Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@11:20:18 GMT

پیشنهاد شاهنامه‌خوانی در لابی برج‌های شمیران

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۳۰۰۴۸

پیشنهاد شاهنامه‌خوانی در لابی برج‌های شمیران

به گزارش ایرنا سیاوش شهریور روز دوشنبه در این نشست تاکید کرد: در صورت تحقق این موضوع می‌توان از این ساختمان‌ها به عنوان یک پایگاه فرهنگی برای ترویج فرهنگ کتاب و شعرخوانی بهره گرفت.
وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم کتاب جایگزین تفریح ناسالم جوانان شود اظهارداشت: قبل از رژه ماشین‌ها در بلوار اندرزگو باید کتاب‌ها رژه بروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار شمیرانات با تاکید بر اهمیت و ضرورت ترویج کتابخوانی و نقش همه بویژه مسئولان در این زمینه تصریح کرد: بنده حتی حاضرم بعد از ساعت اداری به ترویج فرهنگ کتابخوانی حتی از طریق کتابفروشی بپردازم زیرا جامعه ایرانی در خطر است و ما راهی جز اقدامات عملی در این زمینه نداریم.
وی تأکید کرد: تبلیغات فضای شهری و روی بدنه اتوبوس‌ها باید معرفی کتاب باشد.
در ادامه این جلسه رئیس کتابخانه های عمومی شمیرانات نیز از برگزاری کلاس‌های آموزشی در ۱۰ رشته نقاشی، خلاقیت، خوشنویسی، شاهنامه خوانی، مثنوی خوانی، قرآن، داستان نویسی، حافظ شناسی، کانون ادبی و کاردستی برای اوقات فراغت تابستان خبر داد.
به گفته علی محسنی این رشته‌ها در ۲۱ کلاس به صورت رایگان در کتابخانه های عمومی شهرستان عضو می‌پذیرد؛ ۳ معلم به صورت داوطلبانه فعالیت دارند و حق‌الزحمه ای بقیه معلمان از بودجه این نهاد تأمین می‌شود.
وی همچنین اعلام کرد: مسابقه کتابخوانی، نقاشی، عصر شعر و جشن اعیاد مختلف از جمله برنامه‌های این نهاد برای اوقات فراغت تابستان ۹۸ است.

کمال‌الدین محمدیان رئیس شورای اسلامی شهرستان شمیرانات نیز در این جلسه با اشاره به موضوع کتابخوانی در لابی برج‌ها گفت: در این زمینه باید تلاش کنیم سیاست‌های تشویقی را جایگزین امر و نهی کنیم تا نتیجه بگیریم.
همچنین عبدالرضا علی‌پناه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شمیرانات نیز بیان کرد: کتاب‌های کتابخانه ها باید متناسب با سلیقه افراد هر منطقه تهیه شود و این اختیار را به مسئول انجمن‌ها تفویض کنند اما چنین نیست و بسیاری از کتاب‌های پرمخاطب در کتابخانه ها وجود ندارند.
بهمن جلیلیان معاون سیاسی - انتظامی فرمانداری شمیرانات نیز بر ضرورت تخصیص اعتبارات بیشتر به مقوله توسعه فرهنگ کتابخوانی تاکید کرد.
شهرستان شمیرانات متشکل از شهر شمیران (منطقه یک، شمال و شرق منطقه دو و بخش اعظمی از منطقه سه تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است.
تهرام/۹۸۹۷/‏‬ ۱۰۰۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرمانداری کتاب کتابخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۰۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیگر سینما و پیشنهاد کتابی مرموز

نادر فلاح ضمن پیشنهاد کتاب «بایگانی ادبی پلیس مخفی» به مخاطبان نمایشگاه کتاب تهران گفت: اثر ویتالی شنتالینسکی با ترجمه بیژن اشتری کتابی درباره تاریک‌ترین دوران ادبیات روسیه و دوران وحشت بزرگ استالین است که در آن بیش از ۲ هزار نویسنده قربانی سرکوب شدند.

وی درباره جایگاه این کتاب در ادبیات روسیه عنوان کرد: پرسش اصلی کتاب «بایگانی ادبی پلیس مخفی» در مورد پنجاه سال جنایت یک رژیم مستبد با هنرمندان آن دوره است؟ در این کتاب نویسنده از سرگذشت دست‌نوشته‌هایی پرده برمی‌دارد که احتمالاً در کنج صندوق اسناد پلیس مخفی یا در گوشه‌ای از بایگانی‌های خانوادگی خصوصی، دور از توجهات گزمه‌های امنیتی، خاک می‌خورد و تلاش می‌کند تا سخنان دزدیده شده‌ی این نویسندگان را دوباره زنده کند.

نادر فلاح خواندن این کتاب را برای هر کسی که می‌خواهد با تاریک‌ترین دوران ادبیات روسیه آشنا شود را ضروری دانست و گفت: در مقدمه این کتاب آمده «بایگانی ادبی پلیس مخفی حکایت دوره‌ای تلخ و خونین است؛ حکایت شناعت و جنایت یک رژیم مستبد و حکایت دروغ‌های وقیحانه. کتابی که می‌تواند ما را از اسراری مهم در دل تاریخ ادبیات جهان مطلع کند.»

نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ با شعار «بخوانیم و بسازیم» ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری کتاب ایران

دیگر خبرها

  • شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود
  • حمامی که کافه کتاب شد
  • در بلوجونیور حساب باز کنید، 50 هزار تومان هدیه نقدی دریافت کنید
  • پویش نقالی شاهنامه در نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • کسب عنوان برتر دانشجویان دانشگاه آزاد سقز در جشنواره نمایشنامه‌خوانی
  • کسب عنوان برتر دانشجویان دانشگاه آزاد سقز در جشنواره نمایشنامه خوانی
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • بازیگر سینما و پیشنهاد کتابی مرموز
  • شاهنامه خوانی علم‌الهدی در نماز جمعه درباره حجاب: منیژه منم، دخت افراسیاب، برهنه ندیده تنم آفتاب