Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@09:26:19 GMT

کریمه اهل بیت ولایتمداری را در عمل اثبات کردند

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۳۶۰۶۲

کریمه اهل بیت ولایتمداری را در عمل اثبات کردند

موسوی، با بیان اینکه حضرت معصومه(سلام الله علیها) ولایتمداری را در عمل اثبات کردند، گفت: کریمه اهل‌بیت(سلام الله علیها) در همت و یاری رساندن به امام رضا(علیه السلام) بسیار عالی اقدام کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، حجت الاسلام«سید علی موسوی» در جشن روز دختر کانون الهادی مسجد الهادی سرخه ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) و روز دختر گفت: دختر در دین اسلام جایگاه ارزشمند و ویژه ای دارد، به گونه‌ای که تربیت دختر در زندگی خانوادگی و اجتماعی نقشی تأثیرگذار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان،با اشاره به مقام و منزلت بالای حضرت معصومه(سلام الله علیها) افزود: حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) امتیازات ویژه‌ای دارد که عبادت، فضیلت و عصمت این بانوی بزرگ اسلام در بین مردم تبیین شود.

 

وی با بیان اینکه ولایت پذیری حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) باید الگوی جوانان باشد اضافه کرد: حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) نمونه کامل حجاب اسلامی است و در طول مسیری حرکت خود برای دیدار برادرش امام رضا(علیه السلام) درس حجاب، ولایت پذیری و دفاع از ولایت و امامت را به دختران و جوامع نشان داد.

 

موسوی ادامه داد: تبعیت و الگو برداری از سیره امام رضا (علیه السلام) و حضرت معصومه (سلام الله علیها) کشور را در برابر خطرات زیادی بیمه کرده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان، با تاکید بر اینکه ویژگی‌های اخلاقی وایمانی حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) باید الگویی برای دختران جامعه اسلامی باشد ادامه داد: پاکدامنی، استواری در ایمان و همراهی با امام زمانه خود، از ویژگی‌های بارز حضرت معصومه(سلام الله علیها) هستند که دختران جامعه اسلامی باید در زندگی‌شان از این شیوه استفاده کنند.

 

وی اظهار کرد: الگو قرار دادن سیره ائمه اطهار(علیه السلام) و سبک زندگی این بزرگواران به شدت مورد نیاز جامعه امروز است و در صورتی‌که سیره اهل‌ بیت(علیه السلام) در جامعه جاری و ساری شود بسیاری از مشکلات موجود در جامعه حل می‌شود.

 

موسوی با بیان اینکه دختران ایران اسلامی باید ایشان را در همه ابعاد زندگی الگوی خود قرار دهند، گفت:بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا(علیه السلام) و این بانوی بزرگ همچون نگینی بر آسمان ایران اسلامی درخشان است تا بتوانیم با زیارت بارگاهشان به آرامش برسیم.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان، در ادامه از برگزاری بیش از 100 عنوان برنامه در بزرگداشت دهه کرامت در این استان خبر داد و گفت: این برنامه ها با مشارکت جوانان و نوجوانان در کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان برگزار می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

وی برگزاری جشن ها، آذین بندی و محله آرایی، برگزاری ایستگاه های کریمانه و مسابقات فرهنگی و برگزاری جشن ویژه دختران آفتاب به صورت متمرکز در استان سمنان و 10 کانون استانی با هدف آشنایی بیشتر با سیره و روش زندگی حضرت معصومه (سلام الله علیها) را از جمله برنامه های دهه کرامت استان سمنان برشمرد.

 

موسوی گفت: برگزاری برنامه 10 شب در 10 مسجد، 10 شب 10 بوستان نیز از جمله برنامه های این ایام است.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان، با اشاره به برگزاری جشنواره مردمی کرامت در استان سمنان اظهار داشت: پویش مردمی با عنوان «سهم من از بهشت»با هدف جمع آوری نذورات مردمی برای ساخت شبستان بزرگ امیرالمومنین (علیه السلام) آستان مقدس حضرت معصومه (سلام الله علیها) برای مشارکت عموم مردم به ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان سمنان در این ایام راه اندازی شده است.

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت مسجد اردبیل حجت الاسلام ارزانی کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرگزاری شبستان هلال احمر امامزادگان و بقاع متبرکه جشن روز دختر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۶۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، و به نقل از نشریه شماره ۴۴۱ خط حزب‌الله برنامه تلاوت روزانه یک جزء از قرآن کریم توسط قاریان نوجوان که با حضور بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز از مدارس متوسطه اول شهر مقدس قم در حرم مطهر حضرت معصومه (س) ضبط شده و هر روز ساعت ۱۳ از شبکه قرآن سیما پخش می‌شود در روز‌های اخیر مورد عنایت و قدردانی مقام معظم رهبری قرار گرفت.

ایشان ضمن تقدیر از برگزارکننده این جلسه قرآنی، آستان مقدس حضرت معصومه (س) و شبکه قرآن سیما و با تحسین تلاوت‌های تجویدی و کامل این نوجوانان فرمودند: «مکررا این برنامه را از رسانه ملی دیده‌ام. برگزاری آن، اقدامی عالی است. من جداً از این جلسه قرآنی لذت می‌برم و خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم.»

دیگر خبرها

  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم نخستین سالگرد درگذشت صفارزاده
  • تجلیل از سردار رادان در حرم حضرت معصومه(س)
  • اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)
  • تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما
  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور