Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرزند یکی از مقامات بلندپایه سابق کره جنوبی در اقدامی عجیب به کره شمالی پناهنده شد. ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از بی بی سی،  چو این گوک، فرزند وزیر خارجه سابق کره جنوبی که در سال 1986 به کره شمالی پناهنده شده بود نیز راه پدر را پیش گرفت و به همسایه شمالی پناهنده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چو 72 ساله که اطلاعات چندانی درباره زندگی شخصی و نظرات سیاسی او وجود ندارد دارای همسر و یک دختر در کره جنوبی است. والدین وی مشهورترین شهروندان کره جنوبی هستند که پس از پایان جنگ کره به همسایه شمالی پناهنده شده بودند.

البته رسانه های کره شمالی گزارش دادند که وی زندگی ساده‌ای در کره جنوبی نداشته و مجبور بوده زیر سایه سنگین "یک خانواده‌ خائن" زندگی کند. طبق گزارشات، وی با دریافت پولی که از سوی مادرش تا 2016 برای وی ارسال می‌شده قادر به گذراندن هزینه‌های زندگی بوده است.

پدر وی در دهه 1960 وزیر خارجه کره جنوبی بود که در یک دهه بعد پس از مهاجرت به آمریکا به یکی از جدی ترین مخالفان دولت این کشور تبدیل شد که تحت هدایت یک فرمانده نظامی با نام پارک چونگ هی قرار داشت. وی  در 1986 به همراه همسرش و با رها کردن پنج فرزند خود در کره جنوبی به کره شمالی پناهنده شد. آقای چو و همسرش پس از ورود به عنوان بخشی از طبقه نخبگان در کره شمالی پذیرفته شدند و با وجود درگذشت چو در 1989، همسرش به فعالیت در بخش‌های مختلف ادامه داد.

با توجه به اینکه معمولا درخواست پناهندگی از سوی شهروندان کره شمالی به کره جنوبی ارائه می‌شود، این خبر برای رسانه‌های کره شمالی خوراک خبری مناسبی به شمار می‌رود و از همین حالا رسانه‌های این کشور استفاده تبلیغاتی از این موضوع را آغاز کرده‌اند. به گزارش رسانه رسمی کره شمالی این شخص در کره شمالی زندگی خواهد کرد و بر روی مسائل مربوط به اتحاد دوباره دو کشور متمرکز خواهد بود. البته وزارت اتحاد کره جنوبی تایید کرد که "چو" چنین درخواستی برای سفر خود نداده است.

افزایش نظارت دریایی کره جنوبی برای کنترل ورود پناهجویان از کره شمالی

 

انتهای پیام/

R1036249/P/S8,87,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "کره شمالی" کره جنوبی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار کره شمالی کره جنوبی اخبار کره شمالی کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۶۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام توییتری وزیر سابق آموزش و پرورش به وزیر فعلی آموزش و پرورش : این صندلی ارزشش را ندارد...

محسن حاجی میرزایی وزیر اسبق آموزش و پرورش در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «جناب آقای صحرایی، حفظ صندلی لرزان وزارت و پوشاندن ناکارامدی‌ها ارزش آن را ندارد که شأن و شرافت انسانی خود را پایمال کنیم. آنچه درباره سند ۲۰۳۰ و سند تحول در دولت قبل گفته‌اید نادرست است و تعدی در حق کسانی که دلسوزانه و مجدانه برای تحقق تحول در آ. پ تلاش کرده اند. از خدا پروا کنید.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ستاره سابق سیتی در برزیل دستگیر شد
  • ترمیم آسفالت و بهسازی کمربندی های شمالی و جنوبی اراک
  • قتل فرزند کوچک‌تر جلوی چشم مادر!/ عکس
  • پیام توییتری وزیر سابق آموزش و پرورش به وزیر فعلی آموزش و پرورش : این صندلی ارزشش را ندارد...
  • صدایی که دستور جنایت صادر کرد! | مادرم گفت تو دیوانه ای و شنیدن این جمله موجب شد تا من ...
  • رسوایی کایل واکر را به عربستان می‌کشاند! محرز همبازی سابق را به لیگ ثروتمندان دعوت کرد
  • فیلم| اسرائیل دست به دامان فرانسه شد
  • ۱۳ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد هستند
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه
  • کره جنوبی سطح هشدار خود را در ۵ سفارتخانه افزایش داد