Web Analytics Made Easy - Statcounter

هنری از فعالیت ۲۷۹ گروه جهادی در مناطق محروم خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این گروه های بومی و مهمان، تابستان امسال در قالب سه هزار و ۷۵۰ نفر به مناطق محروم استان اعزام می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «مهدی هنری» امروز یکشنبه (16تیر) در نشست ستاد پشتیبانی اردوهای جهادی این شهرستان اظهار داشت: یکی از مهمترین اقدامات سازمان بسیج سازندگی، ایجاد اشتغال، معیشت و خودکفایی روستائیان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 ۱۲۰ هزار قطعه جوجه مرغ بومی در استان توزیع شده است

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان خراسان جنوبی افزود: در ۱۰ ماه گذشته حدود ۱۲۰ هزار قطعه جوجه مرغ بومی در استان توزیع شده که هم اکنون روزانه حدود ۲۰ هزار تخم مرغ تولید و به بازار عرضه می شود که هم اکنون نیز پیگیر خرید و یا طراحی دستگاه های کوچک جوجه کشی برای متقاضیان هستیم.

 

سرهنگ هنری با اشاره به پتانسیل و ظرفیت شتر در شهرستان خوسف بیان کرد: تلاش می کنیم تا با سرمایه گذاری از طرف ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در بحث پرورش و شیر شتر ایجاد اشتغال و به تولید کنندگان کمک شود.

 

وی در خصوص گروه های جهادی عنوان کرد: در تابستان امسال ۲۷۹ گروه جهادی بومی و غیر بومی در استان فعالیت خواهند کرد که در شهرستان خوسف نیز شش روستا در نظر گرفته شده است.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی از اعزام هشت گروه جهادی مهمان در قالب ۵۲۵ نفر به مناطق محروم استان خبر داد و گفت: این جهادگران در پنج شهرستان سربیشه، نهبندان، زیرکوه، سرایان و خوسف فعالیت خواهند داشت.

 

هنری با اشاره به رویکرد سپاه و بسیج در خصوص خدمت رسانی به مردم در مناطق محروم افزود: در تابستان امسال شاهد حضور حداکثری و پرشور گروه های جهادگر در مناطق محروم استان هستیم.

 

فعالیت ۱۳ گروه جهادی در خوسف  

سرهنگ «محمدعلی بشیری» هم اظهار داشت: در تابستان امسال حدود ۱۳ گروه جهادی بومی و غیر بومی به روستاهای محروم شهرستان اعزام می شوند.

 

فرمانده ناحیه سپاه خوسف با بیان اینکه اعزام این گروه های جهادی با محوریت بخش جلگه ماژان انجام می شود، افزود: اولین گروه فرهنگی و عمرانی از ۲۰ تیرماه در روستاهای خور و نوغاب مستقر و با برگزاری جشن میلاد امام رضا (ع) فعالیت خود را شروع خواهند کرد.

 

بشیری با اشاره به محرومیت روستاهای پراکنده شهرستان خوسف، دوری راه و عدم دسترسی به امکانات پزشکی، خواستار اعزام گروه های پزشکی به شهرستان شد و گفت: همچنین بسیج سازندگی باید با همکاری خیران و دهیاران در روستاها؛ هزینه های غذایی جهادگران، وسایل نقلیه و مصالح ساختمانی را  تهیه کنند تا جهادگران با مشکل مواجه نشوند.

 

« محمد شفیعی»، فرماندار خوسف هم در این نشست با تاکید بر همکاری همه دستگاه های اجرایی مرتبط با گروه های جهادی گفت: مدیران در تهیه امکانات و وسایل نقلیه گروه های جهادی باید نهایت همکاری را داشته باشند؛ چراکه هم اکنون این شهرستان با توجه به محرومیت، پراکندگی روستاها و خشک شدن قنات ها به فعالیت گروه های جهادی نیاز دارد.

 

وی تلاش در جهت احیای قنات ها، صنایع دستی و مراتع (با بذر پاشی) در جهت ایجاد اشتغال روستائیان، احداث سد بر روی رودخانه شاهرود با همکاری قرارگاه خاتم الانبیاء را از نیازهای شهرستان برشمرد و گفت: در این زمینه نیازمند همکاری گروه های جهادی در شهرستان هستیم.

 

 

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت مسجد اردبیل قم خبرگزاری شبستان حجت الاسلام ارزانی کانون های مساجد امامزادگان و بقاع متبرکه جهاد سازندگی اردوهای جهادی خراسان جنوبي بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۳۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مجری طرح‌های بنیاد علوی در استان اصفهان گفت: بنیاد علوی امسال در سه محور توسعه و ایجاد اشتغال در مناطق محروم و روستاها، در حوزه سلامت و درمان و ارتقای عدالت آموزشی و تمرکز بر رشد دانش آموزان موفق در مناطق محروم فعالیت می‌کند.
محمد رضایی افزود: در راستای شناسایی محرومیت و نیاز‌های مناطق مختلف استان اصفهان بیش از هزار داوطلب در سطح کشور و ۱۰۰ داوطلب در استان اصفهان برای همکاری و تسهیل گری ثبت نام کرده اند.
وی گفت: برای جذب تسهیلگران بنیاد علوی در استان اصفهان در دو مرحله آزمون و مصاحبه روانشناسی و استعدادیابی انجام شد که ۵۰ تسهیلگر برای فعالیت در استان اصفهان انتخاب می‌شوند.

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • آمادگی سه شهرستان خراسان جنوبی برای دور دوم انتخابات مجلس
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • راه‌ها در خراسان جنوبی باز شده، اما همچنان ناایمن هستند
  • هشدار نارنجی ادامه بارش‌ها در خراسان جنوبی
  • راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شد
  • آماده‌باش هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی در بیرجند و خوسف
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف