Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از صدا و سیما، امیر خجسته با انتقاد شدید از عملکرد خودرو سازان افزود: با پیگیری‌های انجام شده، بالاخره خودروسازان رضایت دادند ۱۰ هزار خودرو را به مشتریان تحویل دهند که این مسئله نشان می‌دهد نبود قطعه فقط یک بهانه بوده است و بقیه خودرو‌های دپو شده هم مشکل قطعه ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

خجسته گفت: باید به مسئله احتکار ۱۰۰ هزار خودرو به بهانه نبود قطعه هرچه سریعتر رسیدگی شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حمایت ازخودروسازان خروجی نداشته است گفت: خودرو سازان هر کاری دلشان خواسته کرده  و امنیت اقتصادی و روانی مردم را سلب کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه فروش فوری خودور به قیمت ۵ درصد زیر قیمت بازار بازی با حقوق مردم است افزود: علیرغم اینکه شرکت‌های خودروسازی حدود ۴۰۰ هزار دستگاه معوق باید به مردم تحویل دهند، اما براساس گزارش‌های رسیده تلاش و اقدامی برای عملی شدن این مهم در این شرکت‌ها صورت نمی‌گیرد و وقتی خودرو سازان خودرو‌های پیش فروش شده را به مشتریان تحویل نمی‌دهند، چرا به آن‌ها اجازه داده می‌شود فروش فوری کنند؟

خجسته تاکیدکرد: فروش فوری خودرو با قیمت ۵ درصد زیر قیمت بازار، یعنی سپردن مدیریت سایپا و ایران خودرو به دلالان.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه شرکت‌های خودروسازی به حیات خلوت دولت تبدیل شده است افزود: بهترین راهکار برای ساماندهی مشکلات خودروسازان، خصوصی سازی واقعی است و این در حالی است که پشت صحنه اکثر واگذاری‌ها تبانی و زدوبند‌های بسیاری وجود دارد.

عضو هیات رییسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وقتی دولت تنها ۱۴ درصد در ایران خودرو و ۱۷ درصد در سایپا سهم داردچرا باید مدیرعامل این دو خودروساز بزرگ را دولت تعیین کند؟

بیشتر بخوانید: شمارش معکوس برای واگذاری باقیمانده سهام خودروسازان/ آیا انحصار در خودرو پایان می‌یابد؟

وی با بیان اینکه برای تعیین مدیریت ایران خودرو و سایپا باید از ظرفیت سهام داران اصلی و واقعی این شرکت‌ها استفاده کرد افزود: باید وضعیت خودروسازی در کشور هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود وگرنه درآینده به ابرچالشی برای کشور تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۱۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، وارن بافت، سرمایه‌دار مشهور آمریکایی، اعلام کرد بر این باور است که دولت آمریکا برای تأمین کسری بودجه فزاینده این کشور به جای کاهش هزینه‌های خود به سمت افزایش مالیات‌ها می‌رود.

وی در نشست سالانه سهامداران مؤسسه سرمایه گذاری برکشر هاتاوی در اوماها گفت: من فکر می‌کنم که افزایش مالیات‌ها محتمل است.

بافت تاکید کرد که دولت آمریکا یک روزی تصمیم خواهد گرفت که دیگر نمی‌خواهد کسری بودجه انقدر افزایش یابد چراکه تبعات منفی جدی در پی خواهد داشت. از طرفی آنها ممکن است نخواهند هزینه‌های خود را هم کمتر کنند و در نتیجه تصمیم بگیرند که سهم بیشتری از چیزی که متعلق به ماست را از ما بگیرند و ما مجبوریم آن را بپردازیم.

دفتر بودجه کنگره آمریکا پیش بینی کرده که نسبت کسری بودجه این کشور به تولید ناخالص داخلی از ۵.۵ درصد در سال مالی جاری به ۸.۵ درصد در سال ۲۰۵۴ خواهد رسید.

پیش بینی‌ها نشان می‌دهد در صورتی که قانون کاهش مالیات‌ها در آمریکا، مصوب سال ۲۰۱۷، برای سال جدید هم اجرایی شود شاهد بدتر شدن اوضاع کسری بودجه در این کشور باشیم.

کد خبر 6097011 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • هونگچی E-QM۵ در لیست فروش سامانه قرار گرفت+ قیمت
  • هونگچی E-QM5 در لیست فروش سامانه قرار گرفت
  • قیمت خودرو امروز ۱۷ اردیبهشت + جدول
  • پشت پرده خرید زمین در شهرک‌های صنعتی؛ به نیت احتکار زمین می‌خرند!
  • قیمت خودرو امروز ۱۷ اردیبهشت +جدول
  • مشکلات پیش روی طرح راه آهن خراسان جنوبی روی میز بررسی
  • هیچ یک از قطعات راه آهن استان نباید معطل بماند
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت؛ واقعی یا کیک؟
  • کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت واقعی است؟