Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-28@14:06:06 GMT

جنگ بیلبورد‌های تبلیغاتی جدید اپل با گوگل

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۳۷۱۶۰

جنگ بیلبورد‌های تبلیغاتی جدید اپل با گوگل

رویداد۲۴ موضوع حریم خصوصی این‌روز‌ها تبدیل به بهانه‌ی جدیدی برای جنگ‌و‌جدال بین شرکت‌های بزرگ فناوری شده است. اپل نیز به‌عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ فناوری که همواره مدعی رعایت حقوق کاربران بوده، با بیلبورد‌های تبلیغاتی جدید خود علاوه‌بر برجسته‌سازی خود، به‌صورت غیرمستقیم گوگل را برای سیاست‌هایش تخریب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همان‌طور که احتمالاً مطلع هستید، کوپرتینویی‌ها بار‌ها در مصاحبه‌ها و صحبت‌هایشان از شیوه‌ی کسب‌و‌کارشان به‌عنوان تنها عامل برای دست‌نبردن در اطلاعات خصوصی کاربرانشان یاد کرده‌اند. در ماه ژانویه سال جاری، اپل یک بیلبورد با محوریت حریم خصوصی در شهر لاس‌وگاس و در آستانه‌ی رویداد CES نصب کرد. آن‌ها در این بیلبورد پیامی واضح، اما کنایه‌دار را انتخاب کردند: «هرآنچه در آیفونتان اتفاق می‌افتد، در آیفونتان باقی خواهد ماند.»

اکنون این شرکت یک گام دیگر برداشته و باری دیگر ازطریق موضوع حریم خصوصی، گوگل را مخاطب قرار داده است.


همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، اپل بیلبوردی را با جمله‌ی «کسب‌وکار ما در دورماندن از [اطلاعات]شما است.» در نگاه نخست همه‌چیز به‌مانند سابق به‌نظر می‌رسد؛ اما نکته‌ی مهم درباره‌ی این بیلبورد، قرارگیری آن در مقابل شرکت Sidewalk Labs است که به شرکت خواهر گوگل شهرت دارد. این شرکت قصد دارد تا نسل بعدی زندگی شهری را با خودکارسازی بسیاری از امور رقم بزند.

Sidewalk قصد دارد تا ازطریق نظارت روی اعمال شهروندان و جمع‌آوری داده‌های آن‌ها به‌واسطه‌ی دوربین‌های نظارتی و دستگاه‌های اینترنت اشیاء، برنامه‌های خود را در زمینه‌ی افزایش کیفیت زندگی، کاهش هزینه‌ی سکونت و بازسازی زندگی شهری محقق سازد؛ با‌این‌حال، بسیاری از افراد به برنامه‌های این شرکت انتقادات بسیاری دارند و مؤفقیت آن را به‌معنی سلب آزادی شهروندان و نابودی حریم خصوصی قلمداد می‌کنند.

در ماه ژوئن، مدیرعامل Sidewalk در گفت‌و‌گویی، از برنامه‌های شرکتش برای تغییر در سبک زندگی شهری تورنتو در آینده‌ای نزدیک خبر داد:

هدف ما این است که در بخش اسکله‌ی شرقی تورنتو، کاری خارق‌العاده انجام دهیم. به‌دنبال خلق یک مدل جامع هستیم که به‌واسطه‌ی ترکیب فناوری‌های پیشرفته و طراحی شهری آینده‌نگرانه، به بهبودی بلندپروازانه در تمامی زوایای زندگی دست پیدا کنیم.

حال باتوجه به اینکه گوگل مالک این شرکت است و غول دنیای اینترنت نیز سابقه‌ی درخشانی در حفظ داده‌های شخصی کاربرانش ندارد، نگرانی‌ها درباره‌ی کارِ موردبحث دوچندان شده است. اپل نیز از این فرصت استفاده کرده تا باری دیگر سیاست‌های گوگل را مورد انتقاد قرار دهد و درمقابل، از آن برای ارتقاء جایگاه خود نزد مخاطبان بهره ببرد.


باوجوداین، ماجرای بیلبورد اپل به همین‌جا ختم نشده است و کوپرتینویی‌ها در نقطه‌ای دیگر از شهر تورنتو با نام کینگ، بیلبوردی با مضمون «حریم خصوصی پادشاه (همه‌چیز) است»، برپا کرده‌اند.

حال باتوجه‌به اتفاقات پیش‌آمده، باید منتظر ماند و دید که گوگل پاسخی به این اقداماتِ اپل خواهد داد یا خیر. منبع: زومیت برچسب ها: رویداد24 ، گوگل ، اپل ، تبلیغات اپل ، بیلبوردهای تبلیغاتی ، حریم خصوصی سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 گوگل اپل تبلیغات اپل بیلبوردهای تبلیغاتی حریم خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۷۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کهگیلویه و بویراحمد از گشایش یک جایگاه عرضه سوخت مایع در این استان خبر داد و گفت: با راه‌اندازی جایگاه سوخت اختصاصی «دنا»، شمار جایگاه‌های عرضه سوخت مایع این استان به ۳۷ باب رسید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کهگیلویه و بویراحمد، سالار خشایی بیان کرد: این جایگاه برای رفاه همشهریان و خدمات‌رسانی مطلوب‌ به هموطنان در مرکز استان به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: جایگاه اختصاصی عرضه سوخت «دنا» با مشارکت بخش خصوصی ساخته شده و دارای ۶ تلمبه و ۱۲ نازل عرضه فرآورده‌های نفتی است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر لزوم بهینه‌سازی مصرف انواع فرآورده‌ نفتی تأکید کرد: این جایگاه در زمینی به مساحت حدود یک هزار و ۶۰۰ مترمربع و با ۱۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری واقع در ورودی شهر یاسوج به سمت فلکه جهاد، نرسیده به فرودگاه یاسوج به‌صورت رسمی راه‌اندازی و با افتتاح آن برای ۱۰ نفر به‌صورت مستقیم اشتغال ایجاد شد.

خشایی توسعه خدمات، ایجاد اشتغال، کاهش مسیرهای سوخت‌رسانی به خودروها و استفاده از توان بخش خصوصی را از مهم‌ترین اهداف احداث توسعه مجاری عرضه برشمرد و از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای ساخت جایگاه‌های عرضه سوخت جدید در سطح استان به‌منظور ایجاد رفاه حال همشهریان و خدمات‌رسانی مطلوب‌تر دعوت به همکاری کرد.

دیگر خبرها

  • فیلم| نمونه ای از حفظ حریم‌ خصوصی هنگام عبور قطار از مناطق مسکونی
  • یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید
  • ارزش گوگل اوج گرفت؛ غول تکنولوژی از ۲ تریلیون دلار گذر کرد
  • انتشار جزئیاتی بیشتر از هوش‌مصنوعی آیفون/ پای غول‌های فناوری در میان می‌آید!
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را هم اخراج کرد!
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را به علت حمایت از مظلومان غزه اخراج کرد
  • ۴۰ هزار پروژه نیمه تمام استانی در کشور وجود دارد
  • آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی