Web Analytics Made Easy - Statcounter

«منصور میراحمدی» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش، در پاسخ به این سوال که هدف از راه‌اندازی شبکه مجازی دانشگاه‌های جهان اسلام چیست؟، گفت: سازمان همکاری اسلامی اسلامی کمیته‌هایی راه اندازی کرده است که یکی از آنها کمیته همکاری‌های علمی و فناوری است که در فروردین سال ۱۳۸۷ در اسلام آباد پاکستان تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: در این کمیته شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام راه اندازی شد. این شبکه دانشگاه‌های جهان اسلام که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند را پوشش می‌دهد. البته فعالیت‌های این شبکه صرفاً در این حوزه نیست.

میر احمدی با بیان اینکه ۵۷ کشور عضو این شبکه هستند و تلاش می‌کنند سیاست‌گذاری مشترکی در حوزه آموزشی و پژوهشی را در فضای مجازی انجام دهند، اظهار کرد: دانشگاه‌هایی که عضو این شبکه می‌شوند می‌تواند از امکانات آن برای فعالیت در فضای مجازی استفاده کنند تا دست به تولید محتوای آموزشی و پژوهشی در فضای مجازی بزنند.

وی در مورد دلیل پیوستن دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) به این شبکه هم بیان کرد: با توجه به اینکه این دانشگاه بین المللی است و تمام دانشجویان خود را از کشورهای خارجی برمی‌گزیند و همچنین با توجه به این مسئله که دانشگاه نمی‌تواند پذیرای همه متقاضیان باشد ضروری بود که فعالیت‌های این دانشگاه در فضای مجازی برای ارائه آموزش‌های غیر مستقیم گسترش پیدا کند و در عرصه بین المللی از طریق این فضا حضور بیشتری داشته باشد.

وی تصریح کرد: بر اساس اعلام دبیرخانه دائمی این شبکه که در ساختمان مرکزی دانشگاه پیام نور قرار دارد در زمان حاضر ۳۵ دانشگاه ایران عضو شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام هستند.


به گزارش دانشگاه اهل بیت (ع) حجت الاسلام والمسلمین میراحمدی رئیس دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع)، با حضور در دفتر شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام و دیدار با دبیرکل شبکه، کریم نجفی برزگر ضمن امضای سند عضویت، به عنوان عضو جدید این شبکه معرفی شد.

در این نشست نجفی، ضمن تبیین برنامه‌های راهبردی و ظرفیت‌های بی بدیل شبکه و اهمیت نشر فرهنگ حیات بخش اهل بیت (ع) در جهان اسلام، از اتصال دانشگاه‌های عضو به دیگر دانشگاه‌ها برای تبادل اساتید، دانشجویان و رشته‌ها و منابع درسی به صورت مجازی خبر دادند و از جمله فرصت‌های مهم این شبکه را بسترسازی برای تشکیل واحد مجازی در دانشگاه‌های حضوری عنوان کردند.

میراحمدی هم در این نشست ضمن تبیین اهمیت و نقش این شبکه، بر همکاری‌های مستمر با این شبکه طبق رسالت‌ها و مفاد اساس نامه مصوب آن تاکید کرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های این شبکه و محور قراردادن دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) در ابلاغ معارف اهل بیت معصومین در جهان اسلام توسط شبکه، از اقدامات صورت گرفته شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام تجلیل کرد./‏
 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فضای مجازی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۴۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم

خبرگزاری مهر نوشت: سردار احمدرضا رادان، فرمانده انتظامی کل کشور در اجتماع مردم قم در مواجهه با شعارهایی در حمایت از نیروی انتظامی برای اجرای طرح حجاب و عفاف اشک ریخت. این ویدئو پربازدید شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • حضور پررنگ چری در نمایشگاه خودرو پکن (فیلم)
  • حمایت اینفلوئنسرهای فضای مجازی از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین به سبک خاص+ فیلم
  • برگزاری کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ
  • فولاد چین در تجارت جهانی پررنگ شد
  • علی ربیعی: تعطیلی روز شنبه توطئه نیست /بستن فضای مجازی چه خاصیتی دارد؟ وقتی خودتان هم در شبکه های مجازی هستید و تیک آبی و خاکستری می گیرید
  • موج واگذاری حیوانات خانگی در شبکه‌های اجتماعی/پت‌های خانگی در فضای مجازی دست به دست می‌شوند
  • سپاه پاسداران به سرمایه ملی و جهان اسلام تبدیل شد
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود