Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، سعید نمکی دوشنبه شب در برنامه زنده تلویزیونی اظهار داشت: تجهیزات پزشکی که در داخل تولید می‌شود وارداتش به کشور ممنوع است و اجازه ورود برخی داروها که در داخل ساخته می‌شود نمی‌دهیم.

وی عنوان کرد: برخی تولیدات داخلی دارویی و تجهیزات پاسخگوی نیاز کشور نبود از این رو واردات صورت می‌گرفت؛ همچنین برخی بیماران به مصرف داروهای برند عادت کرده بودند و برخی همکاران پزشک که به داروهای داخلی بی اعتقاد بودند این داروها را تجویز می‌کردند به همین دلیل سعی کردیم مردم دچار پریشان خاطری مربوط به داروهایی که مصرف می‌کنند نشوند از این رو با شیب ملایم داروهای داخلی جایگزین این داروها شد تا ناگهان به بازار شوک وارد نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر بهداشت تصریح کرد: کمبود دارو درباره داروها و تجهیزات پزشکی اساسی به رغم همه فشارهای اقتصادی نداریم؛ همچنین ورود داروهای تک نسخه‌ای و تجویزی آنها نیز ممنوع است و برخی از این داروها مرتبط با بیماران خاص بوده و وارد کتاب دارویی کشور نشده و به عنوان داروی مؤثر آنها را نپذیرفتیم که پزشک تجویز می کرده است.

نمکی با بیان اینکه این موارد داروها را برای بیماران خاص که وابستگی داشتن به یکباره قطع نکردیم تاکید کرد: در برخی بیمارستان‌ها به دلیل معوقات بیمه، بخشها برخی داروها را توزیع نمی‌کنند که در حال تسهیل این مهم هستیم اما درباره داروهای اساسی تا پایان سال و تجهیزات پزشکی هیچ کمبودی را نداریم.

وی با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت یکی از طرح‌های موفق دولت بود خاطرنشان کرد: در شروع این طرح وزیر وقت کارهای بزرگی را دنبال داد تا شاهد کاهش پرداخت هزینه‌های درمانی از جیب بیماران، ماندگاری پزشکان در مناطق محروم و بهبود زیرساخت‌های بیمارستانی باشیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: پرداختی هزینه درمانی بیماران در این طرح به زیر ۳۰ درصد نرسید اما این رقم ۳۵ درصد بود.

نمکی گفت: طرح تحول نظام سلامت نیازمند مقدماتی بود که برخی ناکامی‌ها مربوط به این امر می‌شود. راهنمای بالینی و سیستم ارجاعی خانواده از جمله ابعادی بود که باید قبل از این مهم آماده می‌شد. منابع پایداری نیز برای طرح تعریف نشده بود و به بودجه ۱۰ درصدی هدفمندی یارانه‌ها گره خورده بود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تجهیزات پزشکی واردات پزشک دارو سلامت دولت درمان و آموزش پزشکی خانواده بودجه بودجه پزشک تجهیزات پزشکی دارو درمان و آموزش پزشکی واردات وزیر بهداشت سعید نمکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۴۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟

رئیس اداره داروخانه های سازمان غذا و دارو از رتبه بندی داروخانه ها براساس شاخص شفافیت و برخورد مطابق قانون با آنها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان غذا و دارو، مینا آژوغ اظهار کرد: رتبه‌بندی داروخانه‌ها از سال گذشته در اداره کل دارو کلید خورد و در مرحله اول فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل داروهای دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد.

وی از رتبه بندی داروخانه ها براساس شاخص شفافیت و برخورد مطابق قانون با آنها خبر داد و افزود: این پروژه با پایش در مورد داروی انسولین آغاز شد و فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل داروهای دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد، همچنین در ادامه برای سایر داروهای دارای برنامه توزیع نیز اجرایی خواهد شد.

کد خبر 749342

دیگر خبرها

  • جمع آوری داروهای قاچاق و دست ساز از عطاری های اردبیل
  • نقش کلیدی لوازم پزشکی در بهبود سلامت بیماران
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد
  • تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای شروع شده و در مرحله تحقیقاتی است
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟