Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی در جمع فرماندهان نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با بیان اینکه شما به عنوان مهمانان ویژه امام رضا (ع) مورد پذیرایی خاص آن حضرت قرار می‌گیرید، اظهار داشت: زیارت امام رضا (ع) در شکل جمعی آن هم عزیزانی که در مقام خدمت و ایثارگری در راه تثبیت اساس حاکمیت ولایت در این سرزمین و قبةالاسلام نقش مؤثر دارید، به‌عنوان مهمانان ویژه حضرت پذیرایی می‌شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: امروز در جریان خاصی از نظر تهاجم دشمن خارجی قرار داریم که هرچه می‌گذرد، دشمنی‌ها و عداوت‌های دشمن در مقابل اقتدار و عظمت رو به رشد این نظام، شکل‌های قطعی‌تری به خود می‌گیرد که واقعیتی بدیهی است.

انحصار دفاع در توان نظامی، گشودن راه تسلط دیگر

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: دشمنان ما در برخورد‌های مختلفی که در تاریخ به‌خصوص از بعد جنگ جهانی دوم در مقاطع مختلف به دیگر کشور‌ها داشتند، به سلسله تجربیاتی رسیدند و آن اینکه اگر بنا شد جنبه‌های دفاعی یک کشور در مسائل نظامی منحصر و تفسیر شد، دروازه‌های دیگر باز است، از جهات دیگر می‌توان بر یک ملت مسلط شد و آنان را تحت استثمار درآورد.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: کسینجر که نقش‌آفرین و بازیگر اصلی صلح مصر و اسرائیل و به رسمیت شناخته شدن اسرائیل از سوی مصر بود، در خاطرات خودش می‌نویسد روزی که قرار بود در مصر مسئله صلح مصر و اسرائیل را قطعی کنیم، انور سادات لحظه‌ای که می‌خواست پیش تفاهم صلح را امضا کند، گفت، صبر کنید تا فرمانده ارتش ما بیاید و صحبتی با او کنیم، وقتی فرمانده ارتش آمد، به شکلی که حالت مشورت نداشته باشد، به او اعلام کرد «ما با اسرائیل صلح می‌کنیم»، چشمان آن فرمانده پر اشک شد، با صدای گره‌خورده‌ای گفت، «من سربازم، سیاست در کشور هر طور می‌خواهد اجرا شود، شما مسؤول هستید».

وی با بیان اینکه آغاز سقوط مصر در این جلسه کلید خورد، گفت: جریانی که محور اقتدار نظام مصر بود، پایش را از سیاست کنار کشید، اینجا خیال کسینجر از توافق با اسرائیل آسوده شد.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: دشمن این را تجربه کرده بود که بین ارتش مصر و اسرائیل موازنه مثبتی ایجاد شده و ارتش مصر می‌تواند پاسخگوی تهاجمات اسرائیل در هر شکلی باشد، به این نتیجه رسیدند که باید از طریق دیگر، این کشور اسلامی را فتح کنند و بر مقدرات مردمی که روزی مبدأ تمدن امت اسلامی در ۱۰۰ ساله اخیر بودند، مسلط شوند.

سنگر جنگ اقتصادی نیاز به تقویت دارد

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری مکرر در مکرر اعلام می‌کنند که «جنگ آمریکا با ما جنگ اقتصادی و جنگ نرم است»، اگر جنگ اقتصادی است، نیروی دفاعی ما باید در سنگر اقتصاد مستقر شود، با کمال قدرت و شهامت در سنگر اقتصاد ر. این جنگ دفاع کند، ولی متأُسفانه ما در سنگر اقتصادی یا اصلاً نیرو نداریم یا اگر وجود دارد، نه معتقد به جنگ اقتصادی و نه توان دفاع دارد.

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر اینکه مردم ۴۰ سال است با هر تفکر و اعتقادی پای نظام ایستاده‌اند و باید توان مقاومت در مقابل دشمن را داشته باشند، یادآور شد: آنجایی که عزیزان ما در سپاه به میدان بیایند و در حل مشکلات همراهی کنند، مؤثر است، امروز در مسیر دیگری در اوج قدرت هستیم، دشمن از مسیر دیگری تلاش می‌کند بر ما مسلط شود.

وی به اهمیت تعبد و تقوا در مدافعان وطن اشاره کرد و گفت: امروز در نیروی مدافع خودمان، هم اخلاق لازم داریم، هم عبودیت و هم تقوا، اما اخلاق، تقید و تقوای غیرسکولار، اگر در محور اقتدار نظام نیروی مخلص نداشته باشیم، محور اقتدار شکست می‌خورد، اما در این نظام، افراد در هر بعد و سمَتی باید با حرکت جهادی موفق شوند.

تحجر در جریان‌های سیاسی، بزرگ‌ترین خطر برای انقلاب

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: یکی از مشکلات کشور، جریان تحجر است و در عرصه‌های سیاسی گرفتار این انحراف هستیم، بسیاری افراد از وجود این خطر بزرگ در جامعه غافل‌اند و جریان‌هایی که دست‌نشانده دشمن هستند و در عرصه تحجر ورود کردند، تلاششان این است جوانان، مردم و عناصر وابسته به نظام، نسبت به انقلاب بی‌تفاوت شوند و دین، تقوا و رشد بندگی خدا را خارج از انقلاب و نظام ببینند، این بزرگ‌ترین خطر است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: امام جمعه مشهد نماینده ولی فقیه آیت الله علم الهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۲۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«بی حجابی» گره‌ای که با دست باز می‌شود

گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مصطفی خدابخشی- طی روزهای اخیر موضوع حجاب وعفاف به عنوان یک موضوع مهم فرهنگی یکبار دیگر با اجرای «طرح نور» از سوی فراجا و با نزدیک شدن به نهایی شدن لایحه حجاب در مجلس شورای اسلامی محور توجه قشر گسترده ای از مردم جامعه قرار گرفته است.

طرحی که به دلیل نبود برنامه ریزی مدون و انجام وظیفه از سوی دستگاه ها، سازمان ها و نهادها در حوزه عفاف و حجاب پس از حدود 20 ماه کش و قوس فراوان در بین ارکان مختلف تصمیم گیر فرهنگی کلان جامعه یکبار دیگر با تغییر نام از سوی نیروی انتظامی به مرحله اجرا گذاشته شده تا این نیرو به تنهایی در این میدان خطیر بار سنگین بر زمین مانده دیگر نهادها را به دوش بکشید، شاید که در قبل آن اوضاع آشفته نوع پوشش در جامعه سامانی یابد.

طی ماه های گذشته موضوع حجاب و نمایش نسخه جدیدی از آن که سنخیتی با جامعه اسلامی ایرانی ندارد ابعادی فراتر از حوزه فرهنگ به خود گرفته تا شیطنت رسانه ای آن را به نماد و رویکردی سیاسی امنیتی برای رویا رویی با نظام اسلامی مبدل سازد. یقینا شرایط ایجاد شده در مقوله حجاب در این روزهای جامعه زائیده یک رویداد و یا مولفه ای تک بعدی نیست بلکه باید آن را معلولی از مسائل اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دانست که با چاشنی فتنه انگیزی به صورت گسترده جامعه را به سه بخش  درگیر، همسو و ضد تبدیل کرده است. 

بر این اساس و باتوجه به قرار دادن پازل های شکل گیری این رویداد فرهنگی و اجتماعی که ردپای برنامه ریزانی غربی در آن به راحتی مشهود است باید کشف حجاب را جز در مواردی معدود که ناشی از کم دانشی و عدم برخورداری از تحلیل درست است، آن را شعاری بصری بر علیه نظام حاکمه دانست. برهمین اساس رویا رویی با آن نیاز به دست فرمانی جدید دارد، دست فرمانی که بتواند این حرام شرعی و حرام سیاسی که به چالش مهم ماه های گذشته کشور مبدل شده است را مدیریت و سلامت بصری را به جامعه ارائه کند.

حال سوال اینجاست آیا با توجه به شرایط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی حاکم بر جامعه باید چشم بر مقوله عفاف و حجاب بست؟ آیا می توان به بهانه حفظ وحدت و انسجام اجتماعی، انسجام دینی را نا دیده گرفت؟ پاسخ به این سوال را می توان در منظومه فکری رهبر معظم انقلاب اسلامی یافت به گونه ای که ایشان حجاب را مولفه سوم مورد نیاز جامعه امروز بعد از موضوعات اقتصادی و منطقه ای دانسته اند. بر این اساس حجاب را باید نقطه مرکزی حکمرانی فرهنگی و نمادی از فرهنگ دیرینه مردم ایران زمین در نظام و ساختاری دینی در طول تاریخ دانست که بن مایه آن شکل دهنده ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران است. به عبارت بهتر چشم پوششی بر این واقعیت یعنی رسیدن به نقطه پایان حکمرانی فرهنگی در ایران.

یعنی همان چیز که دشمن طی سال ها برای آن برنامه ریزی کرده و رویای شیرین آن را برای خود تصویر کرده است. رویایی که می توان آن را با اطلاع رسانی صحیح و استفاده نو آورانه از ابزارهای رسانه ای و با افزایش سطح آگاهی مردم از این فرایند به سراب تبدیل کرد. 

عبور از این میدان پر مخاطره نیاز به نقشه عملیاتی دارد. متاسفانه در فرایند روایت میدان آنچنان که باید و شاید نتوانسته ایم میدان داری کنیم و عملا میدان در این بخش به شهروند خبرنگاران ضد امنیتی واگذار شده که سازنده خوراک خبری برای رسانه های معاند هستند. کسانی که به صورت عمده نقش موثری در مخالف سازی مردم با مقاله حجاب دارند اما کمتر دیده می شوند. حال باید در این میدان فرهنگی به بحث رسانه توجه ویژه ای شود تا حجاب به عنوان یک حکم شرعی در جامعه باز تعریف و مردم  بر لزوم رعایت حدود آن آگاهی یابند. تحقق این مهم میسر نخواهد بود جز افزایش سواد رسانه ای مردم و استفاده درست دستگاه های تبلیغاتی از رسانه. این یعنی استفاده از ابزار فرهنگی برای یک رویداد یا تهاجمی فرهنگی.

یقینا موضوع حجاب در کشور ما کلاف سر در گم و غیر قابل حل نیست و هم زمان با یافتن سر رشته آن می توان امید به باز کردن گره آن داشت. گره ای که می شود آن را با دست باز کرد و نه با دندان. یقینا میدان مبارزه فرهنگی نیازمند نقشه عملیات فرهنگی است و در آن ترازوی رویکردهای ایجابی می بایست بر رویکردهای سلبی سنگینی کند چیزی که امروز برعکس شده و همین عامل باعث شکل گیری تقابلی جدید با حجاب خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استثنایی‌ترین تصمیم نظام با حمله به اسرائیل به روایت فرمانده کل سپاه /این عملیات قابل تکرار است /رسما اعلام کردیم که می زنیم و همه می دانستند
  • کارگران با روحیه ملی در راه دفاع از ارزش‌های اسلام حرکت می کنند
  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست / در شرایط فعلی کشور نیازمند بکارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود
  • آیت‌الله علم‌الهدی‌: حجاب ‌از مدارس در دل دختران نهادینه شود
  • «بی حجابی» گره‌ای که با دست باز می‌شود
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست
  • فرصت خدمتگزاری به مردم بسیار محدود است
  • دیدار کارکنان آموزش و پرورش استان مرکزی با نماینده ولیّ‌فقیه
  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد