Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  از همین رو نخستین دوره مسابقات کورس اسب دوانی شمالغرب کشور در استان زنجان در حالی برگزار شد که 40 چابکسوار به همراه اسب‌هایشان از استان‌های کشور در این مسابقات که برای نخستین بار در زنجان و در شهر تاریخی سلطانیه برگزار می‌شد حضور یافتند و از آنجایی که این رشته ورزشی طرفداران زیادی در بین ایرانیان و مردم دنیا دارد ، توسعه آن می‌تواند منجر به توسعه اقتصادی استان شود اما لازم است که در این زمینه ضمن تامین زیرساخت‌ها، ارتباطی قوی با فعالان بخش ‌های مختلف و به ویژه بخش خصوصی برقرار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 جدا از شور نشاط برگزاری این قبیل مسابقات در استان زنجان و هماهنگی های فراوانی که اداره کل ورزش و جوانان در کنار هیات سوارکاری استان و فدراسیون برای برگزاری مسابقات بزرگی چون رقابت‌های فوق صورت داد، باید برگزاری چنین رویدادهایی را که با خود صنعتی به نام صنعت اسب را توسعه میدهد را به فال نیک گرفت، جایی که بر اساس  مطالعاتی که توسط انجمن ملی اسب آمریکا در سال 2017 انجام شد، این صنعت چیزی نزدیک به 50 تریلیون دلار به صورت مستقیم در اقتصاد این کشور تاثیر داشته و حدود 990 هزار موقعیت شغلی را به وجود آورده که 39 تریلیون آن صرف حقوق دستمزد و سود بوده است. 

در کنار توسعه صنعت اسب، برگزاری این رویداد در چمن تاریخی سلطانیه و احیای مجدد آن و برگزاری مسابقات کورس و ... در این رشته ورزشی موجب توسعه گردشگری و هتلینگ می‌شود، جایی که علی خلیلی مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان نیز به این مورد اشاره کرد و گفت: "افزون بر جنبه های ورزشی برگزاری این قبیل مسابقات به صورت منطقه‌ای و یا ملی توسعه گردشگری و هتلینک را نیز با توجه به تاریخی بودن شهر سلطانیه و همچنین جاذبه های دیگر استان زنجان در حاشیه این مسابقات رقم خواهد زد."

اما ذکر این نکته خالی از لطف نیست که صنعت گردشگری و صنعتی نوپا به نام صنعت اسب البته در ایران، دو صنعت پول‌ساز بوده که می‌توانند با تعامل هنرمندانه با همدیگر، مسیر توسعه خود را با سرعت بیشتری سیر کنند و به جاذبه‌ای برای شهر جهانی تبدیل شوند که البته در این بین فدراسیون سوارکاری کشور نیز با همت مسولان هیات و همچنین اداره کل در شناساندن ظرفیت بزرگ و تارخی چمن سلطانیه بر اهمیت و عملیاتی شدن برگزاری مسابقات در این منطقه تاکید دارند.

 مسعود خلیلی رئیس فدراسیون سوارکاری کشور که خود شخصا در مسابقات کورس اسبدوانی سلطانیه حضور پیدا کرده بود در این رقابت ها با بیان اینکه  مجموعه اسب دوانی سلطانیه برای تابستان سال آینده احداث می شود، سلطانیه را یکی از قطب های اسب دوانی کشور عنوان کرد و گفت: منطقه سلطانیه داری موقعیت منحصر به فردی به منظور توسعه این رشته است ، بطوریکه  با برخورداری  از میدان اسب دوانی با مساحت زیاد و همچنین چمن طبیعی ، پتانسیل و ظرفیت بالایی برای احداث مجموعه اسب دوانی وجود دارد .

ییس فدراسیون سوارکاری اهمیت احداث مجموعه اسب دوانی در این منطقه را بدلیل ظرفیت مناسب توسعه این رشته  مورد توجه قرار داد ‌‌تصریح کرد : آنچه مسلم است استان زنجان بدلیل همجواری با سایر استان های منطقه شمال غرب و به دلیل ظرفیت و استعداد بالای اسب دوانی ، قطب اسب دوانی محسوب می شود.

اما در پایان باید گفت که صنعت اسب ایران به عنوان یک جاذبه طبیعی و اکوتوریستی در کنار سایر جاذبه‌ها میتواند حجم قابل توجهی از افراد متمول علاقه مند به اسب را به کشور جذب کند و درآمدهای قابل توجهی نصیب کشور نماید.

گردشگری ورزشی مفهوم جدیدی در صنعت گردشگری دنیا است که در طی سالهای اخیر بیشترین رشد را داشته است و یکی از مهمترین رویدادهای ورزشی دنیا با جذابیت و هیجان بالا و پتناسیل فراوان برای جذب گردشگر از سراسر دنیا است که استان زنجان نیز می‌تواند با اتکا بر قابلیت ها و ظرفیت های طبیعی و جغرافیایی و گردشگری خود به عنوان قطب سوارکاری ورزش قهرمانی، تفریحی و همگانیکشور در بردارنده معتبرترین مرکز پرورش اسب و سوارکاری در سطح ملی و منطقه ای باشد.

بنابراین برای شکوفایی و رونق صنایع مرتبط با صنعت اسب و سوارکاری در ایران نیاز به برنامه ریزی استراتژیک و همچنین شناسایی و معرفی توانمندی های گردشگری اسب های ایرانی به عنوان یک منبع جاذبه گردشگری منحصر به فرد در قلمرو ایران اسلامی می‌تواند بسیار مثمر ثمر واقع شود.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شمالغرب سلطانیه مسابقات کورس اسب دوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۸۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بیش از ۱۲۰۰ نفر ورزشکار در ویژه‌برنامه «ایرانی پهلوان»

رئیس اداره ورزش همگانی و محلات شهرداری و رئیس دبیرخانه اصفهان پایتخت فرهنگ پهلوانی گفت: ویژه برنامه «ایرانی پهلوان» با حضور بیش از ۱۲۰۰ نفر ورزشکار در میدان تاریخی امام (ره) برگزار شد.

محسن رویگری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ویژه برنامه ایرانی پهلوان به‌مناسبت گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در میدان تاریخی امام (ره) و با حضور بیش از ۱۲۰۰ ورزشکار برگزار و با استقبال بسیار خوبی از سوی شهروندان اصفهان روبه‌رو شد.

وی افزود: در ویژه‌برنامه ایرانی پهلوان تلاش بر این بود تا وجه پهلوانی ورزشکاران اصفهان در یک مکان تاریخی و پر مخاطب به نمایش گذاشته شود که این تلاش‌های بی‌وقفه با تلاش همکارانم در هیئت‌های ورزشی مثمر ثمر واقع شد.

رئیس اداره ورزش همگانی و محلات شهرداری و رئیس دبیرخانه اصفهان پایتخت فرهنگ پهلوانی با اشاره به هدف برگزاری ویژه‌برنامه پهلوان ایرانی گفت: با توجه به هم‌زمانی گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای و هفته فرهنگی اصفهان، سعی بر این شد تا رشته‌های ورزشی‌ای که ریشه تاریخی و فرهنگی اصفهان را در بطن خود جا داده‌اند، در منظر عموم به نمایش گذاشته شوند تا شهروندان به‌ویژه نوجوانان و جوانان این شهر، به تاریخچه عظیم ورزشی شهر اصفهان پی ببرند و بتوان نهال شجاعت، انسانیت و میهن‌پرستی که اصلی‌ترین خصلت پهلوان است را در قلب آن‌ها نهادینه کرد.

رویگری با اشاره به دستاورد ویژه‌برنامه ایرانی پهلوان و ایجاد فضایی شاد در میدان تاریخی (ره) بیان کرد: در زمان برگزاری این ویژه‌برنامه، شور و حال بسیار شادی فضای میدان تاریخی امام (ره) را پر کرده بود، همچنین حضور پیشکسوتان و قهرمانان رشته‌های ورزشی نیز موجب ایجاد انگیزه رشادت و پهلوانی در نوجوانان شد.

وی با اشاره به تنوع رویدادها و برنامه‌های ورزشی در نکوداشت هفته فرهنگی اصفهان و روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای تصریح کرد: ویژه‌برنامه پیران گود، مسابقات مینی‌گلف و رویداد پیاده‌روی سحرخیزان اصفهان از جمله سایر برنامه‌های معاونت فرهنگی، ورزشی شهرداری است که شهروندان اصفهانی برای دستیابی به زمان و مکان دقیق این برنامه‌ها و رویدادهای دیگر، می‌توانند با عضویت در کانال اطلاع‌رسانی در پیام‌رسان ایتا به نشانی http://shahrvt@ از اخبار مطلع شوند.

کد خبر 748810

دیگر خبرها

  • افتتاح ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه صفه، اقدامی موثر در ارتقای صنعت گردشگری
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • اجرای ۱۶ پروژه شاخص در مجتمع گردشگری صفه/ برای توسعه صنعت نشاط و تفریح تلاش می‌کنیم
  • سالن ورزشی آلاشت بازسازی می شود
  • حضور بیش از ۱۲۰۰ نفر ورزشکار در ویژه‌برنامه «ایرانی پهلوان»
  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • مناطق گردشگری شهر بهبهان + فیلم
  • گام بلند استارتاپ «طرح تو طرح» برای نوآوری دیجیتال در معماری
  • قنات تاریخی بهریار دلیجان گلریزان شد
  • میمند شهر ملی شیشه گری