Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ امیر سلکی با بیان این مطلب، افزود: محدودیتی برای اشتغال اتباع بیگانه مجاز دارای پروانه کسب وجود ندارد و آنها می توانند با دریافت مجوزهای لازم فعالیت اقتصادی داشته باشند.

وی ادامه داد: اتباع بیگانه مجاز می توانند تا تاریخ پانزدهم مردادماه سال جاری با مراجعه به واحد اصناف مدیریت امور درگهان واقع در میدان گمرک نسبت به تکمیل پرونده و طی مراحل اداری صدور پروانه کسب اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور درگهان سازمان منطقه آزاد قشم گفت: یکی از مشکلات اتباع بیگانه، موضوع کارت کار و محدودیت انتخاب عناوین شغلی بوده که با پیگیری های مستمر و تلاش های مسئولین، این مشکل رفع شده و اتباع بیگانه مجاز می توانند در هر شغلی کارت کار مرتبط دریافت کنند.

سلکی ادامه داد: پس از تاریخ ذکر شده بازرسان این مدیریت با هماهنگی پلیس اماکن ناجا نسبت به پلمپ واحدهای صنفی که توسط اتباع بدون مجوز اداره می گردد، اقدام خواهد شد.

طبق ماده ۱۸۱ قانون کار، کارفرمایانی که اتباع بیگانه فاقد پروانه کار و یا مدت اعتبار پروانه کارشان منقضی شده را به کار گمارند و یا اتباع بیگانه را در کاری غیر از آنچه در پروانه کار آنها قید شده، بپذیرند و یا در مواردی که رابطه استخدامی تبعه بیگانه با کارفرما قطع می شود مراتب را به وزارت کار اعلام نکنند، با توجه به شرایط و امکانات خاطی و مراتب جرم به مجازات حبس از ۹۱ روز تا ۱۸۰ روز محکوم خواهند شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اشتغال قانون کار قشم گمرک برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۵۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت عقد قرارداد مسکن با اتباع غیر مجاز

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز، مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی  استان گفت: هرگونه عقد قرار داد اجاره و رهن واحدهای مسکونی و یا تجاری با اتباع خارجی غیر مجاز استان ممنوع است.

دهقان شیری افزود: کلیه مشاوران املاک موظف به کسب مجوز قانونی برای اجاره املاک به اتباع خارجی غیر مجاز هستند و بر این اساس با سکان دهندگان بدون مجوز برخورد قانونی به عمل می آید.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز با بیان اینکه هرگونه قرارداد رهن و اجاره ساختمان اعم از مسکونی، تجاری و صنعتی  توسط افراد و مشاوران املاک با اتباع خارجی غیرمجاز ممنوع و در خصوص مجازین پس از استعلام از اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری و در صورت تاییدیه نسبت به عقد قرارداد اقدام کنند.

وی با بیان اینکه: در صورت عدم انجام این امر و انعقاد قرارداد بدون تاییدیه اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان، بنگاهای مشاورین املاک مشمول اعمال مقررات ماده9 آیین نامه اجرایی ماده 81 قانون نظام صنفی خواهد شد که منجر به پلمپ این واحدهای متخلف که بدون رعایت ضوابط ابلاغی به خصوص معرفی نامه اجاره ،رهن واحد مسکونی یا تجاری به اتباع خارجی اقدام به تنظیم قرارداد کرده اند، خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • هرنوع قرارداد رهن و اجاره با اتباع خارجی غیرمجاز ممنوع است
  • ممنوعیت عقد قرارداد مسکن با اتباع غیر مجاز
  • بدمستی در برابر مست عشق
  • ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی تشکیل شد
  • بدمستی در برابر مست عشق 
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • طرح جمع آوری اتباع غیر مجاز در استان یزد
  • ۲۵۴۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی محلات انجام شد
  • جلسه ساماندهی و طرد اتباع غیر مجاز در سمنان