Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم میرزایی‌نیکو عصر دوشنبه در نشستی که با وزیر صنعت معدن و تجارت داشت و با حضور مجید صفری فرماندار دماوند این نشست برگزار شد بر تأمین خدمات اولیه شهرک‌های صنعتی دماوند و فیروزکوه تاکید کرد و اظهار داشت: خواسته‌های دماوند و فیروزکوه در بخش صنایع و بازرگانی که اکثریت مردم با آنها مواجه هستند، می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرزایی نیکو در خصوص تصمیمات و موضوعات مطروحه در این نشست افزود: باید مشکلات تأمین خدمات اولیه شهرک‌های صنعتی رفع و همچنین اعطای تسهیلات برای آنها فراهم شود چرا که در این صورت است که چرخ صنعت چرخیده و رونق تولید به کارخانه جات باز خواهد گشت.

وی با بیان اینکه عده‌ای اراضی را در شهرک‌های صنعتی با اخذ مجوز و خدمات دریافت می‌کنند، اما فعالیتی را انجام نمی‌دهند نیز گفت: در این خصوص باید قوانینی در نظر گرفته و تمهیداتی اندیشیده شود.

نماینده مردم فیروزکوه و دماوند در مجلس تاکید کرد: اراضی واگذار شده از کسانی که نتوانستند تا کنون فعالیتی را انجام دهند، خلع‌ید می‌شود و این اراضی به کسانی واگذار خواهد شد که سرمایه و امکانات لازم را برای کار دارند.

وی در خصوص مشکلات معادن نیز گفت: قرار شد که برای ساماندهی معادن اختیار تام به فرمانداران دماوند و فیروزکوه داده شود.

میرزایی نیکو در راستای رفع محدودیت استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران نیز بیان داشت: این موضوع نیز توسط وزیر صمت در حال پیگیری است و هیأت وزیران می‌تواند صنایع مختلف را دسته‌بندی کنند که هر کدام از آنها در چه محدوده‌ای مجوز فعالیت اخذ کنند، نه اینکه تمام صنایع از شعاع ۱۲۰ کیلومتری شهر تهران خارج شوند.

نماینده مردم فیروزکوه و دماوند در مجلس اهم تصمیمات را اول دستور تسهیل شرایط واگذاری زمین به واحدهای صنعتی در شهرک‌های صنعتی دماوند و فیروزکوه و لزوم رفع محدودیت استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران، برای پیشرفت بخش صنعت و معدن در دو شهرستان عنوان کرد.

کد خبر 4661661

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۳۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی عصر یکشنبه در جریان سفر به شهرستان فسا با بیان اینکه با ورود ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان فارس و تعامل با دیگر دستگاه‌ها مشکل این واحد تولیدی حل شده است گفت: واحد کشتارگاه صنعتی جهان‌زرین فسا چهار سال تعطیل بود و این مساله باعث بیکاری عده زیادی شده بود.

رئیس کل دادگستری استان فارس افزود: ستاد اقتصاد مقاومتی با هدف تحقق شعار سال و عمل به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از تولید و در راستای حمایت حقوقی و قضائی از واحدهای تولیدی و صنعتی پیگیری رفع تعطیلی این واحد صنعتی را در دستور کار قرار داد.

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: فعالیت ستاد اقتصاد مقاومت دادگستری استان فارس در پیگیری مشکلات ۸۰ واحد دارای مشکل ادامه دارد و با مدیریت و نظارت مستقیم معاون قضائی دادگستری استان فارس در هر هفته با تشکیل دو جلسه در اتاق بازرگانی استان فارس و شهرک صنعتی شیراز مشکلات واحدهای صنعتی پیگیری و گره‌ها و موانع موجود در مسیر فعالیت اقتصادی آنان شناسایی و با کمک مسئولان رفع می‌شود.

وی گفت: بررسی کمبود مواد اولیه، عدم وصول مطالبات، کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش و مشکلات بانکی و دریافت تسهیلات بانکی و همچنین هماهنگی با ادارات آب و برق و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله مواردی است که در بازدیدهای میدانی و هدفمند از واحدهای صنعتی و تولیدی در سراسر استان فارس توسط ستاد اقتصاد مقاومت دادگستری استان فارس پیگیری می‌شود.

موسوی در پایان گفت: حل و فصل مشکلات واحد تولیدی کشتارگاه صنعتی طیور «جهان زرین» فسا سبب می‌شود که علاوه بر اشتغال ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم، زمینه فعالیت اقتصادی ۳۰۰ نفر دیگر به صورت غیر مستقیم فراهم شود.

کد خبر 6097673

دیگر خبرها

  • پشت پرده خرید زمین در شهرک‌های صنعتی؛ به نیت احتکار زمین می‌خرند!
  • آغاز واگذاری زمین در شهرک صنعتی زرند
  • شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • دریافت مجوز شهرک صنعتی زرند بعد از ۱۷ سال
  • وزیر کشور: ری، دماوند و فیروزکوه به استان‌های تهران شرقی و غربی ملحق نخواهند شد
  • توضیح وزیر کشور درباره تقسیم استان تهران
  • توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی
  • فیروزکوه و دماوند و ری از تهران جدا خواهد شد؟
  • تکلیف جدا شدن فیروزکوه و دماوند و ری از تهران مشخص شد