Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، اهم اخبار سیاسی امروز، دوشنبه ، ۱۷ تیر ۱۳۹۸ به شرح زیر است: ترامپ در نهایت مجبور است با رهبران ایران با احترام برخورد کند/ عدم اجرای تعهدات اروپایی ها در برجام شرم آور است/ اینستکس نمی‌تواند مشکلات ایران را حل کند/ آمریکا برای جنگ با ایران متحد چندانی ندارد

استاد علوم سیاسی و روابط‌ بین‌الملل دانشگاه نیوهمپشایر گفت: معتقدم ترامپ در نهایت به رهبران ایران احترام می‌گذارد؛ چراکه او به رهبران قوی احترام می‌گذارد، حتی اگر متحدان ایالات متحده نباشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ: بهتر است ایران بیشتر مراقب باشد

رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به گام دوم کاهش تعهدات برجامی ایران گفت که بهتر است این کشور مراقب باشد.

نمی‌توانستیم گوشه رینگ منتظر مرگ تدریجی باشیم/ با افزایش سطح غنی‌سازی نشان می‌دهیم که بلوف نمی‌زنیم

یک نماینده مجلس در واکنش به کاهش تعهدات برجامی ایران گفت: ایران در تعهدات خودش باقی ماند اما طرف مقابل اقدامی نکرد، نمی‌توانستیم گوشه رینگ منتظر مرگ تدریجی باشیم.

اروپایی‌ها هماهنگ با واشنگتن عمل می‌کنند و با ایران زیبا سخن می‌گویند/ تنها یک طبقه فرادست از تحریم‌ها منفعت می‌برند

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: با توجه به آشنایی که آمریکایی‌ها از ساختار قدرت در ایران پیدا کردند؛ فرمایشات آقای روحانی را جدی نخواهند گرفت؛ مخصوصا زمانی که رئیس‌جمهور ایران از واژه «اگر» و مشروط کردن مذاکره به برداشتن همه تحریم‌ها سخن می‌گوید و در نتیجه آنچه که در این زمینه مطرح می‌شود آن است که اکنون دو صدا از تهران به گوش می‌رسد.

همه گفت‌و‌گوهایی که ما انجام می‌دهیم، «گفت‌و‌گوی ملی» است/ حرکت اصولگرایان رشد یافته‌تر از گذشته شده است

یک فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: گفت‌و‌گو هرچقدر بیشتر و بهتر به شفافیت افکار عمومی و همچنین تلطیف شرایط کمک می‌کند.

نگران تصمیم ایران هستیم/ از تهران می‌خواهیم به تعهدات خود بازگردد

ژاپن امروز از ایران خواست تا از تعهدات خود تحت توافقنامه هسته‌ای ۲۰۱۵ با قدرت‌های بزرگ پیروی کند.

ما به تلاش برای تداوم برجام ادامه می‌دهیم

جرمی هانت بر تلاش دولت انگلیس برای تداوم برجام تاکید کرد.

نماینده سابق فرانسه در سازمان ملل، ادعای پمپئو در مورد ایران را رد کرد

نماینده سابق فرانسه در سازمان ملل با انتشار توئیتی ادعای پمپئو در مورد ایران را رد کرد.

اروپا نباید رویه آمریکا را در برخورد با ایران دنبال کند

یک مقام سابق سوئدی به توقیف نفتکش ایرانی در جبل الطارق واکنش نشان داد.

۴+۱ از فرصت ۶۰ روزه بعدی بهتر استفاده کند/ دنبال تعامل و گفت‌وگو هستیم

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: ۱+ ۴ اکنون تا گام سوم ۶۰ روز دیگر فرصت دارند و بهتر است از آن استفاده کنند و ما دنبال تعامل و گفت‌وگو هستیم و در عین حال حقوق ملت و منافع کشور را در نظر داریم.

از کِی ترامپ و نتانیاهو نگران نقض برجام شده‌اند؟/ مقصد سفر نفتکش توقیف شده را نمی‌دانم/ برای ورود آمریکا به ۱+۴ فرش قرمز پهن نمی‌کنیم

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: ایران حق دارد نسبت به بی‌عملی اروپا واکنش نشان دهد. ما با توجه به همین بی‌عملی به آنها اجازه اظهارنظر نمی‌دهیم چرا که اگر نگران هستند باید به تعهد خود پایبند می‌ماندند.

ترامپ فکر می‌کند ایران مانند کره شمالی است

پولیتیکو در گزارشی به تحلیلی تصمیم دیروز ایران برای کاهش تعهدات برجامی‌اش پرداخت.

همه اعضای برجام برای نجات توافق هسته‌ای تلاش کنند

شینهوآ در گزارشی به بررسی برجام و لزوم تداوم آن پرداخت.

ترامپ می‌داند جنگ با ایران فاجعه‌ای برای او و تمام جهان خواهد بود

گاردین در گزارشی به بررسی سیاست ترامپ در خاورمیانه پرداخت.

از ایران می‌خواهیم به برجام متعهد بماند

وزیر امور خارجه لوکزامبورگ از ایران خواست که به برجام متعهد بماند.

آنچه سریال گاندو در مورد وزیر خارجه نشان می‌دهد دور از واقعیت است/ ظریف نه شبکه‌های خانه خودش و نه شبکه‌های خانه همسایه! را نگاه نمی‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: آنچه سریال گاندو در مورد وزیر امور خارجه و همکاران ما نشان می‌دهند دور از واقعیت است و اسناد مذاکرات وزارت خانه هم موجود است که اگر می‌خواستند ما اسناد را در اختیارشان قرا می‌دادیم که داستانشان واقعی باشد.

می‌خواهیم ایران در برجام باقی بماند

یک مقام آمریکایی خواستار باقی ماندن ایران در برجام شد و گفت: می‌خواهیم اینستکس موفق شود چراکه می‌خواهیم ایران در برجام باقی بماند.

صعود قیمت نفت تا بیش از ۳۲۵ دلار در صورت وقوع جنگ در خلیج فارس

در صورت بسته شدن تنگه هرمز قیمت نفت به بیش از ۳۲۵ دلار خواهد رسید که وقایع ناگواری را برای اقتصاد جهانی به همراه خواهد داشت.

ایران می‌خواهد اروپا را تحت فشار قرار دهد

نشریه اشپیگل در گزارشی کاهش تعهدات برجامی ایران را اقدامی برای فشار به اروپا برای اجرایی شدن خواسته‌هایش دانست.

صبر ایران به پایان رسیده است

سی ان ان در گزارشی به بررسی تصمیم اخیر ایران در راستای کاهش تعهدات برجامی خود پرداخت.

موضوع هسته‌ای ایران باید تنها از روش دیپلماتیک حل شود

وزارت خارجه چین با انتشار بیانیه‌ای به کاهش تعهدات برجامی ایران واکنش نشان داد.

سفیر انگلیس برای سومین بار در روزهای اخیر به وزارت امور خارجه رفت

سفیر انگلیس پیش از ظهر امروز برای سومین بار در روزهای اخیر و در جریان توقیف نفتکش ایرانی در وزارت امور خارجه حاضر شد.

عبور ایران از ۳.۶۷ درصد غنی‌سازی

سخنگوی سازمان انرژی اتمی، غنی سازی ۲۰ درصدی را از گزینه‌های مطرح در برنامه‌های مربوط به گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران دانست و گفت: امروز از ۳.۶۷ درصد غنی‌سازی عبور کردیم.

هنوز زمان برای نجات برجام وجود دارد

رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ بر ضرورت تلاش برای نجات برجام تاکید کرد.

آینده برجام مبهم است

یکی از سخنگویان وزارت خارجه آلمان آینده توافق با ایران را در ابهام توصیف کرد.

تهران مصمم به کاهش تعهدات برجامی است/ ایران هرگز در مذاکره‌ای که بر اساس احترام نباشد، شرکت نخواهد کرد

یورو نیوز در گزارشی به بررسی تصمیم ایران برای کاهش تعهدات برجامی خود پرداخت.

مسئولان استان خوزستان در حال پیگیری اوضاع مسجدسلیمان هستند

یک عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان تاکید کرد:‌ مسئولان استانی در حال پیگیری و کنترل اوضاع شهر زلزله‌زده مسجد سلیمان هستند.

برجام به نفع ما بود/ نباید نیروهای نظامی را درگیر مسائل سیاسی کنیم

وزیر دفاع سابق دولت آمریکا بر کارایی برجام تاکید کرد.

برای حل تنش میان ایران و آمریکا تلاش می‌کنیم

عمان از تلاش برای کاهش تنش میان ایران و آمریکا خبر داد.

مشروح آخرین جلسه رسیدگی به پرونده شرکت کیمیا خودرو

پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت کیمیا خودرو، امروز در شعبه چهار دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بسته خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۳۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برکناری رییس هیات ژیمناستیک اصفهان در آستانه انتخابات/ نکویی: وزارت ورزش شفاف‌سازی کند

رییس برکنار شده هیات ژیمناستیک استان اصفهان گفت: نه حکمی از سازمان بازرسی برای ابطال مجمع استان اصفهان دیدم و نه نامه‌ای به من ارجاع شد. این اتفاقات به فاصله ۱۰ روز تا برگزاری انتخابات فدراسیون جای تامل دارد.

به گزارش ایسنا، سجاد نکویی رییس هیات ژیمناستیک استان اصفهان در فاصله حدود ۱۰ روز مانده به برگزاری انتخابات مجمع فدراسیون ژیمناستیک برکنار شده است. نکویی مدعی است که بدون هیچ مکاتبه‌ای و تنها با تعیین سرپرست جدید از سمتش کنار گذاشته شده است. او می‌گوید انتخابات این هیات دو سال قبل برگزار شده و نمی‌داند چرا حالا فدراسیون در فاصله ۱۰ روز تا برگزاری انتخابات اعلام کرده که مجمع را قبول ندارد. نکویی از وزیر ورزش می‌خواهد تا نگاه ویژه‌ای به اتفاقات هیات اصفهان داشته باشد و در خصوص این اتفاق تحقیق و تفحص کند.

سجاد نکویی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص برکناری‌اش از ریاست هیات ژیمناستیک استان اصفهان اظهار کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان مدعی شده که مکاتباتی را از فدراسیون دریافت کرده که آنها مجمع انتخاباتی این هیات را قبول ندارند. این مجمع دو سال قبل برگزار شده است. آن زمان کاندیدا بودم و چیدمان مجمع با اداره کل استان و فدراسیون وقت بوده است. گویا عده‌ای مدعی هستند که یکی یا دو نفر از اعضای مجمع وجاهت قانونی نداشتند ولی من با اکثریت مطلق آرا رای آوردم که اگر خطایی هم رخ داده نمی‌تواند کل آرا را باطل کند. نمی‌دانم به چه شکلی بوده که افرادی به سازمان بازرسی رجوع کرده و این موارد را دنبال کرده‌ و به وزارت برده‌اند. حالا هم فدراسیون اعلام کرده که مجمع را قبول ندارد و انتخابات هیات باید مجددا برگزار شود.

وی در ادامه گفت:‌ اداره کل ورزش استان اصفهان مجبور شده بعد از مکاتبات مکرر و فشارهای زیادی که از سوی فدراسیون و وزارت دریافت کرده، سرپرست معرفی کند. البته من نه حکمی از سازمان بازرسی مبنی بر ابطال مجمع استان اصفهان دیدم و نه نامه‌ای به من ارجاع شد. کلیه مکاتبات فدراسیون با اداره کل بوده و  به هیات چیزی ارسال نشده است و در جریان هیچ اموری نیستم. تنها شنیده‌ام نامه‌ای زده شده و سرپرست برای این هیات معرفی کرده‌اند. البته این اتفاقات متاسفانه به فاصله ۱۰ روز تا برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون انجام شده که مقداری جای تامل دارد. طبیعتا سرپرست نمی‌تواند در انتخابات شرکت کند و اصفهان رای خود را در مجمع از دست می‌دهد. من از متولیان امر ورزش کشور می‌خواهم روی این موضوع دقت لازم را داشته باشند. تقاضای من از وزارت ورزش این است که مقداری موضوع را شفاف کند تا بدانیم این روند به چه شکلی رخ داده است.

وی افزود:‌ اصفهان چند سالی با سرپرست اداره می‌شد و هیات از موقعیت خوبی برخوردار نبود. از زمانی که بنده توفیق حضور داشتم در جهت سامان‌دهی و انسجام این هیات با کمک اعضای هیات رییسه تلاش های زیادی انجام شد اما با این اتفاقات اخیر مجددا موجب نگرانی مربیان شده است. من آنها را به آرامش دعوت کردم و خواستم که از مبادی قانونی پیگیری کنند. آنها مکاتبه کرده و توضیح خواسته‌اند. من هم که تابع قانون هستم و در نهایت هر تصمیمی که متولیان امر ورزش و وزارت بخواهند تبعیت می‌کنم. من وظیفه‌ای داشتم که در دو سال گذشته آن را انجام دادم.

او در خصوص دعوتش به مجمع انتخاباتی فدراسیون ژیمناستیک که در ۲۴ اردیبهشت قرار است انجام شود گفت: قبل از اینکه سرپرست معرفی شود از مجمع نامه‌ای برای من آمد که در عنوان آن رییس هیات استان اصفهان بدون هیچ نامی ذکر شده بود اما طبق اساسنامه فدراسیون ژیمناستیک سرپرستان حق رای ندارند.

وی در پایان گفت: انتظار دارم از هر گونه اقدامی که موجب آسیب به ژیمناستیک استان اصفهان، که بعد از سال‌ها انسجام پیدا کرده و ورزشکار ملی‌پوش دارد خودداری کنند و با جدیت و دقت بیشتری به موضوع توجه کنند. اصفهان استان بزرگی است و شهرستانها و ورزشکاران زیادی در این رشته پایه دارد و باید صدای این ژیمناست‌ها هم شنیده شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
  • عبور موفق از پیک تابستان نیازمند همراهی مردم/ جایزه ۶۰۰ دستگاه خودرو ویژه مشترکین کم مصرف
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • برکناری رییس هیات ژیمناستیک اصفهان در آستانه انتخابات/ نکویی: وزارت ورزش شفاف‌سازی کند
  • تمجید مالی از واکنش مناسب ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • معضل کانال‌های فاضلاب رو باز در مسجد سلیمان استان خوزستان
  • تاکید ایران بر پیگیری جنایات و محاکمه سران رژیم اسرائیل
  • تاکید امیرعبداللهیان بر پیگیری جنایات و محاکمه سران رژیم اسرائیل
  • انتقاد یک رواشناس اجتماعی بیان کرد؛ رواج قلیان در ایران نتیجه کم کاری وزارت بهداشت