Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محسن پورسیدآقایی روز سه شنبه در یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران در دفاع از طرح کنترل آلودگی هوا افزود: طرح کنترل آلودگی هوا کاسبکارانه نیست چرا که اگر فردی در طرح زوج و فرد می‌خواست هر روز یک هفته با خودرو خود وارد محدوده شود ۳ روز رایگان بود و ۳ روز دیگر باید بیش از ۱۲۰ هزار تومان پرداخت می‌کرد اما در طرح جدید بسته به ساعت ورود و در اوج شلوغی و برای ۶ روز نهایتاً ۹۲ هزار تومان پرداخت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: یعنی در طرح جدید ۲۵ درصد تخفیف در این زمینه دیده شده است.
پورسیدآقایی در خصوص علل منتفی شدن اجرای طرح زوج و فرد دیگر گفت: این طرح عملاً کارایی خود را از دست داده بود و اصل موضوع این بود چگونه می‌توانیم کاهش تردد خودرو را داشته باشیم.
به گفته معاون شهردار تهران، در این زمینه ۱۳ کلانشهر مهم دنیا را از اروپا تا آسیا را بررسی کردیم که کشورهای آمریکای لاتین از تردد نوبتی استفاده کردند و اروپایی از روش قیمت گذاری.
وی ادامه داد: در کشورهای آمریکایی لاتین اجرای تردد نوبتی در کوتاه مدت موفق بود اما به مرور زمان معاملات خودروهای دست دوم زیاد و به تبع آن ترافیک و آلودگی هوا در آن مناطق بیشتر شد.
پورسیدآقایی افزود که اما اروپایی‌ها که بیشتر از روش قیمت گذاری استفاده می‌کردند از مزایای آن استفاده کردند.
وی ادامه داد: جمع بندی ما حاکی از آن بود که کشورهای آمریکای لاتین به دلیل مشکلات زیرساختی از روش تردد نوبتی استفاده می‌کردند.
پورسیدآقایی همچنین گفت که در بررسی‌ها مشخص شد که اگر ما منطقه مرکزی آلودگی را کنترل کنیم بقیه محدوده‌ها کنترل می‌شود.
وی در مورد سابقه طرح زوج و فرد نیز تصریح کرد: آذر ۸۴ یک روزی که هوای پایتخت الوده می‌شود زوج و فرد زاده می‌شود و در سال ۸۵ چون آثار کوتاه مدت این طرح مثبت بود تبدیل به طرحی دائمی می‌شود.
معاون شهردار تهران گفت: در سال ۹۰ محدوده بزرگ‌تر می‌شود و در سال ۹۵ ساعت اجرای آن از ۱۹ به ۱۷ کاهش و نهایتاً امسال کنترل الودگی هوا جایگزین این طرح شد.
پورسیدآقایی در خصوص معایب طرح زوج و فرد تاکید کرد: در مدت اجرای این طرح خودروهای تهران ۲ برابر شد و عملاً خاصیت این طرح از بین رفت.
وی افزود: این طرح ناعادلانه بود و یک رانتی برای پلاک زوج ایجاد کرده بود چرا که می‌توانست یک روز بیشتر در یک هفته بیشتر از تسهیلات طرح استفاده کند.
به گفته پورسیدآقایی، به دلیل اجرای طرح زوج و فرد تمایل افراد به خرید خودروی دست دوم بی کیفیت افزایش یافت به طوری که شاخص مالکیت خودرو از ۱.۳۳ به بیش از ۲.۴۶ رسید.
وی با اشاره به انواع سناریوهای جایگزین طرح کنترل آلودگی هوا گفت: نهایتاً پس از بررسی و با تصمیم شورای ترافیک تهران مقرر شد که طرح ترافیک تهران ۲ حلقه‌ای شود.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه در اجرای طرح ترافیک جدید از شهروندان تهران نظرسنجی شد گفت: بیش از ۵ هزار پرسشنامه توسط شهروندان تهرانی پر شد و میزان رضایت آنها از طرح ترافیک جدید تنها ۳۶ درصد بود و در دی ۹۷ نظرسنجی ایسپا نشان داد که میزان رضایت به ۶۴ درصد رسید.
وی همچنین گفت که در خصوص طرح کنترل آلودگی هوا نیز میزان موافقت مردم تهران در اسفند ۹۷، ۴۳ درصد بود و این میزان مطمئناً بیشتر می‌شود.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه این طرح با تأیید و تصویب شورای ترافیک تهران اجرایی می‌شود گفت: در این طرح خودروهای پلاک تهران ۲۰ روز و پلاک شهرستان ۱۵ روز در هر فصل می‌توانند به صورت رایگان وارد محدوده شوند.
وی ادامه داد: تصمیم گرفتیم که این ۸۰ روز در سال به صورت فصلی به شهروندان داده شود تا بار ترافیکی زمستان افزایش نیابد.
وی ادامه داد: برای ساکنان محدوده این طرح یک بار خروج قبل از ساعت ۸ و یکبار ورود بعد از ساعت ۵ رایگان است.
به گفته وی، ساکنان محدوده طرح بعد از ۲۰ روز تردد رایگان به نسبت ساعات شلوغی از ۷ هزار تومان تا ۲۰ هزار تومان پرداخت می‌کنند.

تهرام/۹۳۴۳/‌/‌۱۳۴۸

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۷۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال چای قاچاق با قطار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سرهنگ محمدرضا طالبی گفت: ماموران پلیس راه آهن یزد هنگام انجام وظایف ذاتی و کنترل وسایل مسافران قطار "یزد-تهران" به فردی که قصد انتقال یک محموله از طریق قطار را داشت مشکوک شدند. 
وی بیان داشت: ماموران در بررسی‌های لازم، ۹۸۰ کیلوگرم چای خارجی فاقدمجوز و قاچاق را کشف کردند که کارشناسان ارزش آن را ۵ میلیارد ریال اعلام کرده اند. 
رئیس پلیس راه آهن استان یزد، افزود: متهم که قصد انتقال چایی‌های قاچاق از طریق قطار از یزد به تهران را داشت پس از تشکیل پرونده به مراجع قانونی معرفی شد. 
طالبی در خاتمه تصریح کرد: پلیس راه آهن کنترل و نظارت کامل را در خصوص برخورد با جرایم دارد.

دیگر خبرها

  • غبار روی کوه‌های تهران مه است یا آلودگی هوا؟
  • راننده خواب‌آلود سبب مرگ پاکبان شد/ تکرار مرگ رفتگران گرگانی برای سومین سال
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • غبار روی کوه های تهران مه است یا آلودگی هوا؟ | فقط این منطقه غربی تهران هوای پاک دارد
  • هوای پایتخت در مرز آلودگی ؛ وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران + عکس
  • انتقال چای قاچاق با قطار
  • تدابیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب مسیل سعدی/ اقدام به موقع گروه‌های جهادی
  • خواب آلودگي راننده پژو جان پاکبان گرگاني را گرفت 
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق