Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-08@23:44:17 GMT

زمین زیر پای مسجدسلیمان لرزید

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۳۱۹۱۱

زمین زیر پای مسجدسلیمان لرزید

به گزارش همشهری، این زمین‌لرزه بین ایذه و مسجدسلیمان و در عمق ۱۷ کیلومتری زمین رخ داد و در پی آن یک مرد کهنسال ساکن منطقه ۲۲ بهمن مسجدسلیمان از ترس جان باخت و بیش از ۵۰ نفر (تا لحظه تنظیم گزارش) نیز مصدوم و راهی بیمارستان شدند. از این تعداد مجروح ۴۷ نفر ساکن مسجدسلیمان و ۳ نفر ساکن شهرستان ایذه بودند و به گفته مسئولان به طور سرپایی مداوا شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دنبال وقوع این زمین‌لرزه، تعدادی از ساختمان‌های مسکونی شهرستان مسجدسلیمان تخریب شدند، اما به گفته مسئولان و طبق مشاهدات عینی، هیچ ساختمانی تخریب کامل نشد. گنبد مسجدجامع مسجدسلیمان نیز در این زلزله خسارت شدیدی دید. همچنین بیمارستان نفت این شهر به سرعت تخلیه شد و بیماران به دیگر مراکز درمانی شهر منتقل شدند. «حیدر حجتی‌نیا» سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان درباره خسارت‌ها گفت: هنوز مشخص نیست که خسارات مالی این زلزله در چه حد است، اما خسارت جانی دربر نداشت. فقط یک مرد سالخورده از ترس و بر اثر سکته ‌قلبی جان باخت. «محمدامین زرگر» رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان هم درباره حال مصدومان گفت: حال هیچ‌کدام از مصدومان وخیم نیست.

خوزستان در آماده‌باش

این زمین‌لرزه چندین پس‌لرزه نیز با قدرت ۳/۷، ۳/۹، ۴ و ۴/۷ ریشتر در ساعت‌های مختلف امروز (دوشنبه) داشت به طوری که «علی خدادادی» مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از مردم شهرستان مسجدسلیمان خواست مراقب پس‌لرزه‌های احتمالی بعدی باشند و با توجه به احتمال وقوع پس‌لرزه‌های بیشتر، از حضور در مناطق پرخطر دوری کنند و در مناطق امن ساکن شوند.

زمین‌لرزه امروز (دوشنبه) به جز همه شهرهای خوزستان در لرستان، اصفهان، شهرکرد، ایلام، همدان، شیراز، یاسوج و کرمانشاه و حتی در کشور کویت نیز احساس شد. در پی وقوع زلزله، گروه‌های ارزیاب و امدادی بلافاصله به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند و فرمانداری‌های مسجدسلیمان، ایذه، هفتکل، اندیکا و باغملک در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.

تعداد مصدومان

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان درباره برخی جزئیات زمین‌لرزه به همشهری گفت: تعداد مصدومان زمین‌لرزه ۵/۷ ریشتری امروز (دوشنبه) در شهرستان‌های مسجدسلیمان و ایذه به ۵۰ نفر رسید. «کیامرث حاجی‌زاده» بیان کرد: این زمین‌لرزه در منطقه گلگیر و میان ۳ شهرستان هفتکل، مسجدسلیمان و ایذه به وقوع پیوست.

وی با اشاره به حضور ۵ تیم ارزیاب در منطقه افزود: پس از وقوع زمین‌لرزه به مردم هشدارهایی در خصوص قرار گرفتن در اماکن و منازل ناامن داده شد تا خطری آنها را تهدید نکند. به گفته حاجی‌زاده، علاوه بر تیم‌های ارزیاب، تیم امداد هوایی جمعیت هلال احمر خوزستان هم با یک فروند بالگرد برای ارزیابی هوایی به مسجدسلیمان اعزام شد.

خسارت زلزله به ۱۶۵ واحد مسکونی

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مسجدسلیمان نیز در خصوص خسارات زلزله گفت: بر اساس ارزیابی‌های اولیه زلزله به ۱۶۵ واحد مسکونی در شهر مسجدسلیمان خسارت وارد کرده است. «جبار کریمی» افزود: از این تعداد، ۶۵ واحد ۲۰ تا ۵۰ درصد دچار تخریب شده‌اند. همچنین ۱۰۰ واحد مسکونی دیگر نیز دچار ترک‌خوردگی شده‌اند.  

تخلیه بیمارستان نفت مسجدسلیمان

بعد از وقوع زلزله، بیمارستان نفت مسجدسلیمان به علت تخریب بخش‌هایی از آن به طور کامل تخلیه شد. رئیس شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان در این باره اظهار کرد: بعد از وقوع زمین لرزه در مسجدسلیمان، دو بخش از این بیمارستان دچار ریزش شد که به منظور حفظ جان و امنیت بیماران، کل بیمارستان بلافاصله تخلیه شد. «علی سرمست» افزود: بیماران با چند آمبولانس به سایر مراکز درمانی شهر منتقل شدند ولی کارکنان بیمارستان در حال آماده‌باش ماندند.

ریزش کوه در ایذه

براثر وقوع زمین‌لرزه در مسجدسلیمان، محور سیدصالح- ایذه در ۲ نقطه دچار ریزش کوه شد. «غلام‌عباس بهرامی‌نیا» مدیرکل راهداری و حمل‌ و ‌نقل جاده‌ای خوزستان گفت: با تلاش راهداران و شرکت نفت، این مسیر همین امروز (دوشنبه) بازگشایی و تمام راه‌های مواصلاتی مسجدسلیمان باز شد.  

آماده‌باش بیمارستان‌های اهواز

قائم مقام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز پس از زلزله از آماده‌باش همه بیمارستان‌ها و مراکز امدادی اهواز برای پذیرش مصدومان احتمالی زلزله مسجدسلیمان خبر داد. دکتر «خجسته حسینی‌نژاد» اضافه کرد: مدیریت فوریت‌های پزشکی دانشگاه اهواز با بالگرد مدیریت بحران و حوادث فوریت‌های پزشکی وضعیت مصدومان احتمالی زلزله مسجدسلیمان را بررسی و ۱۰ دستگاه آمبولانس به مسجدسلیمان اعزام کرد.

تاسیسات نفتی خسارت ندید

در پی وقوع زلزله، مدیرعامل شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان هم اعلام کرد که این زلزله خسارتی به واحدهای عملیاتی و تاسیسات نفت و گاز این شرکت وارد نکرده و فعالیت‌های عملیاتی بدون وقفه ادامه دارد. «قباد ناصری» همچنین از وارد شدن خسارت‌هایی به بیمارستان شرکت نفت در شهرستان مسجد سلیمان خبر داد.  

اعزام کمک از لرستان به خوزستان

در پی وقوع زمین‌لرزه در مسجدسلیمان ۱۰ تیم ارزیاب و واکنش سریع لرستان نیز برای اعزام به مناطق زلزله‌زده خوزستان به حالت آماده‌باش در آمدند. «صارم رضایی» مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: زلزله خوزستان در عمق ۱۷ کیلومتری زمین در شهرستان مسجدسلیمان رخ داد، اما در بسیاری از شهرهای لرستان ازجمله پلدختر و خرم آباد نیز احساس شد. به گفته رضایی، ۱۰ تیم ارزیاب و واکنش سریع لرستان به محض دریافت درخواست کمک، به مناطق زلزله‌زده خوزستان اعزام خواهند شد.

کد خبر 447080

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۱۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشخصات و مکان زلزله امروز بعدازظهر در تهران +تصویر

زمین لرزه‌‌ای به بزرگی ۲.۹ ریشتر ساعت ۱۵:۱۵ دقیقه امروز سه‌شنبه ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۳، شهرستان دماوند در استان تهران را لرزاند. این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است.

عدم قطعيت مكاني: ۰.۸۷+/- كيلومتر در جهت شمالي - جنوبي
۱.۱۱+/-  كيلومتر  در جهت شرقي - غربي
منطقه: استان تهران
فاصله‌ها: 6 كيلومتري دماوند، تهران
14 كيلومتري رودهن، تهران
18 كيلومتري بومهن، تهران

دیگر خبرها

  • هشدار زلزله در تهران ۱۰ تا ۱۵ ثانیه پیش از وقوع آن + جزئیات
  • وقوع انفجار در شمال شرق افغانستان
  • هشدار سریع ۱۰ تا ۱۵ ثانیه قبل از زلزله اعلام می‌شود | به دنبال پایش ایمنی ۱۹ هزار ساختمان هستیم
  • ادعای زلزله شناس هلندی؛ وقوع زلزله شدید در روزهای ۱۸ تا ۲۰ اردیبهشت
  • ادعای زلزله شناس هلندی؛ وقوع زلزله شدید بین روزهای ۱۸ تا ۲۰ اردیبهشت
  • لزوم تشکیل یک نهاد برای تأیید صلاحیت سخنرانان/ چالش ارز؛ ‌ همه منتظر اقدام و عمل دولت
  • هشدار در دشت تبریز؛ کدام بناهای تاریخی در خطرند؟
  • دلیل پیشگوی هلندی درباره احتمال زلزله قوی در روزهای آینده
  • مشخصات و مکان زلزله امروز بعدازظهر در تهران +تصویر
  • دماوند لرزید