Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «استیون بارکلی» وزیر برگزیت انگلیس روز دوشنبه اعلام کرد که این کشور 31 اکتبر (9 آبان) و پس از دو بار به تعویق افتادن، اتحادیه اروپا را ترک خواهد کرد.

وی که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، افزود: «بارها به صراحت گفتیم و «بوریس جانسون» (بخت نخست جانشینی ترزا می به عنوان نخست وزیر) به صورت شفاف گفته است که انگلیس باید روز 31 اکتبر از اتحادیه اروپا خارج شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

بارکلی اضافه کرد: «27 کشور اتحادیه اروپا نیز اعلام کرده‌اند که تاخیر بدون هدف برگزیت از سوی این اتحادیه نیز غیر قابل قبول است.»

وی با اشاره به این موضوع که برگزیت از ژوئیه 2016 که 52 درصد مردم به خروج از اتحادیه اروپا رای دادند باعث خستگی و فرسودگی زندگی سیاسی انگلیس شده است و شرکت‌ها تمایل دارند که شرایط مبهم ادامه پیدا نکند.

«جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس و بوریس جانسون که هر دو نامزد جانشینی ترزا می هستند تمایل خود را برای رسیدن به توافقی با بروکسل برای برگزیت ابراز داشته‌اند این در حالی است که نمایندگان پارلمان انگلیس 3 بار طرح برگزیت ترزا می را رد کرده‌اند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اتحادیه اروپا انگلیس وزیر خارجه برنا برگزیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۵۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترینیداد و توباگو هم کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره نوشت: دولت ترینیداد و توباگو امروز اعلام کرد که کشور فلسطین را به رسمیت شناخته است.

این کشور حوزه دریای کارائیب با تاکید بر اینکه این اقدام را در راستای اهداف صلح پایدار انجام داده، در بیانیه ای آورده است: به رسمیت شناختن فلسطین یک امر اخلاقی و عادلانه است.

در ادامه این بیانیه آمده است: به رسمیت شناختن کشور فلسطین بیانگر خواسته های مشروع مردم فلسطین و حمایت از آن است.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفته بود: بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا قرار است تا پایان ماه مه، فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت بشناسد.

کد خبر 6095728 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • آلمان درباره حملات سایبری به روسیه هشدار داد
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا
  • بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است
  • ترینیداد و توباگو هم کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • اعلام تاریخ دقیق واریز سود سهام عدالت
  • آلمان: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود
  • شکایت علیه فوتبال: جان فوتبالیست‌ها بی‌اهمیت است
  • تاکید بر اهمیت احترام اروپا به نیروهای مسلح ایران
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم