Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-05@21:50:13 GMT

پلوسی از اقدام نژادپرستانه ترامپ پرده برداشت

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۳۶۵۱۹

پلوسی از اقدام نژادپرستانه ترامپ پرده برداشت

نانسی پلوسی در اظهاراتی در مراسمی در سان فرانسیسکوی آمریکا که با موضوع قوانین تامین امنیت انتخابات برگزار شد با تغییر در شعار دونالد ترامپ و حامیانش مشهور به شعار "آمریکا را دوباره باعظمت کنیم" که روی کلاه‌های قرمز مورد استفاده آنها در تجمعاتشان نوشته شده تصریح کرد: موضوع این طرح پیشنهادی ترامپ شبیه به چیزی که روی کلاه های آنها نوشته شده، این است: "آمریکا را دوباره کشور سفیدپوستان کنیم".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پایگاه هیل، پلوسی همچون دیگر منتقدان اضافه کردن پرسش درباره شهروندی به فرمهای سرشماری سال ۲۰۲۰، گفت که چنین کاری نهایتا نتیجه اش این خواهد بود که عمده اقلیتهای نژادی در سرشماری به حساب نیایند تا در نتیجه این اتفاق طرح‌های کلی برای قانونگذاری به نفع جمهوری‌خواهان ترسیم شوند.

پلوسی در ادامه تاکید کرد: آنها می‌خواهند اطمینان حاصل کنند که صرفا بخشهایی از مردم در سرشماری به حساب بیایند. این واقعا مفتضحانه است. و این اصلا آن چیزی نیست که بنیانگذاران کشور ما در نظر داشتند. کاری که آنها می‌خواهند انجام دهند این است که زمینه‌ای برای انصراف بخشهایی از مردم از پاسخ دادن به فرمهای سرشماری را به وجود بیاورند.

چند روز پیش دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به خبرنگاران گفت، در حال بررسی یک دستور اجرایی است تا از طریق آن تضمین کند پرسش درباره شهروندی در فرمهای سرشماری گنجانده شود. ماه گذشته میلادی دادگاه عالی آمریکا در حکمی جلوی این کاررا گرفته بود.

قضات دادگاه عالی آمریکا با پنج رای مثبت در برابر چهار رای منفی حکم کردند که استدلال دولت ترامپ در خصوص ضروری بودن گنجاندن پرسش درباره شهروندی در فرمهای سرشماری برای اجرای قانون فدرال حق رای با اسناد و مدارک ارائه شده تناسب ندارد. دادگاه عالی عنوان کرد که دولت ترامپ باید یک توجیه قانونی متفاوت برای اضافه کردن این پرسش ارائه دهد.

در ابتدا به نظر رسید که دولت ترامپ از پیگیری این طرح عقب‌نشینی کرده اما چند روز پیش وزارت دادگستری اعلام کرد، به مقامهای این وزارتخانه دستور داده شده راهی برای آن که دولت ترامپ پرسش درباره شهروندی را در فرمهای سرشماری بگنجاند بیابند.

دموکراتهای مجلس نمایندگان آمریکا نیز مشغول تحقیق درباره تلاشهای دولت ترامپ برای اضافه کردن پرسش درباره شهروندی به این فرمها هستند. کمیته اصلاح و نظارت مجلس نمایندگان آمریکا ماه گذشته میلادی در یک رای‌گیری ویلیام بار، دادستان کل و ویلبور راس، وزیر بازرگانی را متهم به اخلال در کار کنگره به دلیل عمل نکردن به احضاریه‌های کنگره در خصوص ارائه اسناد و مدارک مربوط به گنجاندن پرسش درباره شهروندی به فرمهای سرشماری کرد.

310311

کد خبر 1277923

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۶۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد فعلی انتخابات ریاست جمهوری پیش رو طرحی را برای حل مسالمت آمیز اوکراین تدوین کرده است.

براساس گزارش دیلی تلگراف، رئیس جمهور سابق آمریکا تا زمان انتخابات طرح خود درباره اوکراین را علنی نخواهد کرد.

پیشتر ترامپ در پایان ماه آوریل در مصاحبه‌ای با تایم گفته بود که در صورت انتخاب شدن به اوکراین کمکی نخواهد کرد مگر اینکه اروپا وارد عمل شود. «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا که اکنون نامزد اصلی جمهوری خواهان برای رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۲۴ به شمار می‌رود، درباره کمک آمریکا به اوکراین در صورت بازگشت به کاخ سفید گفته بود: «در بازگشت به کاخ سفید به کی‌یف کمک خواهم کرد اما به این شرط که اتحادیه اروپا نیز باید هزینه را پرداخت کند.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت که اروپا نیز باید سهم خود را در کمک به اوکراین بپردازد.

ادعای ترامپ در حالی صورت گرفته است که گفتگوی هیأت‌های آمریکا و اوکراین پیرامون توافقنامه امنیتی بلندمدت میان دو کشور از روز سه شنبه گذشته بار دیگر آغاز شده است.

بر اساس اعلام رسانه‌ها، وزارت امور خارجه آمریکا در این ارتباط خبر داد که هیأت‌های ایالات متحده و اوکراین در مورد ادامه مذاکرات بر سر توافقنامه امنیتی بلندمدت بین واشنگتن و کی یف گفتگو کردند.

این در حالی است که وادیم اسکپتسکی معاون رئیس کل اطلاعات وزارت دفاع اوکراین از سقوط قریب الوقوع شهر راهبردی این کشور به دست روس‌ها خبر داد.

وی افزود: سقوط شهر راهبردی جاسوف یار به دست نیروهای ارتش روسیه حتمی است.

این مقام اوکراینی با اشاره به تنگایی که نیروهای این کشور در ارتفاعات شهر چاسوف یار با آن دست و پنجه نرم می‌کنند از سقوط این شهر مشابه شهر آودیواکا در آینده نزدیک خبر داد.

وی به اهمیت راهبردی این شهر برای نیروهای اوکراینی اشاره کرد و گفت: تسلط روس‌ها بر این شهر راه برای تسلط آنها بر شهرهای بزرگ در دونتسک هموار خواهد کرد.

این درحالی است که پیش از این الکساندر سیرسکی فرمانده ارتش اوکراین از اوضاع سخت نیروهای این کشور در خطوط نبرد خبر داده بود.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه هفته گذشته اعلام کرده بود که نیروهای روسی در حال حاضر ابتکار عمل را در جبهه‌ها در دست دارند.

طی روزهای گذشته روس‌ها بر بردیچی، بوگدانوفکا، نوومیخلوفکا، سیمینوفکا و پرفومایسکو مسلط شده‌اند.

کد خبر 6096075

دیگر خبرها

  • ترامپ سر به سر ایران خواهد گذاشت؟ /هشدار رسانه اصلاح طلب به دولت رئیسی درباره ۲ خطر در کمین ایران
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • پشت‌پرده‌ی «بحران مرزی» در آمریکا/ مهاجرت سیل‌آسا: سلاحی برای نابودی مرزهای جغرافیایی و هویت ملی؟ +عکس
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • ببینید | توهین جنجالی و نژادپرستانه یک جوان مقابل یک زن سیاهپوست در آمریکا: تقلید میمون!
  • کنعانی: پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین شعار آزادی بیان برافتاده است
  • در واکنش به سرکوب دانشجویان معترض آمریکایی؛ کنعانی: پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین شعار ‎آزادی بیان افتاده است
  • پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین شعار آزادی بیان برافتاده است