Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@10:56:36 GMT

دشمن می‌خواهد با فساد اقتصادی مردم را خسته کند

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۳۵۵۵۰

دشمن می‌خواهد با فساد اقتصادی مردم را خسته کند


دادستان کل کشور گفت: استکبار جهانی در جنگ اقتصادی که علیه نظام اسلامی به راه انداخته سعی دارد تا مردم را در این عرصه خسته نشان دهد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در مراسم تودیع و معارفه دادستان جدید اردبیل اظهار کرد: دشمنان ما در سه جبهه جنگ تمام عیاری را علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده‌اند که عمده این مبارزه در حوزه اقتصادی است که سعی می‌کنند تا مردم را از مسایل و موضوعات اقتصادی و گرانی خسته کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: به رغم تمام تلاش استکبار جهانی که در این 40 سال سعی کرده تا ملت ایران را با هجمه‌ها، تهدیدها، جنگ‌ها و رویارویی‌های مختلف مواجه کند، جمهوری اسلامی ایران هیبت و صلابت خود را حفظ کرده و قطعا تسلیم اهداف شیطانی و اهریمنی استکبار جهانی نخواهد شد.
دادستان کل کشور ادامه داد: ما باید با شرایط اقتصادی موجود جامعه را تطبیق دهیم تا بخش عظیمی از مشکلات معیشتی مردم برطرف شده و زمینه برای اعلام رضایت عمومی فراهم آید.
وی جبهه دیگر جنگ تمام عیار دشمنان را عرصه فرهنگی اعلام کرد و گفت: دشمن با شبیخون فرهنگی که آن را با استفاده از شبکه‌های اطلاع‌رسانی و فضای مجازی و سایبری به اوج رسانده تلاش می‌کند تا در هر خانه‌ای ورود پیدا کند.

دادستان کل کشور گفت: اگر ما در جنگ هشت ساله با دشمن در سنگرها و میدان رزم می‌جنگیدیم امروز آنها از طریق فضای مجازی به اتاق تک تک فرزندان ما یورش برده‌اند تا از این طریق بتوانند حیثیت، ناموس و آبروی ما را مخدوش کنند.
منتظری با هشدار به مسئولان و متولیان حوزه فضای مجازی در مدیریت این بخش بیان کرد: ما هر روز با تنش و دغدغه‌هایی در فضای مجازی روبرو هستیم در حالی که مسئولان دولتی به ویژه وزارت ارتباطات می‌توانند در این حوزه مدیریت شایسته‌ای را انجام داده و از تبدیل این فضا به یک شرایط سخت و دشوار ورود به این فضا جلوگیری کنند.
وی بیان کرد: ما باید اقداماتمان متناسب با حملات دشمن در این عرصه باشد و به نوعی در مقابل آفند دشمن پدافند صحیحی را اتخاذ کنیم.
دادستان کل کشور سومین حربه دشمنان را مربوط به مساله نفوذ و ایجاد اختلاف در  کشور اعلام کرد و افزود: سربازان گمنام امام زمان با دقت و رصد دقیق سعی دارند تا این گروه‌های جاسوسی و نفوذی را شناسایی کرده و اجازه دخالت آنها را ندهند.
منتظری بیان کرد: امروز آمریکای متجاوز دشمن درجه یک ما در ایران سعی دارد تا پایگاهی رسمی دایر کند و در کنار آن رژیم صهیونیستی نیز که هیچ جایگاه و پایگاهی در کشور ما ندارد به انواع حربه‌ها روی آورده تا با عوامل نفوذی خود کشور را در عرصه‌های مختلف زمینگیر کند در حالی که با مراقبت و هوشیاری مردم و مسئولان این توطئه‌ها نیز خنثی شدنی است.
دادستان کل کشور در ادامه ضرورت دفاع از ارزش‌ها و تحکیم ودحت ملی را به عنوان یک اصل اساسی یادآور شد و تصریح کرد: مدیران باید قدر نعمت را بدانند و زمینه خدمتگزاری مطلوب را به مردم فراهم کنند.
منتظری ادامه داد: سعی ما باید بر این باشد تا خدمات ما خالصانه و برای جلب رضای الهی باشد و در این مسیر نباید ذره‌ای از خلوص نیت و کمک به حل مشکلات مردم کوتاه بیاییم.
وی با تجلیل و تکریم از دادستان پیشین اردبیل که به ریاست دادگستری استان اردبیل ارتقا یافته است، اظهار کرد: ما با وسواس دادستان جدید را انتخاب کردیم و امیدواریم در تداوم راه مدیریت قبلی این مجموعه کارها به شکل مطلوب و کیفی به پیش رود تا بتوانیم در رسیدن به اهداف تلاشی مجدانه انجام دهیم.
 
50 درصد آسیب های کشور ناشی از عدم تعامل و همفکری‌هاست

دادستان کل کشور در ادامه با بیان اینکه مجموعه قضائی باید در برابر احقاق حق مردم و رسیدگی به دعاوی مردم پیشقدم شود، افزود: مردم باید دادگستری را محل تظلم‌خواهی بدانند و به نحوی مجموعه قضائی تلاش کند تا اعتماد مردم به این مجموعه جلب شود.

منتظری ضرورت صداقت، پاکی و قانونمنداری را در مجموعه قضائی استان در جلوگیری از هر گونه فساد در این مجموعه یادآور شد و گفت: با تاکید مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضائیه ما با هرگونه فساد در مجموعه قضائی و اداری برخورد می‌کنیم چرا که معتقدیم با دستمال کثیف نمی‌توان آسیب‌های اجتماعی را پاک کرد.

وی ادامه داد: تلاش ما بر این است تا هرگونه آلودگی و عیوب را از دستگاه قضائی بزدائیم چرا که کوچکترین فساد و تخلف و انحراف مالی و اخلاقی در این مجموعه می‌تواند مردم را بدبین کند.
دادستان کل کشور ضرورت طهارت و پاکی را در دستگاه قضائی در ارائه خدمات صادقانه به مردم یادآور شد و اظهار کرد: در برخورد با مردم نیز کارکنان و قضات دادگستری باید حسن خلق و لطفات را رعایت کنند تا مردم در مراجعه به دستگاه قضائی معذب نباشند.

منتظری با اشاره به اطلاع‌رسانی مردم را از برخورد عوامل دستگاه قضایی از طریق درگاه طراحی شده در سایت دادستانی کل کشور یادآور شد و بیان کرد: این درگاه باز است و ما بدون واسطه با مردم در ارتباط هستیم و آمادگی داریم اظهارنظرها و شکایات آنها را به سرعت رسیدگی کنیم.
وی گفت: یکی از وظایف دستگاه قضائی توجه به موضوع پیشگیری و کم کردن آسیب‌هاست که در این زمینه مطالعات جامعی در بحث پیشگیری انجام شده و معتقدیم به تنهایی قادر به این کار نیستیم.
رئیس سابق دیوان عدالت اداری افزود: ما در 9 سال مسئولیت دیوان عدالت اداری به این نتیجه رسیدیم که 50 درصد آسیب‌های اجتماعی و نیمی از پرونده‌های قضائی می‌تواند با تعامل هم افزایی و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی کاهش پیدا کند تا از ورود پرونده‌های انباشت شده به دستگاه قضائی جلوگیری شود.
منتظری با اشاره به ضرورت کنترل و نظارت در این حوزه را با رفع سوءمدیریت‌ها و برخی کوتاهی و قصورها خاطرنشان کرد: منشا عمده پرونده‌ها کوتاهی و سهل‌انگاری در دستگاه‌های اجرایی است چرا که ما به راحتی می توانیم با اقدامات پیشگیرانه در همان گام‌های اول جلوی بسیاری از مفاسد را بگیریم.
وی به وجود هزاران پرونده با صدها صفحه بررسی و تحلیل و همچنین صرف هزینه و وقت فراوان در رسیدگی به آنها را یادآور شد و گفت: به هیچ وجه دستگاه‌های اجرایی نباید در برخورد با عوامل غیرقفانونی به ویژه در تغییر کاربری‌ها تعلل کند بلکه شهرداری‌ها دهیاری‌ها با ورود به هنگام در جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییر کاربری‌های غیرقانونی می‌توانند جلوی ساخت و سازها و تخلفات رخ داده را بگیرند.
وی گفت: در سفری که به استان مازندران داشتیم به عینه شاهد قلع و قمع جنگل‌ها و مراتع بودیم که به صراحت مسئولان اجرایی از عجز و ناتوانی خود در مقابله با این پدیده سخن می‌گفتند در حالی که باید در همان مراحل اولیه اجازه بریده شدن درخت جنگل‌ها و ساخت و سازهای غیرمجاز داده نمی‌شد تا اینکه این عوامل و عناصر به پرونده‌ای منجر شود.

دادستان کل کشور تاکید کرد: ما با هم افزایی و همفکری و همدلی سایر دستگاه‌ها به راحتی می توانیم از تشکیل و ورود پرونده‌های زیاد به دستگاه قصائی جلوگیری کنیم که در این زمینه برنامه های راهبردی نیز در دستور کار است.
منتظری در مورد دفاع از حقوق عامه و جلوگیری از برخی تضییع حقوق در این زمینه افزود: ما در استان اردبیل نیز به صور جدی می‌خواهیم تا از حقوق عمومی مردم دفاع کرده و به عنوان مدعی‌العموم در این زمینه ورد کنیم و با تدکر و همچنین اخطارهای به موقع جلوی خسارت‌های هنگفت گرفته شود.
وی در پایان گفت: بدون اینکه توقعات مردم را بالا ببریم باید در احقاق حقوق عامه و همچنین جلوگیری از بروز برخی تخلفات ورود پیدا کنیم و یقین داشته باشیم برخورد قضائی در همه حوزه‌ها کارساز نیست بلکه با نصیحت و بیان مشکلات و نارسایی‌ها می‌توانیم در این زمینه موفق عمل کنیم.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال استان مازندران تغییر کاربری فساد اقتصادی کنترل و نظارت مراسم تودیع و معارفه قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۵۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در حوزه عفاف و حجاب کار بر زمین مانده بسیار است

فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی گفت: در حوزه عفاف و حجاب کارهای بر زمین مانده بسیاری باقی مانده است و امیدواریم با تشریک مساعی اقدامات مناسب و در خور استان اتفاق افتد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سردار هادی رفیعی‌کیا ظهر امروز در آیین تجلیل از فعالان طرح نور عفاف و حجاب استان مرکزی اظهار داشت: هدف از برگزاری این نشست تقدیر از عزیران در اجرای طرح عفاف و حجاب و بحث امر به معروف و نهی از منکر است، این طرح تاکنون با کار تحقیقاتی و نگاهی به آنچه در اثر جنگ ترکیبی دشمن و ضربه به رکن رکین مردم اتفاق افتاده نیز در دستور کار قرار گرفته و  یک کار روندپژوهی به کار گرفته شده است، براساس ارزیابی این طرح اثر خوبی در استان و کشور داشته است اما با وضعیت آرمان‌گرایی نظام فاصله زیادی وجود دارد که نیاز به تلاش بیشتری است. 

 وی‌ با تقدیر از مردم استان مرکزی در همراهی طرح نور افزود: مردم استان مرکزی در این مدت با همراهی و همدلی و گفتمان‌سازی مشترک، پلیس را در اجرای طرح نور همراهی و پشتیبانی کردند. عزم پلیس جزم است تا خدماتی لایق بیش از گذشته به مردم ارائه گردد، پلیس در پاسداشت از آرمان‌های کشور همواره تلاش مضاعفی داشته که یکی از آن طرح عفاف و حجاب است و این امر در .کشور و استان ادامه دارد 

فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: ذهن پاک بانوان کشور آماده پذیرش دستورات دینی است اما شاید به جهت غفلت و کوتاهی ما بوده که مصادیق بی‌حجابی در کشور مشاهده شد که آزار دهنده است. مدیریت ارشد استان همپای سازمان انتظامی در حوزه نظارتی در مناسبت‌های مختلف از جمله اغتشاشات سال 1400، اربعین، طرح نوروز و غیره به صورت میدانی حضور داشته و همراهی و پشتیبانی داشتند و حضور استاندار مرکزی نیز در طرح عفاف و حجاب سند دیگری از همراهی و پشتیبانی وی در استان مرکزی است. همچنین شهرداری و شوراهای شهر در حوزه خود نیز اقداماتی انجام داده‌اند اما کارهای بر زمین مانده بسیاری باقی مانده است و امیدواریم با تشریک مساعی اقدامات مناسب و در خور استان اتفاق افتد.

رفیعی‌کیا با تشکر از افرادی که در فضای حقیقی و مجازی ولو در حد گفتن یک جمله فردی را امر به معروف و نهی از منکر داشته، بیان کرد: پلیس هر روز دوری از خانواده را متحمل می‌شود اما با فرمان رهبر معظم انقلاب در رابطه با عفاف و حجاب باز با قدرت در میدان حاضر میشود و وظیفه خود را انجام می‌دهد.اما تاکنون وضعیت استان مرکزی در حوزه عفاف و حجاب بسیار مطلوب و قابل تقدیر است اما ما به دنبال آرمان گرایی همراه با واقع بینی هستیم، استان مرکزی استان مفاخر و مشاهیر است و یک چهارم مفاخر کشور متعلق به استان مرکزی است بنابراین حتی یک مورد خلاف عرف در استان و هنجار در خیابان مشاهده شود برای استان و پلیس آزار دهنده است.

وی ادامه داد: هدف دشمن این نیست که تنها یک روسری از سر زنان و دختران جامعه اسلامی بردارد بلکه هدف دشمن این است که مادران ما قداست نداشته باشند، ناامنی در جامعه ایجاد کنند و اعتماد مردم نسبت به مسئولین از بین برود. اما جوانان ما انقلاب کردیم که حدود الهی و شعائر اسلامی در کشور رعایت شود و دشمن برای این موضوع برنامه ریزی دقیق به کار گرفته است اما به فرموده رهبرمعظم انقلاب اسلامی دشمن کور خوانده و مردم ما را نشناخته است.

فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی بیان کرد: نگاه ما در تشکیلات پلیسی به شهروندی که حجاب خود را رعایت نمی‌کند این نیست که به عنوان سرباز دشمن یا نقطه مقابل خود نگاه کنیم بلکه هر شهروندی جزو خانواده ما تلقی می‌شود و اگر رفتار خارج از عرف داشته باشند نیز ارشاد شوند و راه صحیح را در پیش گیرند و خود را ملزم به رعایت عفاف و حجاب کنند چراکه حجاب برگرفته از دین مبین اسلام و فرهنگ غنی ایرانی است و باید مانند قانون به آن توجه شود و در صورت رعایت نشدن این امر ممکن است خسران بزرگی را به همراه داشته باشد.

رفیعی کیا با بیان اینکه امام حسین(ع) برای احیای دین و امر به معروف جهاد کرد و شهید شد، خاطرنشان کرد:  دشمن با وجود تمام زحماتی که برای مردم و جمهوری اسلامی ایجاد می‌کند اما آینده از آن نظام جمهوری اسلامی ایران است و در گوشه گوشه دنیا ایران حرفی برای گفتن دارد اما ادامه مسیر انقلاب و دین مبین اسلام نیز نیازمند پشتکار و بصیرت ملت ایران است.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر بررسی می‌شود
  • در حوزه عفاف و حجاب کار بر زمین مانده بسیار است
  • تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت دیوان عالی کشور
  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • مدیران باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند
  • مدیریت باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند