Web Analytics Made Easy - Statcounter

در طب نوین برای قوت بخشیدن به قلب از طریق نصب باطری و روش‌های جراحی استفاده می‌کنند اما در طب سنتی از طریق ...

به گزارش مشرق، نارسایی قلب بدین معنی است که قلب کارایی کافی را ندارد یا به عبارت دیگر قدرت پمپاژ  (input & output) مساوی نیست که این بیماری در بزرگسالان و کودکان مشترک است.

بیشتر بخوانید:

تزریق سُرم تاریخ‌مصرف گذشته به بیمار +عکس

نارسایی قلب در بزرگسالی منجر به شلی دریچه قلب می‌شود و نیاز به باطری پیدا می‌کند؛ در خردسالی و در زمان جنینی، قلب کامل شکل نمی‌گیرد و نوزاد متولد شده دارای نارسایی قلبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علت نارسایی قلب از منظر طب سنتی

نارسایی قلب به دلیل کافی نبودن "صفرا" در خون است؛ حال هر میزان، صفرای موجود در خونی که در قلب و بدن منتشر می‌شود، بیشتر باشد، شتاب شکلگیری قلب (کامل شدن قلب) در جنین بیشتر و قدرت قلب آن نیز بیشتر می‌شود که عدم نارسایی قلب در کهنسالی از نتایج آن است.

درمان نارسایی قلب

در طب نوین برای قوت بخشیدن به قلب از طریق نصب باطری و روش‌های جراحی استفاده می‌کنند اما در طب سنتی از طریق "افزایش سطح صفرای خون" این قوت را به قلب می‌بخشند.

مصرف "عسل" به‌صورت ناشتا می‌تواند برای درمان نارسایی قلب بسیار مفید باشد؛ شربت عسل و زنجبیل نیز مفید است چون خشکی زنجبیل باعث می‌شود با سرعت بیشتری رطوبت قلب را کاهش دهد.

استفاده از زیتون یا روغن زیتون و انجیر نیز مفید است.

برای درمان از طریق غذا می‌توان به ارده با شیره انگور اشاره کرد که به‌صورت هفته‌ای ۵ وعده باید میل شود؛ ۲ وعده باقی مانده برای استراحت به تن، کم شده است چرا که با میل کردن غذای تکراری اعم از سردی و گرمی، جذب شدن آن در بدن کاهش می‌یابد.

برای سرعت بخشیدن به درمان می‌توان از شربت عسل و زعفران بهره جست؛ شربت عسل محلول در عرق بهار نارنج نیز برای درمان و نشاط‌دهی مناسب است.

به صورت کلی تمام گرمی‌ها به‌ویژه گرم و خشکی‌ها برای درمان مناسب هستند که می‌توان این گرمی‌ها را برای افزایش شتاب درمان با عسل طبیعی و یا عسل گیاهی (شیره انگور) میل کرد.

برای درمان از طریق حجامت به این نکته توجه داشته باشید که حجامت تر توصیه نمی‌شود؛ منظور از حجامت تر، حجامت خونگیری است؛ حال اگر علاوه بر نارسایی قلبی با تشخیص مزاج‌شناس، سودای از بلغم آمده نیز داشته باشد، این حجامت توصیه می‌شود اما حجامت گرم، مفید و مناسب است و منظور از حجامت گرم همان بادکش به‌ویژه بادکش کتف است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: وعده های روحانی بازار سکه و ارز اینستکس سلامت بیماری نارسایی قلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۴۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترک مصرف کافئین با ۲ روش ساده

افرادی که روزانه کافئین بالایی دریافت می‌کنند، به مرور زمان بیشتر به اثرات آن عادت می‌کنند، به عبارتی مصرف کافئین به‌جای فایده، بیشتر به بدنشان ضرر می‌رساند.

به گزارش خبرآنلاین، درک اینکه به کافئین معتاد هستید، احساس خوبی نیست، اما مانند هر اعتیاد دیگری لازم است این اعتیاد کم‌خطر نیز درمان شود. نکته مهم در طول دوره ترک این است که همواره اثرات منفی کافئین را به خود متذکر شوید.

۱) با کاهش مصرف شروع کنید

برای این کار لازم است تعداد فنجان‌های قهوه‌ای که در طول روز می‌نوشید را مشخص کنید و سعی کنید هر روز یک فنجان از آن کم کنید. اوایل شاید سخت به نظر برسد، اما بدانید با استمرار در این عمل ساده می‌توانید از آسیب‌های ناشی از اعتیاد به کافئین پیشگیری کنید.

۲) یک جایزه برای خودتان در نظر بگیرید

ترک کافئین را به عنوان یک هدف مهم در نظر بگیرید و پاداشی برای آن مقرر کنید و در طی این دوره به این فکر کنید که با موفقیت در ترک این اعتیاد، یک جایزه در انتظار شماست. این کار به شما کمک می‌کند تا با حفظ روحیه و کسب انگیزه، به قول خود پایبند باشید.

دیگر خبرها

  • ترک مصرف کافئین با ۲ روش ساده
  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند
  • بهره‌مندی بیش از ۶۰۰ نفر در مانور تیم‌های درمان اضطراری هلال احمر
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند
  • ویدیو/ تشخیص نارسایی قلبی توسط هوش مصنوعی با اسکن پا
  • این دو بیماری را به‌خاطر کلیه‌ها کنترل کنید
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • پلمب ۵ مطب غیرمجاز دندانپزشکی و زیبایی زیرزمینی در تبریز
  • ایران روی کمربند سنگ کلیه