Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی پس از حضور در نشست کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره عدم هماهنگی بین دستگاه‌ها درباره اجرای طرح جامع مالیاتی، گفت: در سال جاری که کشور با مضایق و محدودیت‌های زیادی در وصول سایر درآمدها و منابع همانند نفت مواجه است، قطعاً مالیات و درآمدهای مالیاتی می‌تواند یکی از اهرم‌های جدی برای عبور از شرایط بحرانی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برای تحقق درآمدهای مالیاتی به اطلاعات و آمار نیاز داریم، افزود: اگر بخواهیم انصاف و عدالت مالیاتی را رعایت کرده و حداکثر درآمدهای مالیاتی تحقق یابد، باید اطلاعات و آمار خوبی کسب کنیم که این اطلاعات و آمار را می توان از طرق مختلف کسب کرد.

عملکرد سه ماه گذشته در حوزه مالیاتی خوب بوده است

وزیر اقتصاد با بیان اینکه یکی از روش‌های قابل اطمینان برای دریافت اطلاعات و آمار همکاری دستگاه‌های اجرایی در قوه مجریه و سایر قوا است، تصریح کرد: امروز در یک تعامل چندجانبه تصمیمات خوبی اتخاذ و مقرر شد، در مواردی که هنوز تفاهم‌نامه بین دستگاه‌ها و سازمان امور مالیاتی منعقد نشده، ظرف یک هفته آینده این اتفاق عملیاتی شود.

دژپسند با تاکید بر اینکه مقرر شده انتقال و تامین اطلاعات توسط دستگاه‌ها با سرعت بیشتری انجام شود، گفت: امیدوارم از لحاظ بحث عملکردی، امسال وضعیت خوبی در حوزه مالیاتی داشته باشیم، البته عملکرد سه ماه گذشته خوب بوده و در سال گذشته نیز حدود 97 درصد درآمدهای مالیاتی محقق شده است.

باید در سال جاری فرار های مالیاتی را در تور انداخت

وی  با بیان اینکه باید در سال جاری فراری‌های مالیاتی را در تور انداخت، بیان کرد: علی رغم اینکه سازمان امور مالیاتی به دنبال افزایش درآمدهای مالیاتی است، اما هرگز به دنبال فشار به مودیان خوش حساب و خوش عملکرد نیست و هیچ دلیلی وجود ندارد برای اینکه درآمدهای مالیاتی افزایش یابد به مودی خوش حساب که عملکرد مالیاتی خوبی دارد، فشار وارد شود.

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه یکی از مجراها برای کاهش فرارهای مالیاتی افزایش اطلاعات از مودیان است، افزود: پس از این اقدام باید در زمینه  اطلاع رسانی قوانین اقدام کرد تا پایه های مالیاتی افزایش یابد.

این عضو کابینه دولت دوازدهم، با بیان اینکه فرارهای مالیاتی حدود 40 هزار میلیارد تومان برآورد شده که شامل فرارها و معوقات است، ادامه داد: برخی می‌گویند رقم فرار مالیاتی 25 هزار میلیارد تومان است که حتی اگر همین رقم وصول شود، می توان جهش قابل توجهی در تحقق درآمدهای مالیاتی ایجاد کرد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: امور اقتصادی و دارایی مجلس شورای اسلامی نفت مالیات اقتصاد دولت فرار مالیاتی درآمد مالیاتی فرهاد دژپسند سازمان امور مالیاتی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۸۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرار بازیگر درجه چندم از کشور + جزئیات | بازیگر جنجالی کجا به سر می برد؟

به گزارش همشهری‌آنلاین، روزنامه ایران نوشت: سایت بی‌بی‌سی فارسی با انتشار گفت‌وگوی اختصاصی خود با محمد صادقی، خبر از فرار او از ایران داد و اعلام کرد که صادقی هم اکنون در پاریس به سر می‌برد.

محمد صادقی تابستان سال گذشته به دلیل برخی موارد اتهامی و ادای توضیحات در ارتباط با حمایتش از جریان آشوب در کشور بازداشت شد و در نهایت آذر ماه سال گذشته رسانه‌ها خبر دادند که او به اتهام «اقدام علیه امنیت کشور» به پنج سال زندان محکوم شده است.

صادقی پیش‌تر با پوشش و آرایش‌ زنانه، تصاویری از خود در فضای مجازی منتشر کرده بود.

کد خبر 847106 منبع: ایران برچسب‌ها خبر مهم تلویزیون بی بی سی بازیگران سینما و تلویزیون ایران

دیگر خبرها

  • رصد دقیق ۴۷۰۰۰۰ هکتار برنج شمال با داده‌های فضایی
  • برآورد سطح زیرکشت برنج با داده‌های فضایی برای نخستین بار
  • ثبت ۲۹ هزار سوت زنی فرار مالیاتی فقط برای پزشکان
  • تراز منابع و مصارف مشمول بودجه استان زنجان مثبت شد
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • وزیر ارتباطات: معافیت مالیاتی کسب و کارهایی که از سکوهای داخلی استفاده کنند
  • معافیت مالیاتی کسب و کارهایی که از سکوهای داخلی استفاده کنند
  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • فرار بازیگر درجه چندم از کشور + جزئیات | بازیگر جنجالی کجا به سر می برد؟
  • در سال ۱۴۰۳ نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم/ رشد اقتصادی هم بالا نخواهد رفت