Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر ایرج حریرچی در دومین گردهمایی مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: مراجعه ایرانی‌ها به سیستم‌های بهداشتی درمانی شامل مراجعه به پزشک، درمانگاه، بیمارستان، داروخانه و آزمایشگاه می‌شود.

وی با بیان اینکه ایرانی‌ها در سال ۸۵۳ میلیون بار به سیستم بهداشتی و درمانی مراجعه می‌کنند، گفت: از مجموع مراجعه به سیستم بهداشتی و درمانی ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ بار به داروخانه‌ها است که با استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توان این مراجعات را کاهش داد.

حریرچی افزود: در ۴۰ سال گذشته به طور مستمر رشد حوزه سلامت از تمام حوزه‌های دیگر بیشتر بوده است.

بیش از ۸ درصد تولید ناخالص ملی به حوزه سلامت اختصاص می‌یابد

حریرچی بر اهمیت حوزه سلامت تاکید کرد و گفت: حدود ۸.۱۴ درصد تولید ناخالص ملی به حوزه سلامت اختصاص می‌یابد، یعنی از هر ۱۲ تومانی که ایرانیان هزینه می‌کنند، یک تومان در حوزه سلامت است.

وی افزود: سالانه ۷ هزار و ۳۵۰ میلیارد دلار در حوزه سلامت دنیا هزینه می‌شود و این رقم از مجموع هزینه کل انرژی دنیا و کل تسلیحات نظامی بیشتر است.

حریرچی با اشاره به اینکه حدود ۱۲۰۰ شرکت فناور و بیش از ۱۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه سلامت وجود دارند، افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان یک افق بسیار گسترده در این زمینه پیش رو دارند و باید در بازارهای بین‌المللی حضوری فعال داشته باشند.

وی اظهار داشت: کشور سوئد برنامه‌ای دارد که در پنج سال آینده بجز سه بیمارستان، تمام بیمارستان‌های خود را تعطیل کند و خدمات در منزل ارائه دهد.

حریرچی افزود: ترکیه هم از پنج سال پیش در تلاش است تا ۷۰۰ بیمارستان را به ۷۰ بیمارستان بزرگ تبدیل کند تا ضمن صرفه‌جویی در هزینه، مراقبت‌های بهتری ارائه دهد.

وی گفت: آمریکا ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد دلار فقط برای سلامت ۳۲۳ میلیون نفر صرف می‌کند و ما برای ۸۳ میلیون ایرانی، ۴۵۰ میلیارد دلار برای برای مسکن، خوراک، بهداشت، صنعت، کشاورزی و … صرف می‌کنیم.

دکتر حسین وطن‌پور مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به برخی مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: در تلاش هستیم با همکاری سایر دست‌اندرکاران، مشکلات این مجموعه‌ها را برطرف کنیم.

وی افزود: جوانان این مرز و بوم در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان یا فناور با تمام توان در تلاش هستند تا محصولات و تجهیزات مورد نیاز کشور را تولید و ما را از وابستگی رها کنند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۵۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر میثم معزی ظهر امروز در گفت و گویی رسانه‌ای گفت: تمامی بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی در آماده‌باش کامل برای ارائه خدمات به بیماران دچار تنگی نفس هستند..

وی افزود: به علت آلودگی هوا در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۶۹ نفر به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مراجعه کرده‌اند.

معزی ادامه داد: از این تعداد ۲۵۴ نفر امروز به علت وقوع گرد و خاک در استان به مراکز درمانی و بیمارستانی دانشگاه مراجعه کرده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: افرادی که دچار بیماری‌های قلبی، عروقی و تنفسی هستند در شرایطی که هوا آلوده است در فضای باز تردد نکنند و در صورت درد و یا سوزش قفسه سینه به بیمارستان مراجعه کنند.

کد خبر 6092187

دیگر خبرها

  • کمبودهای درمانی استان بوشهر رفع شود
  • ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی در لرستان بهره برداری شد
  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳