Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا؛ با هدف گسترش همکاری‌های علمی و بین‌المللی، دانشگاه صنعتی کرمانشاه و دانشگاه قفقاز در کشور ترکیه نسبت به انعقاد تفاهم نامه ای در خصوص تبادل استاد و دانشجو و سایر جنبه های همکاری‌های علمی و بین المللی اقدام کرده و متن تفاهم نامه به امضاء روسای ۲ دانشگاه رسید.

روابط عمومی دانشگاه صنعتی کرمانشاه روز دوشنبه اعلام کرد: از محورهای مهم این تفاهم‌نامه می‌توان به تبادل استادان و محققان متخصص، ایجاد فرصت‌های شغلی و حمایت از کارآفرینان در قالب پروژه‌های صنعتی مشترک اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برگزاری سمینارها، کارگاه‌های آموزشی و کنفرانس‌های علمی برای تحقق موضوعات مورد علاقه، از دیگر تفاهمات طرفین است.

دانشگاه قفقاز که در کشور ترکیه مستقر می باشد در تیر ماه سال ۱۳۷۱ تاسیس و در آبان ماه همان سال با انتصاب ریاست شروع به کار کرده است.

این دانشگاه فعالیت خود را با انتقال یک دانشکده از دانشگاه آتاتورک، با ۲۴۵ دانشجو و ۴۰ نفر هیات علمی آغاز کرد.

اکنون این دانشگاه با داشتن بیش از چهار هزار دانشجو در حال پیشرفت سریع بوده و دارای ۶ دانشکده اصلی، سه مؤسسه، سه کالج جانبی، چهار کالج حرفه ای و چندین مرکز تحقیقاتی می باشد.

طرفین ضمن ابراز خرسندی از امضای این تفاهم‌نامه، خواستار همکاری‌های بیشتر در زمینه‌های مختلف علمی شدند.

به گزارش ایرنا؛ دانشگاه صنعتی کرمانشاه با ۲ هزار و ۳۰۰ دانشجو و بیش از ۱۰۰ استاد ظرفیت بزرگی برای نقش آفرینی در توسعه استان دارد که استفاده از این ظرفیت تخصصی در حوزه صنعت می‌تواند به تسریع در توسعه استان کمک کند.

این دانشگاه با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز کشور، تأمین نیازهای صنایع گوناگون موجود در استان و منطقه غرب، توسعه و کاربردی کردن فناوری‌های نوین در صنایع مختلف، در سال ۱۳۸۴ موفق به اخذ موافقت اصولی شد و از بهمن سال ۱۳۸۶ با پذیرش ۱۳۰ دانشجوی مقطع کارشناسی در ۲ رشته مهندسی برق و مهندسی شیمی در شهر کرمانشاه فعالیت خود را آغاز کرد.

این دانشگاه اکنون ۲ هزار و ۳۰۰ دانشجو در ۱۰ رشته کارشناسی و هفت رشته کارشناسی ارشد در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و آموزش این تعداد دانشجو را نیز ۵۲ استاد عضو هیأت علمی و ۵۲ عضو غیرهیات علمی بر عهده دارند.

۸۰۶۶/‌۳۰۳۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تفاهم نامه کرمانشاه دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۲۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه با حضور در موسسه آموزشی سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) با «مهمت آکیف» رئیس این موسسه دیدار و گفتگو کرد.

 به گزارش ایسنا، «محمدحسن حبیب‌اله‌زاده» در این ملاقات با قدردانی از تلاش‌های موسسه آموزشی اکو در چند سال گذشته در جهت گسترش فعالیت‌های موسسه در بین کشورهای عضو اکو، برای مشارکت هر چه بیشتر کشورمان در برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی اکو ابراز آمادگی کرد.

سفیر کشورمان در آنکارا  همچنین با اشاره به ظرفیت‌های موجود و پیشرفت‌های علمی برجسته درجمهوری اسلامی ایران به ‌ویژه در دهه‌های اخیر در زمینه‌های گوناگون مانند نانوتکنولوژی، کسب مدال‌های متعدد در المپیادهای علمی توسط دانش آموزان و نیز وجود دانشگاه‌های بسیار معتبر به عنوان بستر لازم برای جذب دانشجویان بین‌الملل به ‌ویژه از کشورهای عضو اکو، نسبت تقویت همکاری‌های آموزشی اعلام آمادگی کرد.

وی همچنین آمادگی کشورمان برای بهره‌برداری بهتر از فرصت ریاست دوره‌ای جمهوری اسلامی ایران بر سازمان اکو در سال ۲۰۲۴ برای تقویت همکاری‌های آموزشی را اعلام کرد.

 مهمت آکیف، رئیس موسسه آموزشی اکو نیز در این دیدار با اشاره به اقدامات این موسسه در سال‌های اخیر در راستای توسعه آموزش در کشورهای عضو اکو، تلاش‌های انجام ‌شده برای انطباق فعالیت‌های موسسه با نیازهای کشورهای عضو را برشمرد.

رئیس موسسه آموزشی اکو همچنین با اشاره به برخی تجارب موفق کشورمان در حوزه آموزشهای تخصصی از جمله دانشگاه‌ علمی و کاربردی، خواستار تقویت همکاری‌ها با کشورمان در حوزه امور آموزشی شد.

در این دیدار برخی زمینه های همکاری میان موسسه آموزشی اکو و وزارتخانه های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش ایسنا ، موسسه آموزشی اکو یکی از آژانس های تخصصی سازمان همکاری های اقتصادی(اکو) است که بر اساس تصمیم نشست ماه می ۱۹۹۸ شورای وزیران این سازمان تاسیس شد.

هدف اصلی این موسسه، توسعه همکاریهای علمی و آموزشی بین کشورهای عضو، تقویت زیرساخت های آموزشی و پرورشی وکمک به توسعه اقتصادی اجتماعی و دستیابی کشورهای عضو به اهداف آموزشی و دانشگاهی است.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال
  • ایران و پاکستان در اجرایی کردن توافقات همکاری دوجانبه مصمم هستند
  • امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان
  • تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد
  • انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه مراغه و گرجستان
  • همکاری دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز
  • همکاری دانش‌بنیان دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز