Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: طرح ولایت چله خودسازی و آمادگی افسران جوان جنگ نرم برای نقش آفرینی موثر در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی است. به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدجواد نیک روش، رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور عصر امروز در مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین دوره طرح ولایت در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: طرح ولایت نهال بابرکتی است که در زمین پاکیزه و مستعدد بسیج دانشجویی از سال‌ها پیش با زحمات ویژه آیت الله مصباح و با عنایت ویژه مقام معظم رهبری غرس شد و در این سال‌ها زمینه باور‌های تعداد زیادی از دانشجویان را فراهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور افزود: طرح ولایت چله خودسازی و آمادگی افسران جوان جنگ نرم برای نقش آفرینی موثر در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی است که امروز در طلیعه گام دوم انقلاب اسلامی شاهد برگزاری بزرگترین دوره تربیتی آموزشی دانشجویی به صورت متمرکز با حضور ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از دانشجویان از سراسر کشور هستیم.

نیک روش بیان کرد: تک تک شما دانشجویان سفیرانی هستید که در جنگ نرم در برابر تهدیدات دشمنان با حضور موثر خود تهدیدات را خنثی خواهید کرد؛ حضوری که با محتوایی که توشه دانشجویان را پر خواهد کرد زمینه فتح خرمشهر‌ها را فراهم خواهد کرد.

وی ادامه داد: امیدواریم آموخته‌های این دوره با ایمان و عمل صالح تک تک فراگیران این طرح آمیخته شود و نویدبخش فردا‌های بهتر برای انقلاب با حضور این جوانان باشد.   تعبیر تاریخی رهبر انقلاب درباره طرح ولایت
حجت الاسلام صفدر الهی راد، رئیس مرکز آموزش اندیشه‌های بنیادین (مآب) نیز در ادامه این مراسم با تبریک ایام دهه کرامت، اظهار کرد: طرح ولایت امسال بالاترین طرح ولایت بیست و چهار سال گذشته است چرا که ۴۵۰۰ دانشجو از سراسر کشور در این دوره جمع شده اند.

رئیس مرکز آموزش اندیشه‌های بنیادین (مآب) با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به تعبیر رهبر انقلاب و امام راحل انقلاب اسلامی را حرکتی تمدنی برای رسیدن به اسلام ناب معرفی کرده اند، افزود: در این مهم و به خصوص در گام دوم انقلاب اسلامی باید جایگاه ما به عنوان جوانان انقلابی مشخص باشد.

الهی راد با اشاره به اینکه امام راحل می‌فرمودند: «هرگز انسان بصیر و با دیانت نمی‌تواند قرآن و اسلام را در خطر ببیند و ساکت باشد» و افزود: امام راحل همچنین فرمودند: «امروز غنی‌ترین چیز‌ها در دنیا اسلام است».

وی یکی از آسیب‌های مهم در انقلاب را آسیب انحراف دانست و تاکید کرد: در طول تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی جوانان مومن و پرشوری بودند که به انحراف کشیده شدند و اکنون باور‌ها و ارزش هایشان تغییر کرده است. بعضی از آن‌هایی که لانه جاسوسی را تسخیر کردند پس از آن از آمریکا عذرخواهی کردند.

رئیس مرکز آموزش اندیشه‌های بنیادین (مآب) با اشاره به فلسفه شکل گیری طرح ولایت که پایه گذار آن آیت الله مصباح یزدی بود، گفت: سال ۷۵ سردار رضایی فرمانده وقت سپاه پاسداران مساله‌ای را مطرح کرد که اون مساله منجر شد طرح ولایت طراحی شود. تهاجم فرهنگی که اواخر دهه ۷۰ انجام شد ترس این بود که جوانان بسیجی به انحراف کشیده شوند. آیت الله مصباح بار‌ها فرمود: در عمرم هیچ کاری بالاتر از طرح ولایت را سراغ ندارم. کسی که این مساله را بیشتر از همه درک کرد رهبر انقلاب بودند. تاکیدات و توصیه‌هایی که رهبر نسبت به این طرح داشتند بی نظیر است.

وی اشاره به بیانات رهبر انقلاب نسبت به طرح ولایت داشت و گفت: رهبر درباره این طرح فرمودند: «کار‌های خوب در کشور زیاد داریم، اما ویژگی این کار خوب اینست که بنیان سازی می‌کند و پایه‌های فکری را شکل می‌دهد. آنقدر خوب و سازنده است این طرح‌ها که هرچه برای آن سرمایه گذاری شود زیاد نیست».

الهی راد ادامه داد: رهبر سال گذشته در باره این طرح تعبیری تاریخی فرمودند: با این مضمون که «طرح ولایت فرصت بزرگی برای نظام بوده، هست و خواهد بود». تکلیف آینده ما را حضرت مشخص کردند. پایه‌های فکری ما را اساتید متخصص شکل می‌دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محمدجواد نیک روش طرح ولایت حرم مطهر رضوی افتتاحیه طرح ولایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۳۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم از اجرای طرح نور

حجت الاسلام و المسلمین محمود محمدی عراقی در جمع کارکنان فرماندهی انتظامی استان قم حضور یافت و با اهدای گل به کارکنان این فرماندهی حمایت و قدردانی خود را از اقدام پلیس در اجرای طرح نور عفاف و حجاب اعلام کرد.

وی در این مراسم با ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب اسلامی به کارکنان فرماندهی انتظامی استان، لباس پلیس را لباس امنیت و آرامش دانست و گفت: حفظ امنیت در ابعاد مختلف در صدر وظایف و مسئولیت‌های نظامی اسلامی است و پلیس یکی از بازوان تأمین این هدف است.

مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم ورود پلیس به موضوع عفاف و حجاب را در راستای حفظ امنیت مردم به ویژه بانوان ارزیابی کرد و گفت: فراجا با توجه به مأموریت ذاتی خود طرح نور عفاف و حجاب را اجرایی کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی عراقی عفاف و حجاب را مسئولیتی همگانی دانست و با اشاره به برنامه‌های دشمنان برای ضربه زدن به مبانی اعتقادی مردم از طریق ترویج بی حجابی گفت: یکی از وظایف مهم فرماندهی انتظامی این است که جریان‌های انحرافی و خطرناک این حوزه را با کار هوشمندانه اطلاعاتی و امنیتی، شناسایی کند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • فعالان عرصه عقیدتی سیاسی در سپاه ناحیه آستارا تجلیل شدند
  • تجلیل از فعالان عرصه عقیدتی سیاسی در سپاه ناحیه آستارا
  • قدرت پایدار در جامعه فقط با علم ایجاد نمی‌شود
  • قدردانی از مربیان عقیدتی سیاسی
  • بانوان هنرمند انقلاب اسلامی به منویات اخیر رهبر انقلاب پاسخ دادند
  • گام اول فصلنامه «ماجرا»، پرداختن به خاطرات و کارنامه رهبر معظم انقلاب است
  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • مرزبانان کشور برای دفاع ازمرزها و انقلاب دراوج آمادگی قرار دارند
  • قدردانی مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم از اجرای طرح نور
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود