Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: یکی از مشکلات اساسی ما در کشور این است که همه کارها در تهران متمرکز هستند و مدیران استانی هیچ کدام اختیار برای تصمیم‌گیری ندارند. ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، محمدرضا مس‌فروش عصر امروز در جمع خبرنگاران در مراسم تودیع و معارفه خود به عنوان رئیس صنعت و معدن خراسان رضوی اظهار داشت: متاسفانه خیلی از حرف‌ها همیشه گفته می‌شود اما به آنها عمل نمی‌شود که این مسئله سبب از بین رفتن هم‌افزایی و‌ توسعه پایدار شده و مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه‌ داد: هر کدام از ما در هر کجایی که تریبونی داریم باید بتوانیم از آن به عنوان ابزاری برای ایجاد وفاق جمعی استفاده کنیم و این روش را به عنوان یک مدل قرار دهیم تا بتوانیم این وفاق را در کشور تعمیم دهیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بیان کرد: در استان‌ها باید بتوانیم که آنچه از مرکز برای ما ابلاغ می‌شود را تلطیف‌ کرده و دوباره به مرکز نشان بدهیم تا بتوانیم از بخشنامه‌ها به صورت مطلوب استفاده کرده و این روش را از خراسان رضوی برای تمام کشور الگوسازی کنیم.

مس فروش با اشاره به اهمیت فعالیت اصحاب رسانه در حوزه اقتصاد، خاطرنشان کرد: در نخستین فرصتی که اجازه بدهد در سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نشست خبری برگزار شده و از طریق آن تمام برنامه‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.

محمود بنانژاد رئیس اتاق اصناف مشهد مقدس نیز در این مراسم با تشکر از زحمات ریاست قبلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ظرفیت بسیار مناسبی در بهش اصناف خراسان رضوی وجود دارد فعالیت 220 هزار واحد صنفی که 129 هزار عدد از آنها در مشهد مشغول به کار هستند می‌تواند زمینه خوبی برای افزایش درآمد و ایجاد ارزش افزوده بیشتر باشد.

تهران| شهرک صنعتی 1400 هکتاری پیشوا به قطب کارخانجات صنایع غذایی تبدیل می‌شودبوشهر| مهارت‌های مورد نیاز برای صنایع پارس جنوبی تدوین شددعوت از سرمایه‌گذاران چینی برای مشارکت در طرح‌های گردشگری گلستان؛ ساماندهی 35000 هنرمند صنایع دستی

وی ادامه داد: هم اکنون 22 درصد اصناف مشهد تولیدی، 16 درصد خدمات فنی، 18 درصد خدماتی و مابقی توزیعی هستند و برنامه‌ریزی‌های ما بر این است که تعداد اصناف تولیدی را افزایش دهیم.

سید حسن حسینی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: یکی از مشکلات اساسی ما در کشور این است که همه کارها در تهران متمرکز هستند و مدیران استانی هیچ کدام اختیار برای تصمیم‌گیری ندارند.

وی‌ بیان کرد: ما هم اکنون شاهد هستیم که خود مرکز با عدم تفویض اختیار سبب اتلاف زمان مردم و به وجود آمدن مشکل می‌شود و این همه مدیران استانی در واقع بدون اجازه از تهران نمی‌توانند هیچ اقدامی را انجام دهند که باید در این زمینه تصمیمات جدی گرفته شده و اقدامات سریع انجام شود.

انتهای پیام/ح

R41347/P/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۹۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل مسعود ایرانی اظهار کرد: نوروز ۱۴۰۳ با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان و از سوی دیگر اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی فجرانه نسبت به سال‌های گذشته متفاوت بود و بر همین اساس اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت نیز برنامه‌هایی در راستای تنظیم بازار با کنترل قیمت‌ها در کنار توزیع کالاهای اساسی به نرخ مصوب در دستور کار قرار داد.
وی با اشاره به اجرای طرح نظارتی ویژه از ۱۵ اسفند تا ۲۵ فروردین افزود: کارشناسان مربوطه در کنار تامین و توزیع یک هزار و ۵۲۵ تن گوشت و مرغ منجمد، برنج، شکر، سیب و پرتقال به منظور تامین کالا و تنظیم بازار، نسبت به انجام سه هزار و ۱۶۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی تولیدی، توزیعی و عرضه‌کننده خدمات رفاهی در استان اردبیل اقدام کردند.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: همچنین یک هزار و ۱۶۶ مورد گشت مشترک با حضور نمایندگان سایر دستگاه‌های مربوطه مانند فرمانداری، تعزیرات حکومتی، میراث فرهنگی، بهداشت، اماکن عمومی، پلیس امنیت اقتصادی، اتاق اصناف، اتحادیه‌های صنفی، غذا و دارو در این مدت به اجرا درآمد.
وی تشکیل ۹۸۲ فقره پرونده با ارزش حدود ۷۰ میلیارد ریال برای تخلف‌های شناسایی شده از واحدهای صنفی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: این بازرسی‌ها در قالب طرح عید تا عید وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شد که بر اساس ارزیابی صورت گرفته، اردبیل در بین ۳۱ استان رتبه دوم را کسب کرد.
ایرانی با اشاره به استمرار نظارت‌های ۲ ماه گذشته، اضافه کرد: مردم در صورت مشاهده مواردی مانند گران‌فروشی، درج نکردن قیمت، صادر ننمودن فاکتور، احتکار و فروش اجباری کالا یا سایر تخلف‌های اقتصادی می‌توانند موضوع را با سامانه ارتباطی ۱۲۴ درمیان بگذارند.

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • پاسخگویی مدیران استانداری خراسان رضوی به هم‌استانی‌ها در سامانه سامد
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • خواسته بافندگان فرش دستباف: بی گره‌ها و ربات باف‌ها هویت‌دار شوند
  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • اصناف متخلف محلات هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جریمه شدند
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد همچنان در مرحله دریافت تسهیلات
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد در مرحله دریافت تسهیلات