Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، انتقادهای صریح «کیم دراک» سفیر انگلیس از دولت دونالد ترامپ دولت ترزا می را در تنگنا قرار داده ولی مهمتر از آن نگران درز کردن اطلاعات دیپلماتیک محرمانه و احتمالاً به خاطر بهره برداری های سیاسی است.

این ایمیل ها خطاب به اعضای دولت و مقامات ارشد انگلیس نوشته شده بود و دولت بریتانیا معتقد است که افشاگر این مطالب به احتمال زیاد مقامات و سیاستمداران انگلیسی هستند و نه عوامل خارجی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین رابطه، «جیمز اسلک» سخنگوی ترزا می نخست وزیر انگلیس گفت: من هیچ نشانه ای حاکی از دخالت کشورهای متخاصم در این ماجرا ندیده‌ام.

مقامات ارشد دفتر نخست وزیری مسئول انجام این تحقیقات هستند و به گفته اسلک فقط در حالتی که شواهدی حاکی از اقدامات تبهکارانه مشخص شود» از پلیس درخواست خواهد شد در این تحقیقات دخالت کند.

این احتمال وجود دارد که افشاگر این مطالب به نقض قانون اسرار حکومتی متهم شود که مربوط به افشای غیر قانونی مطالب محرمانه است.

جیمز اسلک افزود، نخست وزیر بریتانیا به کیم دراک، سفیر انگلیس در واشنگتن که یک دیپلمات با سابقه است اعتماد کامل دارد ولی با نحوه توصیف او از دولت دونالد ترامپ موافق نیست.

سخنگوی نخست وزیر انگلیس افزود: یکی از وظایف سفرا ارائه ارزیابی صادقانه و بی پرده» از کشور محل خدمت خود است که لزوماً منعکس کننده دیدگاههای دولت بریتانیا نیست.

در این ای‌میل‌ها که روز یکشنبه در روزنامه بریتانیایی میل آن ساندی منتشر شد کیم دراک سیاست دولت دونالد ترامپ در قبال ایران را «نامنسجم» توصیف کرد و گفت ترامپ ممکن است به «روس های حیله گر» مدیون باشد. او همچنین افزود: «بعید می دانم که این دولت هیچگاه درآینده کارآمد باشد.»

کیم دراک در بخش دیگری از ای میل های خود گفت: «ما واقعاً معتقد نیستیم که این دولت در حد قابل توجهی نرمال تر شود؛ کارآمد تر شود؛ قابل پیش بینی تر شود، اختلاف نظر در آن کمتر شود و یا در زمینه دیپلماسی کمتر ناآزموده و بی منطق باشد.»

این ای میل ها مربوط به سال ۲۰۱۷ تاکنون است. کیم دراک ازسال ۲۰۱۶ سفیر انگلیس در واشنگتن بوده است.

کد خبر 4661809 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: انگلیس ایالات متحده آمریکا افشاگری دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۶۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا که اکنون نامزد اصلی جمهوری خواهان برای رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۲۴ به شمار می‌رود، درباره کمک آمریکا به اوکراین در صورت بازگشت به کاخ سفید گفت: «در بازگشت به کاخ سفید به کی‌یف کمک خواهم کرد اما به این شرط که اتحادیه اروپا نیز باید هزینه را پرداخت کند.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت که اروپا نیز باید سهم خود را در کمک به اوکراین بپردازد.

ادعای ترامپ در حالی صورت گرفته است که گفتگوی هیأت های آمریکا و اوکراین پیرامون توافقنامه امنیتی بلندمدت میان دو کشور از روز سه شنبه بار دیگر آغاز شده است.

بر اساس اعلام رسانه‌ها، وزارت امور خارجه آمریکا در این ارتباط خبر داد که هیأت های ایالات متحده و اوکراین در مورد ادامه مذاکرات بر سر توافقنامه امنیتی بلندمدت بین واشنگتن و کی یف گفتگو کردند.

این سومین دور از گفتگوهای امنیتی دو طرف به شمار می آید.

بر این اساس، مقامات اوکراینی و آمریکایی دور سوم گفتگوها را برای دست یابی به یک توافقنامه امنیتی دوجانبه نهایی بین دو کشور برگزار کردند.

در بیانیه صادره از سوی دفتر ریاست جمهوری اوکراین آمده است که طرفین در مورد متن پیش نویس توافقنامه امنیتی گفتگو کردند و به پیشرفت قابل توجهی نیز در تدوین مفاد اصلی سند دست یافتند.

گفتنی است که کی‌ یف چند توافقنامه امنیتی ۱۰ ساله با شماری از کشورهای عضو ناتو امضا کرده است. این توافقنامه‌ ها شامل حمایت بلندمدت از اوکراین در مقابل روسیه است.

کشورهای غربی از آغاز درگیری ها میان روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، صدها میلیارد دلار کمک به کی‌یف کمک کرده اند.

به تازگی نیز، «میخائیل اونوفر» معاون فرمانده گردان تیپ ۵ تهاجمی نیروهای مسلح اوکراین در مصاحبه با روزنامه اوکراینسکایا پراودا گفته است که اوکراین به شدت با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی مواجه است.
به گفته وی، پس از اینکه تجهیزاتی صدمه می بیند از قطعات آن برای تعمیر انواع دیگر استفاده می شود.

روز سه‌شنبه نیز «داگلاس مک‌گرگور» مشاور سابق وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس اعلم کرد که این نگرانی وجود دارد که حتی پیش از حمله بزرگ روسیه، ارتش اوکراین از نظر نیروی نظامی دچار کمبود شدید شود.

وی دراین‌باره نوشت: ارتش اوکراین هم‌اکنون با کمبود سرباز و نیروی نظامی روبروست وحمله روسیه هنوز آغاز نشده است.

مک‌گرگور با اشاره به اینکه ارتش اوکراین روزانه صدها نیروی نظامی را از دست می‌دهد افزود که اوکراین به فروپاشی کامل نزدیک شده است.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6093682

دیگر خبرها

  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • پاسخ سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک/ به نسل‌کشی واکنش نشان دهید
  • یک عامل مهم ابتلا به یائسگی زودرس
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • خبر تازه درباره پرونده باغ ازگل؛ چه افرادی احضار شدند؟
  • احضار افرادی درباره پرونده باغ ازگل
  • سخنگوی قوه قضاییه: احضار افرادی در پرونده حوزه ازگل
  • اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره توافق آتش بس در غزه
  • آخرین اظهارات سردار حاجی زاده درباره عملیات نظامی علیه اسرائیل + فیلم
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود