Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، سردار عبدالله ملکی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران که در جلسه هیأت امنای مرکز فرهنگی و شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سخن می‌گفت، بیان کرد: ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس ۱۲ سال به طول انجامید و فاز یک مرکز که در سال ۹۶ افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش محتوایی در انتظار اعتبار مالی است. تاکنون بیش از ۴۴ میلیون تومان برای پارک موزه هزینه شد.

وی با بیان اینکه در ساخت پارک موزه از اعتبارات ملی، استانی و مشارکتی تأمین شد توضیح داد: سهم شهرداری چهار میلیارد تومان بوده است. تکمیل این پروژه بزرگ فرهنگی نیازمند عزم جدی استانی است و همکاری مسئولین را می‌طلبد. انتظار داریم در تکمیل این پروژه شهرداری مرکز استان و سایر دستگاه‌ها همکاری ویژه داشته باشند.

سردار ملکی در ادامه سخنان خود به تدوین ۴۰ عنوان کتاب در سال گذشته خبر داد و گفت: در بحث دانشنامه دفاع مقدس که ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح است کار تهیه مقالات در هزار مدخل توسط نویسندگان استان در سه محور جغرافیا و یگان‌های نظامی، فرهنگی اجتماعی و اشخاص و شهدا آغاز شده است و به مدت سه سال قرار است به اتمام برسد که نیازمند اعتبار و همکاری دستگاه‌ها است.

وی با بیان اینکه کار تهیه ۱۰۰ مقاله دانشنامه انجام شده است، ادامه داد: کتاب کارنامه‌ای نقش هلال احمر استان در دفاع مقدس نیز به نگارش درآمد و آماده چاپ است. همچنین قرار است از ۴۲ فیلم کوتاه دفاع مقدس در سال ۹۸ تولید و حمایت شود. علاوه بر این با کمک سپاه، شهرداری، مردم و خیرین استان این یادمان‌ها ساخته شد و ۴۴ نقطه نیز دارای ۱۰ تا ۸۵ درصد پیشرفت بوده است.

ملکی با اشاره به برگزاری سه جشنواره شعر اشک انار، خاطره نویسی و داستان کوتاه دفاع مقدس در سال جاری، عنوان کرد: برگزاری بیست و دومین کنگره ملی شعر دفاع مقدس در ایام دهه اول بهمن ماه یکی از برنامه‌های این اداره کل است که نیازمند مشارکت دستگاه‌ها هستیم همچنین حماسه ششم بهمن آمل را باید به صورت جهانی و ملی معرفی کنیم، خواهان گنجاندن این حماسه در کتاب‌های درسی هستیم.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۶۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد

به گزارش خبرنگار مهر، موسی الرضا حاجی بگلو ظهر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته شوراها اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ در حاشیه شهر ده خط اتوبوسرانی را رایگان کردیم اما نتوانستم این امر را به تمام خطوط شهر افزایش دهیم چرا که کمیته انطباق فرمانداری مشهد این موضوع را رد کردند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: تخلف در تفریغ بودجه شهرداری مشهد در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۰ وجود دارد اما به هر حال بودجه در سه ساعت توسط اعضای شورای اسلامی شهر مصوب شد و برخی پرداختی‌ها به افراد نامعلوم بود اما آنچه که قانون تصمیم بگیرد را می‌پذیریم.

وی با اشاره به خروج سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان از شهر مشهد مقدس بیان کرد: براساس مصوبه سال ۱۴۰۰ شورای اسلامی شهر سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان به شهر زابل جهت رفع محرومیت اختصاص یابد.

حاجی بگلو در خصوص طرح سوال از شهردار مشهد تصریح کرد: در جلسه آینده شورای اسلامی شهر مشهد طرح سوال از شهردار مشهد مطرح است اما فکر نمی‌کنم منجر به استیضاح شود و موضوع بازنشستگی و بازداشت شهردار مشهد مطرح نیست.

رئیس شورای اسلامی خراسان رضوی با اشاره به طلب‌های پیمانکاران شهرداری مشهد ابراز کرد: پیمانکاران قلب تپنده شهرداری مشهد هستند و قطعاً در پرداخت صورت‌های مالی پیمانکاران مشکل وجود دارد و سعی می‌کنیم تا نیمه ابتدای سال جاری طلب تمام افراد پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: قطعاً اگر طرح تفصیلی شهر مشهد به شکل کنونی باشد، شاهد کسری بودجه سال ۱۴۰۳ خواهیم بود و قانون‌های درآمدهای پایدار باید اصلاح شود و در تلاش هستیم تا کمیسیون ماده ۵ مانند شهرداری تهران در اختیار شهرداری مشهد قرار گیرد.

حاجی بگلو بیان کرد: در سال ۱۴۰۳ حدود ۲ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های زود بازده شهری پیش بینی کردیم و هدف ما از این طرح‌ها مشارکت مردم در این زمینه هستیم و تخصیص بودجه به پروژه‌های زودبازده را نیز در سال ۱۴۰۴ نیز دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به انتقال مدیریت باشگاه ورزشی و فرهنگی پرسپولیس به بانک شهر گفت: به دلیل آنکه شهرداری مشهد سهامدار بانک شهر است آمادگی مدیریت باشگاه پرسپولیس هستیم و از این رو رایزنی‌هایی نیز صورت گرفته است.

کد خبر 6089993

دیگر خبرها

  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست
  • کاروانسرای ینگی امام نیازمند مرمت هر چه سریعتر است
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است
  • بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز
  • بازدید رایگان از موزه های سنندج در روز سنه
  • دکتر ساکت به دور از مواضع سیاسی دنبال کار فرهنگی بود
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید