Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رویکرد‌های مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا و کاخ سفید در قبال خاورمیانه موجب به بن‌بست رسیدن سیاست‌های این کشور در پرونده‎های متعدد از جمله طرح موسوم به معامله قرن شده است. تاریخ انتشار: 04:00 - 18 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۱۴۸۱

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ طرح جرد کوشنر مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا و برگزاری نشست اقتصادی بحرین از ابتدا مورد تردید بسیاری قرار گرفت؛ نشستی ۲ روزه که مقدمه و تکمله‌ای بر طرح گسترده‌تر آمریکا در قبال خاورمیانه بود و به دلیل برخی مسائل مانند انتخابات اسرائیل به تعویق افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش نیوز دِی، مقام‎های فلسطین این نشست را تحریم و اعلام کردند که جرد کوشنر قصد معاوضه آرمان‌های سیاسی مردم فلسطین با ابزار مالی را دارد.

 

برخی از کشور‌های عربی نیز به نشانه ابراز نگرانی خود از اعزام وزرای اقتصادی به این نشست خودداری کرده و به حضور مقامات سطح پایین‌تر اکتفا کردند.

 

بیشتر بخوانید: طرح معامله قرن محکوم به مرگ است

 

با در نظر گرفتن اقداماتی که از سوی آمریکا در زمینه پیشبرد این طرح آمریکا انجام گرفته، سؤال اساسی این است که آیا ایده‌های جرد کوشنر تحقق پیدا می‌کند یا خیر؟

نیوزدی با اشاره به اظهارات مطرح شده از سوی کوشنر در جریان نشست اقتصادی بحرین می‌نویسد: دیدگاه کوشنر این است که شیوه‌های سنتی برای پرداختن به موضوع فلسطین و اسرائیل بیش از حد به موضوعات سیاسی مانند مرز‌ها و پناهندگان متمرکز شده‌اند و موضوعات اقتصادی را به عنوان مواردی که در گام بعدی باید به آن‌ها پرداخته شود در نظر می‌گیرند. اما نگاهی دقیق‌تر نشان می‌دهد که رویکرد کوشنر بیشتر از آنکه قابل فهم و عملی شدن باشد یک خط فکری دیرینه است.

 

نگارنده می‎گوید که ترامپ و مقام‎های دولت آمریکا رویکرد همه یا هیچ در قبال خاورمیانه دارند و زمانی که موضوع همه یا هیچ مطرح می‌شود بیشتر هیچ است.

بیشتر بخوانید: گزینه مقاومت عامل رهایی فلسطین از بند اشغالگری

این پایگاه در ادامه به طرح اقتصادی کوشنر در قبال خارمیانه اشاره کرده و می‌نویسد که رویکرد غیر منعطف کاخ سفید در قبال خاورمیانه بدین معنا است که ایده‌های مطرح شده از سوی بخش سیاسی طرح معامله قرن حمایتی دریافت نخواهد کرد و طرح اقتصادی آن با شکست مواجه می‌شود.

 

جرد کوشنر در تازه ترین اظهار نظر خود ضمن اذعان به شکست نشست اقتصادی بحرین گفته که تلاش مقام‎های فلسطینی برای ناکام گذاشتن نشست اقتصادی بحرین موفق بوده است.

کوشنر با اشاره به این موضوع که مقامات فلسطینی با تحریم نشست بحرین قصد شکست دادن آن را داشتند گفته که بدون شرکت مقامات فلسطین این موضوع (طرح اقتصادی) صورت نخواهد گرفت.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ترامپ خاورمیانه معامله قرن جرد کوشنر داماد ترامپ نشست بحرین فلسطین رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۴۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به ایلات اسرائیل؛ این‌بار «سرایاالأشتر» + فیلم

به نقل از رسانه‌های عربی، مقاومت اسلامی بحرین امروز (شنبه) از حمله پهپادی به یک هدف حیاتی در شهر «ام الرشراش» (ایلات) در سرزمین‌های اشغالی فلسطین خبر داد و با صدور بیانیه‌ای افزود: این حمله پهپادی روز پنجشنبه ۲ مه میلادی (۱۳ اردیبهشت) به وسیله پهپاد و در حمایت از مردم مقاوم غزه انجام شد.

در این بیانیه آمده است که عملیات مقاومت اسلامی بحرین علیه رژیم اسرائیل تا رفع محاصره و توقف حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم مقاوم فلسطین در نوار غزه، متوقف نخواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • اهتزاز پرچم فلسطین در دانشگاه میشیگان/ پلیس آمریکا به دانشگاه ویرجینیا یورش برد
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • رویکرد بایدن در قبال تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا
  • مقاومت بحرین از حمله دوم به بندر ایلات اشغالی خبر داد
  • حمله به ایلات اسرائیل؛ این‌بار «سرایاالأشتر» + فیلم
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • دومین حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین به اسرائیل
  • فعال کردن مراکز اقتصادی وداشتن مرکز هوشمند
  • انتقاد تند برنی سندرز از سیاست‌های بایدن درباره فلسطین
  • انتقاد تند «برنی سندرز» از سیاست‌های بایدن درباره فلسطین