Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این مراسم گفت: "راضیه علیرضایی" مدیر سابق سازمان صمت در خراسان رضوی از افراد باتجربه در حوزه صنعت و معدن و فردی بود که از بدنه کارخانه به مدیریت یک نهاد دولتی رسیده بود.

محسن صالحی نیا افزود: با اینکه تصور می‌شد علیرضایی به دلیل تخصص در حوزه صنعت و معدن قادر به مدیریت حوزه صنف و تجارت نباشد، با این حال وی توانست به نحو مطلوب بخش صنعت و معدن را به حوزه بازار و تجارت متصل کند و از این محل ارزش افزوده برای استان ایجاد نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: "محمد رضا مس فروش" نیز فردی است که در بخشهای مختلف وزارتخانه حضور داشته و تجربه بسیار مدیریتی دارد که برگرفته از مدیریت وی در اقصی نقاط مختلف کشور است و از آنجا که فردی از اهالی خراسان می باشد می تواند با اتکا به تجربه مدیریتی خود منشأ اثر در حوزه های صنعت، معدن و تجارت این استان باشد.

وی گفت: استاندار خراسان رضوی مبنای کار خود در این استان را حوزه اقتصادی قرار داده و این اطمینان را می دهم که مدیر جدید سازمان صمت استان با تعاملی که با استاندار و وزارتخانه خواهد داشت، اقدامات مؤثری را باعث شود.

صالحی نیا خراسان رضوی را یکی از استان های دارای مزیت فراوان صنعتی و معدنی در کشور دانست و افزود: صنایع فولاد، غذایی، نساجی، قطعه سازی و خودرو این استان سهم قابل توجهی در تولیدات کشور دارند و این استان در بسیاری از شاخص های اقتصادی از جمله مراکز فنی، خوشه های صنعتی، پیمانکاری فرعی و صنایع کوچک در کشور سرآمد است.

وی اظهار داشت: مشکلات حاکم بر اقتصاد کشور بر کسی پوشیده نیست و دولت تا آنجا که در توان داشته، در حوزه تصمیم گیری به مدیران استانی تفویض اختیار کرده است اما در برخی موارد محدودیت هایی وجود دارد که دولت به راحتی قادر به تفویض اختیار به مدیران استانی نیست.

وی گفت: مدیران در مرکز کشور بر مشکلات حوزه صنعت، معدن و تجارت استان ها واقف هستند و تلاش می کنند حوزه اختیارات مدیران استانی را در رفع مشکلات بیشتر کنند که از جمله این اقدامات، تفویض اختیار در حوزه ثبت سفارش برای واردات کالا بود که سال گذشته انجام شد.

رشد سرمایه گذاری صنعتی خراسان رضوی در ۶ سال گذشته

رئیس سابق سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: از سال ۱۳۹۲ که کار خود را در این سازمان آغاز کردم تاکنون هشت هزار و ۷۸۲ جواز تأسیس صنعتی با برآورد سرمایه گذاری ۴۶۸ هزار و ۱۰۸ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۲۰۲ هزار و ۷۸۲ نفر در این استان صادر شده است.

راضیه علیرضایی افزود: در این مدت میزان سرمایه گذاری پروانه های بهره برداری صنعتی در استان از ۲ هزار و ۹۵۸ میلیارد ریال به ۴۲ هزار و ۱۳۶ میلیارد ریال رسیده است.

وی اظهار داشت: صدور ۲ هزار و ۲۱۴ پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری ۱۱۳ هزار و ۴۹۸ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۴۰ هزار و ۱۱۵ نفر از دستاوردهای ۶ ساله این استان در حوزه صنعت است.

وی گفت: در این مدت با شکل گیری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید طی برگزاری ۴۰۲ نشست با حضور استاندار و مدیران دولتی و بخش خصوصی، ۲ هزار و ۶۴۹ پرونده مربوط به واحدهای تولیدی استان بررسی شد که خروجی این نشستها سه هزار و ۵۳۵ مصوبه برای واحدهای تولیدی استان بود.

علیرضایی افزود: به منظور افزایش رقابت پذیری صنعتی و بهسازی و نوسازی ماشین آلات، واردات ماشین آلات صنعتی به ارزش یک میلیون و ۸۶ هزار یورو انجام شده که باعث توسعه متوازن صنعتی در شهرستان های فریمان، خواف، نیشابور، تربت جام و مشهد شده است.

وی اظهار داشت: در ۶ سال گذشته برای نخستین بار واحدهایی از جمله ثامن داروی هشتم، پارس سامان ایرانیان، حوله یاس سپید، شرکت اپال پارسیان، تکمیل شده و شرکت های فولاد سنگان خراسان، پردیس کاغذ پارسیان، شیشه فلوت کاویان، کاشی زبده کاشمر در استان راه اندازی شد.

وی گفت: در این مدت زنجیره فولاد استان تکمیل شد و تولید محصولات شرکت های چینی مقصود و لئون چینی آراد افزایش یافت.

علیرضایی افزود: در این مدت با رشد واحدهای فرآوری از خام فروشی مواد معدنی جلوگیری شد و تولید صنایع معدنی از جمله کنسانتره آهن از ۹۰۰ هزار تن در سال ۹۲ به ۱۲.۴ میلیون تن در سال ۹۷، تولید گندله برای اولین بار در استان به ظرفیت ۱۵ میلیون تن و تولید آهن اسنفجی از ۱.۶ میلیون تن در سال ۹۲ به ۲.۴ میلیون تن در سال ۹۷ رسید.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت تولید کنسانتره مس از ۱۳۰۰ تن به ۲۷ هزار و ۱۰۰ تن، طلا و مصنوعات آن از ۶۸۱ کیلو گرم به سه هزار و ۲ کیلو گرم و تولید سیمان از ۷.۲ میلیون تن به ۸.۵ میلیون تن رسید و ۹۳ کیلو گرم طلا از محل ورود شمش خام به ارزش ۳۱ میلیون و ۶۴ هزار دلار از این استان صادر شد.

وی اظهار داشت: صدور ۱۱ هزار و ۱۴ میلیون دلار کالا از گمرکات استان به کشورهای هدف، صدور ۲ هزار و ۳۷۶ کارت بازرگانی، برگزاری ۲۷ نمایشگاه داخلی و خارجی، اعزام ۴۹ هیات تجاری به کشورهای هدف صادراتی و پذیرش ۴۹ هیات تجاری از کشورهای دیگر از جمله اقدامات انجام شده در این استان طی ۶ سال گذشته بوده است.

علیرضایی گفت: برگزاری انتخابات الکترونیکی اتحادیه صنفی، تشکیل مستمر کمیسیون نظارت استان، کسب رتبه دوم صدور پروانه کسب و کارهای مجازی در کشور، کاهش زمان رسیدگی به شکایات مردمی از ۲۰ روز به ۲۴ ساعت، رشد ۵۰ درصدی مختومه شدن پرونده های شکایت، عودت بیش از ۶۰ میلیارد ریال به شاکیان در سال گذشته و ادغام مجمع تولیدی و توزیعی از دیگر دستاوردهای بخش تجارت و امور صنفی در این استان بود.

در این مراسم "محمد رضا مس فروش" به عنوان رئیس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی معرفی و از خدمات راضیه علیرضایی رئیس قبلی این سازمان در این مدت قدردانی شد.

مس فروش از مدیران باتجربه وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد که مسئولیت سازمان های صمت در استان های تهران، البرز، سمنان و قزوین را برعهده داشته است.

۷۴۸۹/‏‬ ۶۰۵۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت و معدن وزارت صنعت معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۰۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری سومین نشست معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی و تعاون

تهران-ایرنا-سخنگوی دولت گفت: معاون محترم اول رئیس‌جمهور در روزهای اخیر برای سومین‌بار از ابتدای سال با اعضای اتاق بازرگانی و نمایندگان بخش خصوصی در حوزه صنعت و معدن و کشاورزی جلسات مشترکی برگزار کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی بهادری جهرمی امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در نشست خبری خود با حضور خبرنگاران اظهار کرد: معاون محترم اول رئیس‌جمهور در روزهای اخیر برای سومین‌بار از ابتدای سال با اعضای اتاق بازرگانی و نمایندگان بخش خصوصی در حوزه صنعت و معدن و کشاورزی جلسات مشترکی برگزار کرده است. در این جلسات برای تحقق شعار سال و رفع چالش‌های فعالان اقتصادی بحث، بررسی و تصمیم‌گیری شد.

تکمیل می‌شود..


کد خبر 747169

دیگر خبرها

  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • خواسته بافندگان فرش دستباف: بی گره‌ها و ربات باف‌ها هویت‌دار شوند
  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد همچنان در مرحله دریافت تسهیلات
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد در مرحله دریافت تسهیلات
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • برخورد ویژه با ۵ گروه کالایی قاچاق در تهران
  • اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه
  • برگزاری سومین نشست معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی و تعاون