Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@00:41:57 GMT

حضور فعال معاونت حقوقی در نمایشگاه الکامپ تهران

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۳۳۴۲۰

معاون حقوقی قوه قضائیه با اشاره به ضرورت معرفی دستاوردهای دستگاه قضائی در حوزه‌های مختلف خدمت رسانی به مردم اظهار کرد: معاونت حقوقی قوه قضائیه در بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ تهران، با معرفی سامانه‌های الکترونیکی در حوزه‌های مترجمان رسمی و نظریه‌های مشورتی، حضور فعال خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت حقوقی قوه قضائیه، حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد مصدق با بیان اینکه سامانه جامع مترجمان رسمی (سنام) مهم‌ترین سامانه ارائه خدمات به مترجمان رسمی کشور است افزود: این سامانه با همکاری کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات و این معاونت، طراحی، پیاده‌سازی و اجرا شده و از قابلیت‌های فنی متعددی برای رفع مسائل و نواقص و پوشش نیازهای موجود در این حوزه برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه اجرای این سامانه دستاوردهای متعددی نصیب دستگاه قضائی در حوزه ترجمه رسمی کشور و تسهیل خدمت رسانی به ارباب رجوع ساخته است اظهار کرد: امکان بهره برداری از این سامانه به صورت سراسری و در کل کشور است و همین امر موجب ارتقا نظارت بر فعالیت مترجمان رسمی می‌شود.

این مقام قضائی با یادآوری اینکه دسترسی به این سامانه برای عموم از طریق وبگاه معاونت حقوقی به نشانی (https://mh-gh.eadl.ir/ ) و همچنین وبگاه سنام به نشانی (https://sanam.ekfam.ir/) فراهم است، تصریح کرد: اجرای این سامانه الکترونیک در به دست آمدن نتایج و دستاوردهای چشمگیر نظیر ارتقا کیفیت فرایندهای مختلف ترجمه رسمی، احراز اصالت اسناد مورد ترجمه پیش از آغاز فرایند ترجمه، جلوگیری از ترجمه اسناد مجعول، جلوگیری از جعل مهر دفاتر ترجمه، ارتباط برخط با وزارت امورخارجه، شفاف شدن امور مالی دفاتر ترجمه از نظر پرداخت مالیات و عوارض، نظارت بر تعرفه‌های قانونی و مبالغ دریافتی از صاحبان ترجمه و در نهایت کسب رضایت حداکثری ارباب رجوع نقش بسزایی دارد.

مصدق در ادامه به سامانه نظریه‌های مشورتی اداره کل حقوقی قوه قضائیه پرداخت و افزود: با توجه به اینکه پاسخ به استعلامات قضات و مراجع رسمی از عمده‌ترین تکالیف این معاونت به شمار می‌رود، سالانه حجم بسیاری از استعلامات گوناگون قضات سراسر کشور، وزارتخانه‌ها، ادارات و مؤسسات دولتی یا عمومی که با اجمال و ابهام قوانین و مقررات روبرو هستند برای کسب نظر مشورتی به این معاونت سرازیر می‌شود. پاسخ به این استعلامات که توسط قضات مجرب و توانمند دستگاه قضائی داده می‌شود، با عنوان نظریه مشورتی در سامانه مربوط ثبت و ضبط می‌شود.

معاون حقوقی قوه قضائیه با بیان اینکه هم اکنون دسترسی به نظریه‌های مشورتی برای قضات و عموم مردم از طریق وبگاه معاونت حقوقی قوه قضائیه و همچنین وبگاه اداره کل حقوقی به نشانی (https://edarehoquqy.eadl.ir) فراهم است اضافه کرد: در حال حاضر کاربران می‌توانند با مراجعه به سامانه نظریه‌های مشورتی به جستجو و دریافت نظریه مشورتی مورد نظر اقدام کنند.

مصدق با تأکید بر لزوم معرفی دستاوردهای دستگاه قضائی در حوزه‌های مختلف افزود: نمایشگاه الکامپ از ظرفیت‌های مناسبی برای معرفی دستاوردهای قوه قضائیه در حوزه الکترونیک با هدف خدمت رسانی به عموم برخوردار است و اهتمام این معاونت بر این است تا از فرصت فراهم آمده در این خصوص، بهره مند شود.

وی در پایان افزود: معاونت حقوقی ضمن حضور در بیست و پنجمین دوره نمایشگاه الکامپ تهران (در سالن ۴۱ محل نمایشگاه بین المللی تهران) به معرفی سامانه‌های الکترونیک معاونت در دو حوزه مترجمان رسمی و نظریه‌های مشورتی پرداخته و با پیش بینی میز خدمت برای بازدیدکنندگان، پذیرای عموم است.

شایان ذکر است نمایشگاه الکامپ معتبرترین رویداد فناوری اطلاعات(IT) در ایران به شمار می‌رود و هر ساله پذیرای شرکت‌های داخلی و خارجی فعال در عرصه‌های فناوری اطلاعات است. این نمایشگاه در عرصه طراحی، ساخت، تولید و پشتیبانی از محصولات، خدمات ، محتوا و راهکارهای صنایع الکترونیکی، کامپیوتری و دیجیتال فعالیت می‌کند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نمايشگاه الكامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۳۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشارات جمکران با ۵۰۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید

به گزارش خبرنگار مهر، انتشارات کتاب جمکران با بیش از ۵۰۰ عنوان جلد کتاب در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور پیدا می‌کند که از این تعداد ۱۰ عنوان تازه های نشر این انتشارات هستند.

رونمایی از کتاب‌های انتظار و مهدویت،رمان های نوجوان با موضوعات انقلاب اسلامی و سبک زندگی از برنامه‌های این انتشارات در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران است.

بیش از ۷۰ اثر از نمایشگاه کتاب سال پیش تا به امسال با موضوعات مختلف و در رده‌های سنی کودک تا بزرگسال از کتاب جمکران منتشر شده که در نمایشگاه کتاب عرضه خواهند شد. ۳۰۰ اثر نیز از انتشارات کتاب جمکران در سال اخیر تجدید چاپ شده‌اند و با چاپ جدید در نمایشگاه کتاب تهران حاضر خواهند بود.

همچنین نشست نقد و بررسی و جشن امضای کتاب با حضور نویسندگان و راویان کتاب‌های مختلف از جمله دیگر برنامه‌های این انتشارات برای نمایشگاه کتاب است.

کد خبر 6092894 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • انتشارات جمکران با ۵۰۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • «جام جم» باز هم تولید می‌شود
  • صدور کیفرخواست برای باند جعل اسناد سازمان یافته املاک در قم
  • انهدام باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم
  • باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم شناسایی شد
  • باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم منهدم شد
  • الزام به تنظیم سند رسمی یک جراحی حقوقی ـ اقتصادی ـ اجتماعی
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به ۲ زبان ترجمه شد
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی استان به ۲ زبان زنده دنیا ترجمه شد
  • تبدیل ایران به صادرکننده تجهیزات پزشکی