Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@17:04:09 GMT

مهمترین وظیفه دستگاه قضا، اقامه عدالت است

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۳۳۲۲۷

مهمترین وظیفه دستگاه قضا، اقامه عدالت است

به گزارش ایرنا، رئیس دادگستری خراسان رضوی با بیان اینکه موفقیت قوای مجریه و مقننه نیز در گرو سلامت قوه قضائیه است گفت: گسترش عدل تنها محدود به پرونده‌های قضائی نیست بلکه حوزه‌های علمی، آموزشی، اجتماعی و همه ارکان جامعه را در بر می‌گیرد.

حجت الاسلام علی مظفری دوشنبه شب در مراسم تکریم و معرفی مسئولان حوزه قضائی تربت حیدریه افزود: اجرای وظیفه قانونی زمانی محقق می‌شود که دستگاه قضائی بتواند با کمک قضات و کارشناسان، این کار را انجام دهد و این در حالی است که ظرف پنج سال اخیر تنها توانسته ایم ۴۰۰ قاضی جذب کنیم و در بخش کارمند با کمبود شدید نیرو مواجهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: با وجودی که مجلس شورای اسلامی مجوز جذب سه هزار کارمند را برای ما صادر کرده، دولت مجوز استخدام در این زمینه صادر نکرده است.
وی به ساخت و سازهای عمرانی در استان اشاره کرد و گفت: بسیاری از فعالیت‌های عمرانی از محل بودجه‌های ملی و استانی نبوده بلکه اعتبار آن را از منابع داخلی تأمین کرده‌ایم.
حجت الاسلام مظفری با بیان اینکه دومین وظیفه ما نظارت بر حسن اجرای قوانین است افزود: این مهم زمانی محقق می‌شود که دستگاه قضائی بر فعالیت سایر دستگاه‌ها نیز نظارت داشته باشد.
وی پیشگیری از وقوع جرم را به عنوان سومین وظیفه دستگاه قضائی دانست و اظهار داشت: یکی از مواردی که مردم را آزار می‌دهد فساد و دست اندازی به بیت‌المال است و دستگاه قضائی باید به همه جا احاطه داشته باشه تا بتواند از وقوع جرم پیشگیری کند.
دادستان مشهد نیز گفت: یکی از مهمترین وظایف دستگاه قضائی رعایت آزادی‌های مشروط شهروندان، برخورد با ناهنجاری‌ها و دفاع از ارزش‌های انقلاب است.
غلامعلی صادقی افزود: قاضی همچنین وظیفه دارد در مقابل مجرمان و به خصوص مجرمانی که به ناموس مردم و اموال بیت المال دست درازی کره اند، با قاطعیت برخورد کند.
فرماندار تربت حیدریه نیز در این مراسم گفت: امروز در شرایط سختی به سر می بریم و نظام اسلامی بیش از هر چیز به پمپاژ امید به شهروندان نیاز دارد.
علی رستمی افزود: انجام این مهم در گرو تحقق همدلی دستگاه‌ها و تعامل بین آنهاست که این همدلی را در کشور به خوبی می‌بینیم.
وی با بیان اینکه در تربت حیدریه هشت میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده که نتیجه مثبت آن در آینده نزدیک قابل مشاهده خواهد بود، اظهار داشت: در عین حال این شهرستان در حوزه حاشیه نشینی دچار مشکلات بسیار است.
وی گفت: شهرستان تربت حیدریه اکنون به مرکز تجارت و بازرگانی برای یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از شهرهای مجاور تبدیل شده است.
حجت الاسلام محمد رضا عصمتی امام جمعه تربت حیدریه نیز در این مراسم گفت: کار قضا بسیار سخت و دشوار است و برای اجرای عدالت به سه ویژگی قاطعیت، مردمی بودن و تهذیب نفس نیاز می‌باشد.
در این مراسم از خدمات محمد ابراهیم زاده چناری رئیس پیشین دادگستری تربت حیدریه که به افتخار بازنشستگی نائل آمد، تجلیل شد و حسین مسرور نعیمی به عنوان رئیس جدید دادگستری این شهرستان معرفی گردید. وی پیشتر دادستان این شهرستان بود.
همچنین امید عابدینی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب تربت حیدریه و حسین یزدان خواه نیز به عنوان رئیس دادگاه انقلاب تربت حیدریه معرفی شدند.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

۷۰۷۹/۶۱۲۱/‏‬ ۶۰۵۳ 

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۳۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از  وبدا، محمد اسماعیل مطلق رئیس دبیر خانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در نشست کارگروه تخصصی امنیت غذا و تغذیه با موضوع اجرایی شدن رهنمودهای رئیس جمهور در هجدهمین جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت:  به دستور رئیس جمهوری در جلسه هجدهم شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، همه ی دستگاه های اجرایی موظفند برای تامین امنیت غذایی و دسترسی مردم به غذای سالم در مدت 2 ماه برنامه عملیاتی سال جاری ذیل سند ملی امنیت غذایی تهیه و در جلسه آتی شورای عالی ارائه کنند.

محمد اسماعیل مطلق گفت: امنیت غذایی و غذای سالم در اولویت برنامه های دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در سال جاری قرار دارد.

دیگر خبرها

  • اعتماد اجتماعی مردم به فرهنگیان مهمترین سرمایه آموزش و پرورش است 
  • عزت جمهوری اسلامی حاصل رشادت سپاه پاسداران و نیرو‌های مسلح است
  • فیلم‌های سیاه ما با فیلم‌های سیاه آمریکایی تفاوت‌هایی دارد
  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است
  • اجرای ۲۵ برنامه طی هفته بسیج در شهرستان تربت جام
  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • توزیع منابع با نگاه عدالت محور کلیدواژه حل مشکل حاشیه نشینی است
  • گشتی در اقتصاد ایران | جاماندگان سهام عدالت برای اعتراض به کجا مراجعه کنند؟
  • تحویل بیش از ۳۸۰ دستگاه کولر به مدارس خوزستان