبه در جلسه مجمع عمومی انجمن حمایت زندانیان همدان گفت: از دیدگاه روانشناسی بیشترین آسیب متوجه افرادی است که سرپرست آنها در قید حیات است ولی در نزد خانواده نیست.

پژمان پروین افزود: فلسفه شکل گیری انجمن حمایت از زندانیان رسیدگی به آلام و رنج های خانواده های افراد در بند و نیازمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خدمات ارائه شده در انجمن حمایت از زندانیان را شایسته و ارزشمند توصیف و بیان کرد: نیازهای خانواده های زندانیان از ۲ منظر مادی و معنوی مورد توجه قرار گرفته و از کمک های فرهنگی و معنوی به این قشر آسیب پذیر جامعه نباید غفلت کرد.

مدیرکل زندان های همدان با عنوان اینکه نباید از هرگونه کمک مادی به این افراد دریغ کرد گفت: هدف از تاسیس انجمن حمایت زندانیان همدان به عنوان یک سازمان مردم نهاد، برای آموزش و حمایت از کسانی است که سرپرست آنان در خانواده حضور ندارند.

پروین تاکید کرد: عوامل مختلفی موجب زندانی شدن افراد می شود که یکی از دلایل اصلی آنها ناآگاهی افراد است که باید با تعامل و فرهنگ سازی دوباره زندانیان را به اجتماع بازگردانیم.

وی ادامه داد: در این راستا انجمن‌ها در قالب انعقاد تفاهم نامه دست یاری به سوی نهادهای حمایتی از قبیل بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) دراز می کنند و آمادگی پذیرش مساعدت‌های آنان با هدف ارائه خدمات بهتر به خانواده های زندانیان بی بضاعت هستند.

مدیرکل زندان های همدان با تاکید بر اینکه باید دیدگاه جامعه نسبت به خانواده زندانیان تغییر یابد گفت: باید نسبت به آنها احساس مسئولیت کنیم زیرا بی توجهی به این موضوع آسیب های فرهنگی، اخلاقی و اقتصادی فراوانی را به دنبال دارد.

استفاده از ظرفیت مساجد و بسیج، ثبت انجمن در موقوفه، ساخت منزل برای مددجویان و خانواده ها در نشست مشترک با کمیته امداد از دیگر نکاتی بود که مدیرکل زندان های همدان مورد تاکید قرار داد.

در این نشست با حضور اعضای حاضر نسبت به رای گیری برای انتخاب ۲ بازرس اقدام شد که سعید گلستانی و حسن رضائی با کسب بیشترین آراء به عنوان بازرس مجمع عمومی سالیانه انجمن در سال جاری انتخاب و معرفی شدند.

۷۵۲۶/‏۲۰۹۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی همدان زندانیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۸۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار دیلم صبح دوشنبه در این آئین ضمن تشکر از همه اقشار مختلف جامعه و خیرینی که در جشن گلریزان ویژه آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد حضور داشتند اظهار کرد: وقتی فردی به دلیل محکومیت مالی در زندان محبوس می‌شود، خانواده این فرد خواسته یا ناخواسته در معرض آسیب‌های اجتماعی و تهدیدها قرار می‌گیرد از طرفی هم چون بعضی مواقع سرپرست خانوار زندانی است و درآمدی وجود ندارد این خانواده از نظر اقتصادی و معیشتی نیز دچار تنش می‌شود.

محمد اسدی با اشاره به اینکه خیرین شهرستان دارالمومنین دیلم در همه عرصه‌ها جهت رفع مشکلات مردم پیش قدم بوده و هستند، بیان داشت: مشارکت خیرین و شهروندان شریف دیلمی در جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومین مالی، نه تنها یک فرد را از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازمی‌گرداند بلکه بعضاً موجب خوشحالی فرزندان از بازگشت پدر خانواده و نجات خانواده از آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان دیلم کار برای رضای خدا را بسیار شیرین دانست و کمک و یاری به برادر دینی و مؤمن خود را از کارهای بسیار پسندیده دانست که همه امامان و معصومین به انجام آن سفارش کرده اند.

وی از همه عواملی که در برگزاری این جشن‌ها و جمع آوری کمک‌های مردمی در زمینه آزادی زندانیان جرایم غیر عمد تلاش می‌نمایند قدردانی کرد.

جشن گلریزان آزادی ۱۱ زندانی جرایم غیر عمد با حضور فرماندار، رئیس کل دادگستری استان بوشهر و معاونین، مدیرکل زندان‌ها، رئیس ستاد دیه استان، مدیرکل ثبت اسناد، اعضای شورای تأمین و شورای اداری و اقشار مختلف مردم خیر و نیکوکار شهرستان دیلم در سالن مجتمع پیامبر اعظم (ص) برگزار شد.

کد خبر 6091954

دیگر خبرها

  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی از حقوق متقابل کارگر و کارفرما
  • کانون خانواده‌ با خودمحوری‌ها آسیب می‌بیند
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • بانوان نماد خودباوری و مسوولیت پذیری در جامعه هستند
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • بانوان نماد خودباوری و مسؤولیت پذیری در جامعه
  • لزوم توجه جدی به بزرگسالان اتیسم / برگزاری سومین رویداد «هم‌مسیر اتیسم»