Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@20:20:01 GMT

حجاب و عفاف موجب امنیت روحی و روانی در جامعه می شود

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۲۹۶۲۳

حجاب و عفاف موجب امنیت روحی و روانی در جامعه می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامحسین ذاکری خطیر عصر دوشنبه در جلسه هم‌اندیشی حجاب و عفاف، با اشاره به تلاش استعمارگران و دشمنان برای از میان برداشتن حجاب، دلیل این امر را وجود منافع برای آنان دانست و افزود: آنها دریافتند که با وجود انسان پاک و زن پاکدامن، عفیف و باحجاب نمی‌توانند به منافع خود دست یابند و از طریق اشاعه بی‌حجابی و برداشتن چادر از سر زن مسلمان می‌خواهند نظام اسلامی را سرنگون کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سوادکوه، با اشاره به اهمیت حجاب در جامعه و نقش زنان عفیف و محجبه در تربیت فرزندان، یکی از راهکارهای دشمن را ایجاد شبهه در ریشه امر حجاب برشمرد و افزود: هدف آنها این است که بگویند پوشش زن نه از صدر اسلام که از زمان بنی عباس وارد اسلام شده است تا بدینسان فلسفه حجاب را زیر سوال ببرند و زنان را به بی‌حجابی تشویق کنند.

وی با بیان اینکه عدم امنیت اخلاقی، موجب از میان رفتن امنیت روانی، روحی و حتی اقتصادی می‌شود، افزود: زن هرچه باوقارتر، عفیف و با حجاب باشد در زندگی‌اش امنیت بیشتری خواهد داشت و مردان نیز باید حریم عمومی جامعه را رعایت کنند.

ذاکری خطیر چادر را حجاب برتر برشمرد و افزود: زندگی انسان بی‌نهایت است و باید برای این بی‌نهایت سرمایه‌گذاری کنیم و در نتیجه در هر عملی باید به دنبال بهترین باشیم و در این راستا، بهترین پوشش برای زن چادر است.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان سوادکوه با بیان اینکه بسیاری از جوانان ما نه دچار بحران بلکه دچار غبار شده‌اند، خاطرنشان کرد: این به آن معنا است که چیزی ویران نشده بلکه مانند هر امر غبار گرفته نیاز به آب و جارو دارند تا غبار از آنها زدوده شود.

وی با اشاره به انواع حجاب اعم از رفتاری، گفتاری، قلبی، چشمی و پوششی و با توجه به سخن علامه طباطبایی، تنها راهکار برای رسیدن به این امور را تمرین و ممارست دانست و افزود: در این امور آدمی از جز به کل می‌رسد به این معنا که ابتدا برای بازه کوتاه مدت و سپس در اثر تمرین و ممارست می‌توان این امور را به سرتاسر زندگی تسری داد.

ذاکری خطیر این اندیشه که تعداد افراد باحجاب در جامعه در اقلیت است را صحیح ندانست و افزود: اثبات این مدعا حضور چشمگیر افراد با حجاب در راهپیمایی‌ها است و بدانیم بخشی از بی‌حجابی‌ها در سطح جامعه ساماندهی شده هستند.

کد خبر 4661399

منبع: مهر

کلیدواژه: تبلیغات اسلامی مازندران حجاب و عفاف سوادکوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۹۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر نوع حجابی برای دشمن یک پرچم ایران شده است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار احمدرضا رادان عصر دوشنبه در جمع تجمع مردم اهواز که در راستای حمایت از طرح «نور» فراجا برگزار شد، ضمن تاکید بر اینکه دشمن به این حقیقت پی برده که نمی‌تواند در جنگ سخت کشور ایران را شکست دهد و به جنگ نرم و شناختی روی آورده است، اظهار کرد: مردم که از طرح «نور» و ولایت و به طور کلی از دین و اسلام حمایت می‌کنند، بدانند که دشمن بعد از دفاع مقدس به این نتیجه رسید که جنگ‌های شناختی و نرم را به میدان آوردند.

فرمانده کل انتظامی کشور با اعلام اینکه جنگ شناختی آن جنگی است که تو دشمن را نمی‌بینی و صدایی نمی‌شنوی اما خیابان‌ها و خانه‌ها توسط دشمن تسخیر می‌شود، اضافه کرد: دشمن دو بالی را که مردم ما در ورطه همت خود گذاشته بود، هدف گرفته که یکی همت مردم و دیگری ایران اسلامی است تا از این طریق نقشه‌های خود را عملی کند.

وی در ادامه موضوع بی‌حجابی و ترویج آن را از زمان رضا خان دانست و بیان کرد: زمانی که رضاخان به دستور والیان خودش یعنی امپریالیست آمریکا و انگلیس تلاش داشت تا حجاب را از سر مردم بردارد، در حال مبارزه با غیرت و دین مردم و در معنای کلی یعنی کانون خانواده بود.

سردار رادان با یادآوری اینکه «خانواده» در کشورهای اروپایی و آمریکایی معنا ندارد، تاکید کرد: ملت ایران به ویژه مردم خوزستان مطمئن باشند که دشمن دین و کانون خانواده را هدف گرفته است چرا که ما به خانواده، مکتب و دین، غیرت و آبرو، حجاب و عفاف وفادار هستیم و وفادار می‌مانیم؛ بنابراین دشمن از سویی می‌خواهد حیا و عفت را از زنان و دختران ما بگیرد و از سوی دیگر غیرت را از مردان ما بگیرد.

فرمانده کل انتظامی کشور با طرح این سوال که «چگونه غیرت گرفته می‌شود؟» گفت: وقتی که چشم‌ها عادت به بی حیایی کند و به بی حیایی «نه» نگوید و بی حیایی را به عنوان یک پدیده بپذیرد، آن موقع دروازه‌های دفاعی ما خود به خود به سمت دشمن باز می‌شود که این امر آغازی برای نابودی ایران است.

وی از وجود ۲۴ استراتژیک دشمن برای نابودی ایران از جمله در زمینه بی‌حجابی خبر داد و افزود: طبق اعلام یک افسر خارجی که می‌گوید «دختران بدحجاب سربازان خوب ما در جامعه هستند» یعنی دشمن می‌خواهد از غفلت دختران ما استفاده کند تا آنها را سرباز خود قلمداد و بتواند جنگ شناختی را تکمیل کند.

سردار رادان حجاب و عفاف را به منزله پرچم مقدس ایران اسلامی قلمداد کرد و گفت: حجاب اکنون فقط برای چادر نیست بلکه هر حجابی هر روسری هر مقنعه و هر چادری برای دشمن یک پرچم شده و سعی دارد که اینها را برانداز کند، پرچم حجاب تا زمانی که بالا باشد شهدا و خانواده شهدا سرافراز هستند.

فرمانده کل انتظامی کشور ضمن تقدیر و تشکر از آحاد مردم در راستای حمایت از طرح «نور» تاکید کرد: زنان و مردان، دختران و پسران، خانواده شهدا بدانند که استراتژی دشمن در جنگ نرم به هم خورده و کم کم در حال از بین رفتن است چرا که مردم یک بار دیگر به صحنه آمده‌اند و حمایت خود را از ایران اعلام کردند.

وی در ادامه خواستار حضور میدانی مردم در جنگ‌های شناختی و نرم دشمنان علیه ایران شد و گفت: از مردم ایران اسلامی به ویژه مردم خوزستان درخواست می‌کنم که همچنان در صحنه بمانند و سربازان خودتان را حمایت کنند چرا که با حمایت مردم و دعای خانواده شهدا، علما و… ما همچنان در این میدان نبرد خواهیم ماند و دشمنان را شکست خواهیم داد.

کد خبر 6098605

دیگر خبرها

  • هر نوع حجابی برای دشمن یک پرچم ایران شده است
  • عفاف و حجاب موضوع اجتماعی و فرهنگی است
  • تشکیل ۱۳ پرونده قضایی برای مروجین اکاذیب در فضای مجازی کرمان
  • خانواده بافضیلت موجب تعالی جامعه می شود
  • صدایی که دستور جنایت صادر کرد! | مادرم گفت تو دیوانه ای و شنیدن این جمله موجب شد تا من ...
  • توجه به عفاف و حجاب ارزش نهادن به کرامت زن است
  • جریمه بار اول و دوم بی‌حجابی را مشخص کردند | زمان‌بندی پرداخت چگونه است؟ | فیلم
  • اعلام جزئیات جدید از لایحه حجاب و عفاف | اصرار بر بی‌حجابی برخورد قضایی دارد
  • کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است
  • عفاف و پاکدامنی جزء جدایی ناپذیر فرهنگ اصیل مردم کرمانشاه است