Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از کرمان، محمود عرب‌نژاد مدیرکل حج و زیارت استان کرمان عصر دوشنبه، 17 تیر در دیدار کارگزاران حج استان کرمان با امام جمعه کرمان با تبریک دهه کرامت و هفته حج گفت: هفته حج از اول ماه ذی‌القعده آغاز شده و شعار حج امسال حج و خودسازی نامگذاری شده است.
وی با اشاره به اینکه حضور در گلزار شهدا و تجدید میثاق با آرمانهای شهدا نخستین برنامه هفته حج امسال در کرمان بود افزود: حضور باشکوه در نماز جمعه، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و دیدار با خانواده‌های شهدا از دیگر برنامه‌های این هفته بود که اجرایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل حج و زیارت استان کرمان با بیان اینکه زائران کرمانی امسال بین 41 تا 43 روز در عربستان حضور دارند که به همین دلیل تعدادی از زائران به نیابت از شهدا حج عمره را نیز به جای می‌آورند بیان کرد: زائران کرمانی مدینه اولی هستند و تمام پروازهای زائران با هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود
وی با اشاره به اینکه زائران حج خرید و سوغات خود را از داخل کشور و استان کرمان تهیه کنند تصریح کرد: جلساتی برگزار شد تا زائران کرمانی از خرید کالای خارجی در سفر حج خودداری کنند تا از خروج ارز از کشور جلوگیری شود.
عرب‌نژاد با بیان اینکه قوانین کشور عربستان برای زائران به‌صورت دقیق اطلاع‌رسانی شده است گفت: عربستان به‌دنبال در مضیقه قرار دادن زائران ایرانی است و به همین دلیل پرواز حجاج ایرانی را محدود کرده و احتمال تاخیر در انجام پروازها نیز می‌رود.
وی با اشاره به اینکه تدابیر لازم اندیشیده شده که در صورت تاخیر در پروازها مشکلی برای زائران پیش نیاید و جای نگرانی برای مردم نیست افزود: ویزای نیروهای ستادی حج کرمان صادر و 13 تیر گروه ستادی اعزام شدند.
مدیرکل حج و زیارت استان کرمان با بیان اینکه امسال حدود 3 هزار و 500 زائر از استان کرمان در قالب 24 کاروان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند تصریح کرد: از 29 تیر پرواز زائران کرمانی تا سوم مرداد انجام می‌شود و برگشت آنها از 14 شهریور است.
وی با اشاره به اینکه در استان کرمان در هفته یک پرواز هوایی به سمت عتبات عالیات انجام می‌شود تأکید کرد: حدود چهار اعزام زمینی نیز در هفته انجام می‌شود و به‌دلیل مشکلات اقتصادی اعزام هوایی عتبات کاهش پیدا کرده است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کرمان اجتماعی حج عرب نژاد زائران کاروان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۴۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۹ کاروان از استان سمنان به سرزمین وحی

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان گفت: در مجموع ۹ کاروان در حج سال‌جاری کار اعزام حجاج استان را بر عهده خواهند داشت و به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان و به نقل از اداره کل حج و زیارت استان، قدرت‌الله چتری با اشاره به اینکه هفته آینده نخستین کاروان حجاج استان سمنان به سرزمین وحی اعزام خواهد شد، اظهار کرد: در سال‌جاری، یک هزار و ۱۳۰ نفر از استان به حج تمتع اعزام خواهند شد.

وی افزود: در حج تمتع سال‌جاری ۴۴ درصد حجاج مرد و ۵۶ درصد خانم هستند و میانگین سنی حجاج استان سمنان در تمتع سال‌جاری ۵۶ سال برآورد شده که نسبت به سال قبل جوان‌تر است.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان با بیان اینکه جوان‌ترین زائر سال‌جاری استان سمنان ۲۳ سال و مسن‌ترین آنها ۸۵ سال دارد، خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد از مدیران کاروان‌های ما جوان و نخستین بار است که کاروان‌داری می‌کنند و این یکی از محسنات حج سال‌جاری محسوب می‌شود.

چتری با بیان اینکه دو هفته قبل یک کاروان از استان سمنان راهی عمره مفرده شد، تصریح کرد: دوشنبه هفته جاری شاهد بازگشت این کاروان به کشورمان خواهیم بود، کاروانی که ۸۵ نفر در آن حضور داشتند.

وی ادامه داد: برای نخستین بار بعد از ۹ سال شاهد اعزام حجاج در عمره مفرده بودیم.

کد خبر 751049

دیگر خبرها

  • اعزام ۹ کاروان از استان سمنان به سرزمین وحی
  • حجاج بیت الله الحرام از هفته آینده به حج اعزام می‌شوند
  • اعزام ۱۲۱۰ زائر لرستانی به حج تمتع
  • ۱۲۱۰ زائر لرستانی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • ۵۱۳ زائر حج عمره از فرودگاه مشهد عازم سرزمین وحی شدند
  • زائران ایرانی آماده حج تمتع شدند + تصاویر
  • هزار و ۶۰۰ نفر از خراسان جنوبی به حج می روند
  • ۸۵۵ زائر اردبیلی راهی سرزمین وحی می‌شوند
  • اعزام ۹۲۸ زائر حج تمتع از استان بوشهر به جده
  • تشریح جزئیات اعزام کاروان‌های حج تمتع استان تهران