Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام عالمی با بیان‌اینکه دهه کرامت می‌تواند نقطه عطفی در انتخاب سبک زندگی شاد، مومنانه و متعهدانه باشد، گفت: مساجد بهترین پایگاه برای تحقق این مهم هستند تا دهه کرامت تبدیل به دهه امیدآفرینی و نشاط اجتماعی شود.

حجت الاسلام والمسلمین «حسن عالمی» در گفت ‌و ‌گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون ‌های مساجد خبرگزاری شبستان رویکرد نظام جمهوری اسلامی در گسترش شادی و نشاط مطابق با آموزه های قرآن و اهل بیت(ع) را از برکات انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: دهه کرامت که در واقع دهه آشنایی بیشتر مردم با معارف رضوی و خدمات امامزادگان به گسترش تشیع است، ابتکاری جالب برای همراهی بیشتر مردم با مناسبت های دینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جماعت مسجد امام خمینی(ره) افزود: هر قدر مردم با سبک زندگی و سیره رضوی و تاریخ زندگی امامزادگان آشنا شوند، آنگاه معرفت دینی آنان افزایش می یابد و به تبع آن عمل به دستورات دینی در کشور توسعه خواهد یافت.

 

وی تاکید کرد: مسئولان محتوایی و اجرایی دهه کرامت باید به سمتی پیش روند که اثرات شادی های این دهه در طول سال ماندگار باشد، ضمن اینکه همانطور که مردم در تمام مناسبت های دینی به صورت خودجوش مجالس سوگواری یا مولودی و جشن برگزار می کنند، در اعیاد و ایام ولادت حضرات معصومین(ع) و سایر بزرگان و پیشوایان دینی برنامه های بیشتری برگزار کنند و به برپایی جشنی در یک مسجد یا حسینیه بسنده نکنند.

 

این استاد حوزه علمیه تهران اضافه کرد: دهه کرامت می تواند نقطه عطفی در آشتی بیشتر مردم ما با سبک زندگی شاد و مومنانه و متعهدانه باشد به طوری که هم پرنشاط و شاداب باشند و هم از دستورات دینی و احکام شرعی تخطی نکنند.

 

وی در ادامه با اشاره به شعارهای ایام دهه کرامت مثل «تشکل های مردمی، پرچمدار خدمت کریمانه»، ابراز کرد: مساجد بهترین پایگاه تشکل ها و نهادهای مردمی هستند همانطور که این خانه های خدا کانون بسیج مردمی در دفاع مقدس و کمک رسانی به نیازمندان بوده اند.

 

عالمی در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه های مختلف کشور باید از ظرفیت مساجد، هیئت های مذهبی، پایگاه های بسیج و سایر نهادهای دینی، فرهنگی و انقلابی مردم نهاد برای تبدیل کردن دهه کرامت به دهه امیدآفرینی و نشاط و شادابی اجتماعی برنامه ریزی کنند.

 

 

 

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت اردبیل مسجد دادستان کل کشور امامزادگان و بقاع متبرکه قم حجت الاسلام ارزانی کانون های فرهنگی هنری مساجد امید سبک زندگی اسلامی نشاط جشن های دهه کرامت دهه کرامت مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۵۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند

غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اهمیت مشارکت مردم در دور دوم انتخابات گفت: در انتخابات دور دوم مجلس مردم برای هر کرسی دو گزینه برای انتخاب دارند و این کار را برای آنان آسان‌تر می‌کند. 

او افزود: مردم باید با مشارکت بیشتری نسبت به دور اول در انتخابات شرکت و بار دیگر به تکلیف دینی،سیاسی و اجتماعی خود عمل کنند.

مصباحی مقدم متذکر شد: آینده چهار سال بعدی قوه مقننه به دست مردم است وانتخاب برای تعیین تکلیف چهل و پنج کرسی باقی مانده مجلس اهمیت بسزایی دارد .

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان گفت: از احزاب و تشکل‌های سیاسی تقاضا دارم تا به صورت مشترک لیست بدهند تا کاندیداها پشتوانه سیاسی و اجتماعی محکم‌تری داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • فیلم سینمایی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود/ برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • پناهیان: رسالت امروز هیئتی‌ها ترویج فرهنگ زندگی تعاونی است
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • ارتباط مردم و مساجد از طریق مرکز ارتباطات مردمی مساجد
  • رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت