Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، آیت الله سیدابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه با تبریک ایام پربرکت دهه کرامت، به ایام میلاد با سعادت حضرت ثامن الحجج (ع) و تجلیل از مقام امامزادگان اشاره کرد و گفت: امامزادگان به عنوان نجوم آسمان ولایت، پیوست هجرت امام رضا (ع) از مدینه به طوس هستند که هر کدام برای این منطقه و ایران اسلامی، جلوه ای از تمدن رضوی را به ارمغان آوردند و همواره منشاء خیر و برکت فراوان بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس قوه قضاییه ادامه داد: این تمدن بعد از هجرت پیامبر از مکه به مدینه، دومین تمدنی است که برکات بسیاری برای بشریت به همراه داشته و باید به ابعاد مختلف آنکه از مهمترین آنها گرایش به معنویت، دین، تمدن دینی و ایستادگی مقابل دشمنان بوده است، به دقت پرداخته شود.

آیت الله رئیسی، روحیه ظلم ستیزی در ایران را محصول آموزه های حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) و امامزادگان بزرگوار به ویژه حضرت فاطمه معصومه (س) دانست و ابراز امیدواری کرد که همه مردم با استفاده از ظرفیت های معنوی این ایام، به کرامت هر چه بیشتر با توسل به قرآن و اهل بیت (ع) دست یابند.

رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به گام دوم مقابله ای ایران در راستای کاهش تعهدات برجامی که روز گذشته برداشته شد، اظهار کرد: همه دنیا در خصوص برجام، شاهد عمل ایران به تعهدات خود و نقض پیمان و بی عملی آمریکا و اروپا بوده اند و امروز نیز تصمیم جمهوری اسلامی به کاهش تعهدات برجامی و افزایش غنی سازی اورانیوم، یک تصمیم ملی، اجماعی و مورد توافق مسئولان و مردم است.

آیت الله رئیسی با تاکید بر ضرورت توجه به خواست مردم برای عمل عزتمندانه به تعهدات، خاطرنشان کرد: همگی با تاسی از فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری که همواره سیاست ها و هدایتهایشان باعث سربلندی کشور بوده است، تصمیم دولت جمهوری اسلامی برای کاهش تعهدات برجامی را امری ملی و اجماعی می دانیم و معتقدیم این روند تا زمانی که اروپا به تعهدات خود عمل کند باید ادامه یابد.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدام نیروی دریایی انگلستان به نیابت از آمریکا در توقیف نفتکش ایرانی در جبل الطارق، این امر را نقض همه قوانین و مقررات بین المللی دانست و خاطرنشان کرد: چطور زمانی که گروه تروریستی داعش، نفت سوریه و عراق را ظالمانه تصاحب کرده بود و در همین آبراه ها به راحتی حضور می یافت و جلوی چشم همین کشورها نفت قاچاق را به صورت غیرقانونی انتقال می داد، صدایی از این کشورها شنیده نشد اما امروز که نفتکش جمهوری اسلامی در یک اقدام قانونی و با رعایت همه قوانین بین المللی، در جبل الطارق تردد می کند، از سوی انگلستان توقیف می شود؟

آیت الله رئیسی گفت: به نظر می رسد که انگلیسی ها و اروپایی ها به خوبی از دسترسی ها و ظرفیت های جمهوری اسلامی با خبر هستند و بر این اساس به نفع خودشان است که هر چه زودتر نسبت به رفع توقیف این نفتکش اقدام کنند وگرنه باید منتظر عواقب این کار باشند.

رئیس قوه قضاییه در بخش پایانی سخنان خود، خطاب به مسئولان عالی قضایی تصریح کرد: درب دادگستری ها برای دادخواهان باز باشد و همه کسانی که در مقام رسیدگی به داد مردم هستند باید دسترسی آنان را برای دادخواهی تسهیل کنند.

آیت الله رئیسی افزود: اینکه برخی مسئولان قضایی در سراسر کشور بخشی از وقت خود را به شنیدن مشکلات مردم اختصاص داده اند امر بسیار پسندیده ای است اما باید با نظم و برنامه ریزی، این کار به نحوی صورت گیرد که اگر کسی نه زبان حقوقی برای بیان خواسته خود دارد و نه پول دارد که بتواند خرج گرفتن وکیل کند، بتواند به راحتی به عدالت دسترسی یابد. این امر نیز صرفاً با سخنرانی ممکن نیست بلکه مردم باید در عمل آن را احساس کنند.

انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۹۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسرائیلی تا مهمات منفجر نشده در غزه

مردم یک روستا در هند برای رای دادن در انتخابات سراسری به سمت شعبه اخذ رای می روند./ خبرگزاری فرانسه بازدید نخست وزیر انگلیس از کارخانه ایرباس در "هرتفوردشایر" انگلیس/ PA بازدید وزیر خارجه انگلیس از یک مدرسه آموزش زبان انگلیسی در پایتخت مغولستان/ خبرگزاری فرانسه دستگاه خنک کننده هوا در شهر داکا بنگلادش/ نورفوتو حمله اسرائیل به خانه های مسکونی مردم در جنوب لبنان/ خبرگزاری فرانسه ساحل شهر رفح در جنوب نوار غزه/ خبرگزاری فرانسه مهاجرت تابستانه فلامینگوها به دریاچه ای در شهر آنکارا ترکیه/ خبرگزاری آناتولی تظاهرات مخالفان در مقابل کاخ ریاست جمهوری آرژانتین در شهر بوینوس آیرس علیه سیاست های اقتصادی دولت/ آسوشیتدپرس شعار نوشته شده روی دیوار پله های ورودی دانشگاه جورج داشنگتن در پایتخت آمریکا از سوی دانشجویان حامی فلسطین: "جو بایدن کودک کُش"/ زوما دستگیری معترضان حامی فلسطین در پایتخت آمریکا/ زوما مراسم رژه سالانه " سیک ها" در شهر نیویورک آمریکا/ زوما حضور یهودیان ضدصهیونیست در تظاهرات هفتگی حامیان فلسطین در شهر لندن/ زوما تیمی از کارشناسان خارجی، بمب بزرگ منفجر نشده ای را که توسط هواپیماهای جنگی اسرائیل به اردوگاه "نصیرات" در مرکز نوار غزه پرتاب شده را بازرسی می کنند./ APA رقصنده سنتی نقابدار در یک جشن سنتی در کاتماندو نپال/ زوما اردوگاه آوارگان جنگ داخلی سودان در کشور همسایه چاد/ گتی ایمجز خشک کردن ماهی در ساحل سنگال/ رویترز کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دیدنی های امروز؛ توفان اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین از آمریکا تا اروپا

دیگر خبرها

  • تحریف تاریخ، تضعیف شیعه و باقی توطئه‌ها
  • تعیین تکلیف تعهدات ساینا Sدو‌گانه سوز+ قیمت
  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • سردار تنگسیری: اگر نفتکشی از ایران ببرید جبران خواهیم کرد
  • فرمانده ارشد سپاه : اسم خلیج فارس را با کسی قسمت نمی کنیم/ اگر نفتکشی از ایران ببرید جبران خواهیم کرد
  • همیلتون: تمام عمرم منتظر قهرمانی آرسنال بودم
  • دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسرائیلی تا مهمات منفجر نشده در غزه
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان
  • عواقب کتک زدن داور در تهران؛ یک لیگ تعلیق شد
  • عواقب بند س تبصره ۶ قانون بودجه | وقتی برای معافیت‌ها سقف تعیین شود چه می‌شود؟