Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روزنامه زنجیره‌ای در حالی که در تیتر اصلی خود نوشت «به هر قیمتی در برجام نمی‌مانیم» اما ضمن یادداشتی مدعی شد: اینستکس، نهال نوپای برجام با ارزش استراتژیک است!!»  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، در حالی که اینستکس اصلا راه‌اندازی نشده، روزنامه اعتماد در تحلیل خلاف واقع می‌نویسد: نهال نوپای برجام با انجام چند تراکنش به بار نشست محمدجواد ظریف، روز دوشنبه، هفته قبل گفت: گرچه اینستکس پاسخی به خواسته‌های جمهوری اسلامی و برآورنده تعهدات اروپا نیست، ولی ارزشی استراتژیک و راهبردی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارزش استراتژیک و راهبردی اینستکس، فاصله گرفتن نزدیک‌ترین متحدان آمریکا از آن کشور است.
بر اساس آمار‌های کمیسیون اروپا، ایران در دو ماهه اول امسال تا سقف صد و سی و شش میلیون یورو صادرات به اروپا داشته است. در حالی که این رقم در دوره مشابه سال گذشته حدودا دو میلیارد و صد و پنجاه و هشت میلیون یورو بود.
دلیل عمده کاهش شدید کاهش صادرات ایران به اروپا، تحریم‌های ظالمانه و فشار‌های آمریکا برای عدم انجام مبادلات مالی از طریق دلار ونیز فقدان کانال مالی جایگزین بوده است؛ بنابراین ایجاد امکان مبادلات مالی در چارچوپ «اینستکس» می‌تواند ظرفیت روابط تجاری و اقتصادی میان دوطرف را تسهیل و ارتقا بخشد. حال چنانچه مبالغ مرتبط با فروش نفت هم در این کانال فراهم و ارز حاصله در این سیستم جابه‌جا شود، قدرت مالی و ظرفیت تراکنشی این کانال نوپا افزایش یافته و تقویت خواهد شد.
فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در این ارتباط تاکید کرده؛ هفت کشور دیگر اروپایی برای بهره‌برداری از سازوکار مالی تجارت با ایران به جمع بریتانیا، فرانسه و آلمان می‌پیوندند.
اعتماد در ادامه این مطلب وارونه ادعا می‌کند: در شرایط جاری می‌توان اذعان کرد که این اتحادیه با محاسبه دقیق هزینه فایده برجام به درستی دریافته که عدم اجرای این توافق بین‌المللی و در مقابل تمکین و سکوت در برابر افزایش تحریم‌های ظالمانه و فشار‌های نامعقول آمریکا علیه ایران، می‌تواند تضعیف و حتی نابودی برجام را با خروج غیرقابل اجتناب ایران، در پی داشته باشد؛ از این رو این اتحادیه با جمع‌بندی معقول تلاش می‌کند تا در چارچوب تصمیم‌سازی و اقدامی مشترک، از طریق اجرای مفاد برجام و برقراری ارتباط مالی کم‌هزینه در کانالی مستقل با ایران موجب کاهش فشار‌های آمریکا شود. در نتیجه این سازوکار که به کانال اینستکس معروف است، به هر میزان که اروپا با ایران وارد تعامل و همکاری شود، به همان میزان صلح و ثبات در منطقه و جهان را افزایش می‌دهد.
نکته جالب و تلخ درباره مطلب روزنامه اعتماد این است که بنا بر اعلام صدر میرعمادی، رئیس اتاق بازرگانی ایران و فرانسه، هیچ مبادله تجاری از طریق اینستکس انجام نشده است.
ادعای ارزش راهبردی اینستکس در حالی است که آقای روحانی چند روز قبل تصریح کرد اینستکس تو خالی به هیچ دردی نمی‌خورد. پس از آن هم ظریف اعلام کرد: اینستکس در برجام وجود ندارد و اروپا به هیچ یک از یازده تعهد خود در برجام عمل نکرده است. یادآور می‌شود روزنامه زنجیره‌ای اعتماد، از بزک‌کنندگان مذاکره با آمریکا و برجام بود. نهال نوپا توصیف کردن اینستکس در حالی است که بزک‌کنندگان برجام، از به ثمر نشستن درخت برجام و چیدن قریب‌الوقوع سیب و گلابی آن در سال‌های گذشته خبر می‌دادند. منبع: روزنامه کیهان

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اینستکس چیست اینستکس برجام توافق هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۶۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه پرورش درخت انبه با کمک میوه آن در گلدان خانگی (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فرآیند پرورش و فرآوری گوشت الاغ، اسب و زالو (فیلم) نحوه کشت و پرورش درخت موز با کمک میوه موز و نوشابه کوکاکولا (فیلم) فرایند کاشت و پرورش طالبی ارگانیک در خانه (فیلم)

دیگر خبرها

  • درختان ماه روی زمین کاشته می‌شوند
  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر
  • خوش‌شانسی دو موتورسوار از سقوط درخت (فیلم)
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • نحوه پرورش درخت انبه با کمک میوه آن در گلدان خانگی (فیلم)
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • مقام سابق موساد: ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد
  • ادعاهای مقام سابق موساد درباره جزئیات شبکه مالی مخفی ایران | ماجرای عجیب یک شرکت انگلیسی | ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد!
  • ندای آزادی