Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوالفضل حسن بیکی، نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی و علی اصغر مجد، فرماندار دامغان در نامه‌ای مشترک به مقام عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با شرح رخداد زلزله در دامغان همزمان با کنکور سراسری، مساعدت و پیگیری لازم را خواستار شدند.

به گفته تعدادی از داوطلبان به خبرنگار ایرنا، ترس و استرس ناشی از زلزله به حدی بود که بسیاری از داوطلبان از پاسخگویی به سئوالات منصرف شده و برگه امتحانی خود را تحویل داده و از سالن خارج شدند و داوطلبان باقی مانده نیز به علت فشار روانی ناشی از این بلای طبیعی، به شکل منطقی قادر به تمرکز و پاسخگویی به سوالات در شرایط طبیعی را نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن نامه خطاب به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، به این شرح است: همان‌طور که مستحضرید در ساعت ۱۰ و ۵۲ دقیقه روز پنجشنبه ۱۳ تیر ۹۸ همزمان با برگزاری کنکور سراسری، زمین لرزه‌ای با قدرت ۴.۷ ریشتر، شهرستان دامغان از توابع استان سمنان را لرزاند و به دنبال آن پس‌لرزه‌های زیادی نیز در مقیاس پایین‌تر به وقوع پیوست.
در ادامه متن این نامه آمده است: وقوع این زلزله‌های متعدد، سبب وارد آمدن فشار و تنش روحی و روانی قابل ملاحظه به شرکت کنندگان در آزمون سراسری گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی، و فنی و علوم انسانی در حوزه اصلی دامغان گردید و موجب بروز دغدغه و نگرانی‌های زیاد داوطلبان و خانواده‌های آنان شده است.
نماینده دامغان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار این شهرستان در این نامه افزودند: دانش آموزان و والدین تاکنون مراجعه‌های متعددی به فرمانداری و سایر نهادهای مرتبط شهرستان داشته‌اند و اتخاذ تدابیر لازم در راستای جبران پیامد ذکرشده و ضایع نشدن حقوق داوطلبان آزمون را خواستار شدند.
در این نامه مشترک آمده است: خواهشمند است در این خصوص دستورهای مقتضی صادر و نتیجه را ابلاغ فرمائید.

صبح روز پنجشنبه ۱۳ تیرماه همزمان با برگزاری آزمون کنکور سراسری در شهر دامغان، وقوع چند زلزله متوالی، دانش آموزان را به شدت مضطرب و سردرگم کرد.
زلزله‌های به وقوع پیوسته همزمان با برگزاری آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی، فنی و علوم انسانی بود که در این آزمون تعداد زیادی از مراقبان و داوطلبان، این حادثه طبیعی را احساس کردند.
با توجه به حساسیت آزمون کنکور در تعیین سرنوشت دانش آموزان در ورود به دانشگاه‌ها، هیچ وقت اضافه ای به دانش آموزان داده نشد که این امر موجب گله‌مندی تعدادی از این داوطلبان شده است.
دانش آموزان دامغانی در روزهای اخیر با حضور در اداره آموزش و پرورش، فرمانداری، دفتر نماینده و دانشگاه دامغان اعتراض خود را اعلام و خواستار احقاق حق خود شدند.
۹۸۵۶/۶۱۰۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون سراسری دامغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۳۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون اختصاصی برای کنکوری‌های گرفتار در سیل برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عبدالرسول پورعباس امروز جمعه ۷ اردیبهشت در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران افزود: چهار آزمون نوبت اول کنکور روز گذشته در سلامت کامل برگزار شد.

وی افزود: در شهرستان های زیرکوه و حاجی آباد در استان خراسان جنوبی به دلیل سیل بسیار سنگین ، متاسفانه حدود ۶۰ نفر از داوطلبان علی رغم اینکه ارتش جمهوری اسلامی تمام امکانات خود را برای این انر بسیج کرده بودند، به آزمون نرسیدند.

پورعباس یادآور شد: این نوید را به این گروه از داوطلبان می دهم که با هماهنگی دولت، آزمون اختصاصی فرهنگیان برای این گروه در دو هفته آینده برگزار می کنیم. این موضوع برای این افراد اطلاع رسانی می شود و داوطلبان آمادگی خود را حفظ کنند. دلیل برگزاری آزمون فرهنگیان این است که آزمون سراسری در تیرماه برگزار می شود ولی آزمون فرهنگیان تنها در نوبت اردیبهشت برگزار شده است.

رییس سازمان سنجش درباره آمار تقلب امتحانی در کنکور سراسری ۱۴۰۳ اظهار داشت: در مجموع در چهار آزمونی که برگزار شده است ۴ نفر دستگیر شده اند که نشان می دهد مردم و داوطلبان به سنجش اعتماد کردند و دچار وسوسه شبکه های متقلب نشده اند.

وی افزود: یک نفر در تهران بوده است که در زمان آزمون از دفترچه عکس گرفته است و در عرض چند دقیقه دستگیر شد. دو نفر در استان های جنوبی ابزار تقلب داشتند و یک نفر در غرب کشور قصد عکس از دفترچه داشت که دستگیر شدند. آمار ۴ نفر در مقابل چند هزار نفر سال های گذشته نزدیک صفر است.

پورعباس اظهار داشت: امروز که روز برگزاری آزمون گروه علوم تجربی است روز سختی است و تمامی اقدامات حفاظتی در شدیدترین وضعیت خود اجرا می شود. آمادگی کامل در این زمینه در تمام لایه های حفاظتی وجود دارد.

کد خبر 6088857

دیگر خبرها

  • سیل دانش‌آموزان کنکوری را زمین‌گیر کرد؛ آرزوهامون را رود با خود برد! | فیلم
  • آزمون اختصاصی برای کنکوری‌های گرفتار در سیل برگزار می شود
  • بازدید فرماندار از روند برگزاری کنکور سراسری در حوزه های امتحانی شهرستان سرباز
  • مربیان باید موضوعات را با ارزش‌های دینی تبیین و تشریح کنند
  • فیلم| توصیۀ وزیر علوم به داوطلبان کنکور و دانش‌آموزان پایۀ دوازدهم
  • وزیر علوم: کنکوری‌ها اضطراب نداشته باشند/ فرصت جبران وجود دارد
  • وزیر علوم : کنکوری‌ها اضطراب نداشته باشند/ فرصت جبران وجود دارد
  • کنکوری‌ها اضطراب نداشته باشند/ فرصت جبران وجود دارد
  • گلایه داوطلبان از عدم فعالسازی گزینه ثبت نام آزمون ترمیم معدل در سایت مای مدیو
  • رییس اتاق اصفهان خواستار توجه به مَضرات اقتصادی تعطیلی پنجشنبه‌ها شد