Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینی شکیب با بیان اینکه انیمیشن ایرانی به خاطر حمایت دولتی در منطقه مطرح است، گفت: امروزه جامعه انیمیشن در ایران خلاق تر و هنرمندتر شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «فاطمه حسینی شکیب» عصر امروز دوشنبه 17 تیر در نشست نظری بر اقتصاد صنعت انیمیشن در ایران که در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار شد، گفت: در جشنواره پویانمایی اسفند سال گذشته کتابی به من سفارش داده شد که با سه نفر از فارغ التحصیلان و نخبگان انیمیشن این کتاب را آماده کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کتاب به اقتصاد انیمیشن ایرانی می پردازد و قدم اول در حوزه اقتصاد انیمیشن است.

 

این عضو هیئت علمی دانشگاه هنر تهران و پژوهشگر با بیان اینکه در ایران انیمیشن خواهر کوچک و یا انگشت کوچک سینماست، عنوان کرد: انیمیشن در ایران هیچ وقت اسپانسر غیر دولتی نداشته است. آنهایی که خصوصی به نظر می آیند به دلیل مأیوس شدن و تغییر رویه در دولت ها مجبور به ترک صحنه شدند و به جاهای دیگر رفتند. انیمیشن یا به شکل هنری یا جشنواره ای تولید می شود که انتفاعی نیست. در منطقه انیمیشن ایران به خاطر حمایت دولتی وجود دارد و مطرح است و ترکیه ما را در انیمیشن پیشتاز می داند.

 

وی با اشاره به اینکه آمریکا و فرانسه در اقتصاد انیمیشن اول هستند، بیان کرد: در تمام کشورها به جز ایران دولت ها در زمینه انیمیشن سرمایه گذاری نمی کنند اما از انیمیشن حمایت می کنند. امروزه انیمیشن در اشکال مختلف در حال ساخته شدن است. کشور ما از نظر سیاستگزاری در انیمیشن چیزی کم ندارد. در این عرصه 9 نهاد داریم که در مورد انیمیشن سیاستگزاری می کنند اما نهادهای اجرایی در حوزه انیمیشن کم هستند، دغدغه در مورد انیمیشن وجود دارد. صنایع خلاقه که یکی از آنها انیمیشن است روی نیروی انسانی تکیه دارد. ما هنوز چیزی به عنوان صنعت انیمیشن نداریم. به جامعه انیمیشن در ایران به اندازه منابع سنگ و آهن توجه نمی شود.

 

حسینی شکیب با بیان اینکه انیمیشن ما به شکل تاریخی، دولتی بوده است، خاطرنشان کرد: اگر حمایت دولتی نبود، ما الان انیمیشن نداشتیم. این حمایت خوب بوده اما نوع آن خوب نبوده است. بودجه بسیاری در انیمیشن ایران حرام شده است. ما مجموعه های چند هزار دقیقه ای داریم که حتی یک فرم آنها قابل پخش نیست. ما در حوزه انیمیشن با سوء مدیریت روبرو هستیم. حاصل این همه زمان و بودجه در انیمیشن بسیار کم بوده است. جامعه به انیمیشن نیاز دارد و امروزه نسبت به گذشته جامعه انیمیشن ما خلاق تر و هنرمندتر شده است. متاسفانه مدیران ما در این عرصه فرهنگی نیستند و آنهایی هم که فرهنگی هستند در مورد انیمیشن بسیار کم می دانند و فهم اندکی در این زمینه دارند.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت مسجد خبرگزاری شبستان مسجدسلیمان خراسان جنوبي بیرجند قم حج انیمیشن پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۹۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران

وزیر خارجه انگلیس با تکرار ادعاهای مقام‌های غربی علیه ایران، گفت اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند.

به گزارش ایسنا، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بارها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بارها اعلام کرده نیروهای مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشورهای خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشورهای منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • صدور الکترونیکی مجوز‌ها پیش‌نیاز توسعه اقتصادی و تسهیل مشارکت مردم در کسب‌وکار‌های خرد
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • کامرون: ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بود | به انتخابات آمریکا نزدیک شویم ارز صعودی می‌شود
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • ۲ انیمشن ایرانی به جشنواره معتبر انسی راه یافتند
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • شعله‌ور شدن اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های فرانسه و انگلیس