Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید یادگاری در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، درباره عیوب انکساری چشم اظهار کرد: زمانی که شکل چشم، مانع شود تا تصویر شی روی شبکیه تشکیل شود، عیب انکساری رخ می‌دهد؛ در این بین تغییر طول قدامی-خلفی کره چشم، تغییرات قرنیه و دگرگونی‌هایی که به دلیل افزایش سن در قرنیه و عدسی ایجاد می شود، ممکن است باعث اختلال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: انکسار به شکست نور هنگام عبور آن از ماده‌ای به ماده‌ای با جنس دیگر گفته می شود. طی فرآیند بینایی پرتوهای نور در هنگام عبور از قرنیه و عدسی دچار شکست شده و پس از آن، نور بر روی شبکیه متمرکز شود؛ شبکیه پرتوهای نور را به پیام هایی تبدیل می کند که از طریق عصب بینایی به مغز فرستاده می شود و در نهایت مغز این پیام ها را به صورت تصاویری تفسیر می کند که ما می بینیم.

بیشتر بخوانید: اگر پشت چشمتان درد می‌کند، بخوانید/ از دلایل تا پیشگیری و درمان

یادگاری درباره انواع عیوب انکساری گفت: نزدیک بینی، دوربینی، آستیگماتیسم و پیر چشمی از انواع عیوب انکساری هستند.

وی در ادامه افزود: نزدیک بینی، یکی از عیوب انکساری شایع است؛ در این حالت اجسام نزدیک به چشم، واضح تردیده شده و اجسام دور مبهم و تار به نظر می رسند.

بیشتر بخوانید: از چشم نزدیک‌بین چه می‌دانید؟/ آسان‌ترین روش اصلاح عیوب انکساری

یادگاری درباره علائم و نشانه های این اختلال بیان کرد: برخی از علائم نزدیک بینی عبارتند از سردرد، خستگی چشم، انحراف چشم و مشکل در دیدن اجسام دور مانند تماشای تلویزیون، ندیدن واضح تخته سیاه و علائم راهنمایی و رانندگی.

وی گفت: افراد دوربین اشیای دور را واضح تر از اشیای نزدیک می بینند، برخی از آنان هیچ مشکلی در بینایی خود ندارند به ویژه آنهایی که جوان هستند، از طرف دیگر بیمارانی که مبتلا به دوربینی شدید هستند ممکن است نتوانند اشیای نزدیک و هم دور را به خوبی ببینند.

یادگاری درباره تشخیص عیوب انکساری اظهار کرد: چشم پزشک از طریق معاینه جامع چشم پزشکی می تواند عیوب انکساری را تشخیص دهد؛ بیمارانی که دچار این مشکلات هستند به‌طور معمول با شکایت تاری دید یا عدم رضایت از بینایی خود مراجعه می کنند.

یشتر بخوانید: ایجاد حفره در قرنیه؛ نتیجه وحشتناک تنبلی در خارج کردن لنز از چشم

وی درباره درمان عیوب انکساری بیان کرد: عینک یکی از ساده ترین و بی خطرترین راه‌ها برای رفع این نوع بیماری است؛ با تجویز صحیح عینک عیوب انکساری به بهترین نحوه تا حدودی رفع می شود، در آخرپزشک از جراحی و لنزهای تماسی استفاده می کند.

یادگاری متذکر شد: نمی توان گفت که بهترین روش برای اصلاح عیوب انکساری چیست زیرا تمام شرایط به چشم ها و شیوه زندگی شما بستگی دارد، برای گرفتن بهترین تصمیم باید به پزشک مربوطه مراجعه کنید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۱۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ پهپادها در آسمان؛ شیوه جالب برای ساقط کردن پهپاد اوکراینی! | فیلم

مقابله دو پهپاد روسی و اوکراینی در آسمان که به پیروزی پهپاد روسی خاتمه شد را ببینید. منبع: همشهری

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بازداشت دانشجوی معترض به شیوه ای عجیب توسط پلیس آمریکا + فیلم
  • ببینید | پیام مقاومت به شیوه بانوی فلسطینی
  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • جنگ پهپادها در آسمان؛ شیوه جالب برای ساقط کردن پهپاد اوکراینی! | فیلم
  • لوپتگی حالا شیطان است؛ اسلوت بهترین شغل دنیا را می‌گیرد
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش
  • پیام مقاومت به شیوه بانوی فلسطینی + فیلم
  • عکس یادگاری پسر علیرضا بیرانوند با رونالدو
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده‌ای نزدیک
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده ای نزدیک