Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج سرهنگ مصطفایی جانشین فرماندهی نیروی  استان در این نشست گفت: نظارت بر بازار و پارک‌ها بیش از ۱۷۵ مورد تعهد کتبی به افراد بدحجاب، ۴ هزار مورد تذکر لسانی با هنجار شکنان، معرفی ۴ نفر متخلف در زمینه حجاب و عفاف به مراجع قضایی، شناسایی ۱۸۰ کافی شاپ غیر مجاز، ۳۰ باب باغ تفریحی که محل گذران افراد هنجار شکن بودند، پلمپ ۲۵ مورد باغ تفریحی از جمله فعالیت‌های امسال بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ انصاری جانشین فرمانده سپاه فتح استان هم با بیان اینکه اصناف ما غیر فعال و ضعیف هستند، خانواده‌ها هم در زمینه عفاف و حجاب کم کاری می‌کنند گفت: باید از ظرفیت دانشگاه، آموزش و پرورش و صدا وسیما ودیگر دستگاه‌های فرهنگی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب استفاده کرد.

هدایتخواه فعال فرهنگی دریاسوج گفت: در یاسوج ۴۴ بیت الزهراء، در محله‌های مختلف بامحوریت عفاف و حجاب خانواده برنامه‌های آموزشی و تربیتی برگزار می‌کنند.

وی از برگزاری کارگاه‌های تخصصی عفاف و حجاب و تولید لباس با نظارت هیات متخصص خبر داد و گفت: اکنون عفاف و حجاب به یک موضوع سیاسی در فضای مجازی تبدیل شده است.

هدایتخواه به ضرورت ترویج فرهنگ و عفاف در جامعه اشاره کرد و گفت: کارکنان ادارات می‌توانند در این زمینه فعالیت‌های مثمر ثمر و مفیدی انجام دهند.
در این نشست مقرر شد اجتماع فاطمیون به مناسبت هفته عفاف و حجاب روز ۵ شنبه همین هفته در یاسوج برگزار شود.

انتهای پیام/ط

نشست هم اندیشی عفاف و حجاب در یاسوج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سپاه آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۵۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم‌اندیشی تربیت تسهیل‌گر جوانی جمعیت

در این همایش انسیه کتابچی در این نشست به موضوع کاهش تمایل به فرزندآوری در ایران پرداخت و با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حل این معضل، بر لزوم رفع موانع ذهنی در این زمینه تأکید کرد.

وی گفت: مشکلات اقتصادی، بهانه‌ای متداول در میان خانواده‌های ایرانی برای عدم تمایل به فرزندآوری بیشتر بوده و برای رفع این مشکل دولت مشوق‌های مختلف را ارائه می دهد.

کتابچی تصریح کرد: این مشوق‌ها که در سال گذشته شامل وام ۲۰۳ هزار میلیارد تومانی به خانواده‌ها می‌شد، به منظور حمایت از فرزندآوری و نشان دادن استقبال حاکمیت از این امر در نظر گرفته شده است.

 وی خاطرنشان کرد: صرف ارائه مشوق‌های اقتصادی، راه‌حل نهایی برای افزایش نرخ باروری نیست که اگر مسائل اقتصادی تنها دلیل عدم تمایل به فرزندآوری بود، مشوق‌های دولت تاکنون تاثیر خود را بر افزایش نرخ باروری نشان داده بودند.

معاون ستاد ملی جمعیت کشور در ادامه به تلاش‌های ستاد ملی جمعیت برای ارائه خدمات مناسب به خانواده‌ها در زمینه فرزندآوری اشاره کرد و بیان داشت: معتقدم مشوق‌ها علاوه بر اثر اقتصادی، می‌توانند تاثیر فرهنگی مثبتی نیز داشته باشند. به عنوان مثال، فراهم کردن تمهیدات لازم برای امنیت شغلی و تحصیلی بانوان شاغل یا دانشجو، می‌تواند انگیزه آنان را برای فرزندآوری افزایش دهد.

 کتابچی همچنین بر لزوم فرهنگ‌سازی در زمینه فرزندآوری تأکید کرد و گفت: این امر باید توسط افرادی انجام شود که به ضرورت افزایش جمعیت معتقد باشند.

 وی در این خصوص به نقش شهرداری‌ها در ارائه تخفیف به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر اشاره کرد.

کتابچی در ادامه به موضوع ناباروری پرداخت و خواستار مطالبه‌گری برای ایجاد پروتکل واحد در جهت اجرای مرحله به مرحله درمان زوجین نابارور شد.

وی با بیان اینکه ناباروری نیازی به فرهنگ‌سازی ندارد، بر لزوم رویکرد علمی به این موضوع و بررسی مشکلات و سبک زندگی زوجین نابارور در کنار درمان آنها تأکید کرد.

معاون ستاد ملی جمعیت در خصوص نقش تسهیل‌گر جوانی جمعیت و فرزندآوری اشاره کرد: با توجه به تنوع مخاطبان، ارائه راه‌حل‌های متناسب با هر گروه، از جمله افراد تحصیل‌کرده، کم‌برخوردار، با گرایش‌های مذهبی و قومی متفاوت، ضروری است.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • کم‌کاری و عملکرد بدِ ۳۲ سازمان مسؤل در زمینه حجاب و عفاف
  • برگزاری دوره عفاف و حجاب برای فعالان مردمی در بندرعباس
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • نشست هم‌اندیشی تربیت تسهیل‌گر جوانی جمعیت
  • برگزاری نشست هم اندیشی استاندار با فعالان محلات استان قزوین
  • ادارات استان در رعایت شئون اسلامی و قانونی پیشتاز باشند
  • طرح نور در مجتمع های تجاری اطراف حرم رضوی اجرا می‌ شود
  • آغاز نشست هم اندیشی سراسری هیات‌های رزمندگان اسلام در مشهد
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
  • قانون عفاف و حجاب قانونی و شرعی است که باید همه به آن پایبند باشند