Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اتمام بسیج ملی کنترل فشارخون بالا در ۱۵ تیر، از مشارکت ۸۰ درصدی جمعیت هدف استان در این طرح خبرداد.

«محمد دهقانی فیروزآبادی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با اشاره به اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون در سطح استان گفت: جمعیت بالای 30 سال استان 381 هزار و 806 نفر است که در طرح غربالگری فشار خون باید 50 درصد این جمعیت زیرپوشش قرار می‌گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اتمام بسیج ملی کنترل فشارخون بالا در 15 تیر، از مشارکت 80 درصدی جمعیت هدف استان در این طرح خبرداد و افزود: در طرح غربالگری کنترل فشارخون در استان 307 هزار و 38 نفر زیرپوشش قرار گرفتند.

 

دهقانی فیروزآبادی بیان کرد: در شهرستان‌های سربیشه، قاین و درمیان بیش از 100 درصد جمعیت بالای 30 سال آن در طرح غربالگری کنترل فشارخون شرکت کردند.

 

به گفته وی بیماری پرفشاری خون زمینه بروز بیماری‌های خطرناکی از جمله سکته‌های قلبی و مغزی و نارسایی‌های کلیوی را فراهم و در مراحل حادتر به سایر بخش‌های بدن نیز خسارت وارد می‌کند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه بسیاری از شهروندان از علائم فشارخون بالا اطلاعی ندارند، عنوان کرد: فشار خون بالا در اکثر افراد جامعه علامتی ندارد و تنها با اندازه گیری مشخص می‌شود که فرد به فشار خون بالا مبتلاست یا خیر و به همین دلیل مردم به این بیماری توجه کمتری می‌کنند.

 

در اجرای غربالگری فشار خون افراد بالای 30 سال استان حدود 500 واحد ثابت بهداشتی فعالیت داشتند و علاوه بر اين 148 پايگاه ثابت و سيار کنترل فشار خون در خراسان جنوبی برای مشارکت در طرح برپا شده بود.

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت مسجد اردبیل حجت الاسلام ارزانی کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرگزاری شبستان هلال احمر امامزادگان و بقاع متبرکه طرح بسیج ملی کنترل فشار خون رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مشارکت خراسان جنوبي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۶۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۷ درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای خراسان جنوبی، مدیر کل صنعت، معدن وتجارت استان در گفتگو با خبرنگار صدا وسیمای استان افزود: سال گذشته یک‌میلیون و ۳۵۹ هزار تن سیمان در خراسان جنوبی تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد افزایش داشته است.

آریافر افزود: سال ۱۴۰۲ نیز یک میلیون ۲۷۱ هزار تن سیمان در دو کارخانه سیمان قاین و باقران تولید شد.


وی گفت: در کارخانه‌های سیمان استان تاکنون برای حدود ۷۰۰ نفر شغل ایجاد شده است.


مدیر کل صنعت، معدن وتجارت استان افزود: سیمان استان علاوه بر تأمین نیاز داخل، به کشور افغانستان نیز صادر می‌شود.


آریافر افزود: سال گذشته ۵۰۲ هزار تن سیمان به ارزش ۱۵ میلیون دلار صادر شده است.


همچنین در سی و پنجمین جشنواره امتنان از کارگران، گروه‌های کاری و واحد‌های نمونه خراسان جنوبی، واحد کارگری سیمان قاین به عنوان واحد نمونه استان معرفی شد.


در این جشنواره از شرکت سیمان قاین به عنوان واحد نمونه استان تقدیر شد.تولید سیمان در خراسان جنوبی ۷ درصد افزایش داشته است.

دیگر خبرها

  • فشار خون عامل مرگ سالانه ۱۰ میلیون نفر در جهان
  • افزایش هفت درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • افزایش ۷ درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • علائم فشار خون بالا
  • علائم فشار خون بالا را بشناسید
  • مراقب این قاتل خاموش باشید
  • مراقب فشار خون، این قاتل خاموش باشید
  • مراقب قاتل خاموش باشید
  • فشارخون عامل اصلی بیماری های قلبی و عروقی
  • مراقب قاتل خاموش باشید/ افراد بالغ باید غربالگری فشارخون شوند