Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست مجازی بررسی اقدامات انجام شده در راستای «بسته توسعه و ارتقای زیرساخت‌های آموزش علوم پزشکی» برگزار شد. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، به منظور بررسی اقدامات انجام شده در راستای «بسته توسعه و ارتقای زیرساخت‌های آموزش علوم پزشکی» در کلان مناطق آمایشی و به اشتراک گذاری تجارب موفق و تبادل نظر برای ارائه راهکار جهت رفع موانع و چالش‌های اجرایی، نشست مجازی با حضور مسئولین ستادی بسته توسعه و ارتقای زیرساخت‌های آموزش علوم پزشکی، معاونین آموزشی و مسئولین بسته توسعه و ارتقای زیرساخت‌های آموزش علوم پزشکی در ۱۰ کلان منطقه آمایشی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این جلسه ابتدا اخوان، مسئول ستادی بسته توسعه و ارتقای زیرساخت‌های آموزش علوم پزشکی به همراه مسئول بودجه و اعتبارات، مسئول آمار و فناوری اطلاعات و معاون مرکز امور هیئت علمی معاونت آموزشی ضمن پاسخگویی به سوالات مسئولین کلان مناطق توضیحات تکمیلی در خصوص موضوعات نشست ارائه کردند و در ادامه مسئولین هریک از کلان مناطق آمایشی ضمن ارائه گزارش اقدامات انجام شده در راستای محور‌های مذکور، به چالش‌های اجرایی در مسیر پیاده سازی این محور‌ها اشاره و پیشنهاداتی برای بهبود وضعیت موجود در برخی حوزه‌ها ارائه کردند.

با توجه به نقش و تاثیر عملکرد بسته توسعه و ارتقای زیرساخت‌های آموزش علوم پزشکی بر عملکرد سایر بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی و به منظور تقویت پیاده سازی محور‌های این بسته در دانشگاه‌ها و یا دانشکده‌های علوم پزشکی با بهره گیری از تجارب موفق دانشگاه‌ها و یادانشکده‌ها مقرر شد نشست‌های منظم و دوره‌ای با تاکید بر یکی از محور‌های تخصصی بسته توسعه و ارتقای زیرساخت‌ها با کلان مناطق آمایشی برگزار شود.

در این جلسه پیرامون نحوه هزینه کرد ۱ تا ۳ درصد درآمد اختصاصی در دانشگاه‌ها / دانشکده‌های کلان منطقه، همچنین اقدامات انجام شده در راستای استفاده از ظرفیت‌های قانون بودجه سال ۱۳۹۸ به خصوص بند "ک" تبصره ۹ ماده واحده قانون مذکور در دانشگاه‌ها و یا دانشکده‌های کلان منطقه، بحث و بررسی شد و در خصوص مساله جذب نیروی انسانی و اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌ها و یا دانشکده‌های کلان منطقه و همچنین برنامه‌های مربوط به توسعه زیرساخت‌های IT در دانشگاه‌ها و یا دانشکده‌های کلان منطقه بحث و بررسی صورت گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بسته های نوآوری پزشکی درآمد اختصاصی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۷۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح روند انتخاب استادان نمونه کشوری

 علیرضا حیدری در سی و یکمین آیین نکوداشت استاد برگزیده کشوری که امروز در سازمان پژوهشی‌های علمی و صنعتی درحال برگزاری است، گزارشی از روند انتخاب استادان نمونه اشاره کرد و گفت: در ابتدای سال تحصیلی بخشنامه انتخاب عضو هیئت علمی برجسته به همه دانشگاه‌ها ارسال و مدتی به آنها فرصت داده شد تا افراد واجد شرایط را به دبیرخانه معرفی کنند.

وی در ادامه تصریح کرد:  ابتدا تا ۳۰ دی ماه فرصت داشتند ولی تا فروردین هم پرونده‌هایی دریافت شد، بهتر است در دوره بعد بازه زمانی را رعایت کنیم. در نهایت حدود ۱۵۰ پرونده بعد از داوری اولیه در دانشگاه‌ها به دبیرخانه رسید.

معاون مرکز هیئت‌های امنا و هیئت‌های ممیزه وزارت علوم تأکید کرد: تعدادی از پرونده‌ها حداقل امتیازهای تعیین کننده را نداشتند و بقیه پرونده‌ها غربالگری شدند و در نهایت ۸۷ پرونده به دست آمد که انتخاب کار دشواری بود.

حیدری در پایان اظهار کرد: با توجه به برخی معیارها مانند توجه به گستره جغرافیایی، گروه‌های آموزشی یعنی ۶ گروه علوم پایه، علوم انسانی، فنی و مهندسی، کشاورزی، دامپزشکی و هنر و معماری ۶۵ عضو هیئت علمی از ۳۱ دانشگاه به این عنوان دست یافتند.

معاون مرکز هیئت‌های امنا و هیئت های ممیزه وزارت علوم خاطرنشان کرد: امسال تعداد اعضای هیئت علمی نمونه کشوری در مقایسه با سال گذشته ۱۰ نفر بیشتر شده است و ۶ نفر از استادان نمونه خانم هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ابلاغ ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیئت مرکزی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • بیشترین اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در این دولت حضور دارند 
  • مصوبه «تعیین ترکیب اعضای هیئت مرکزی جذب هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان» ابلاغ شد
  • آغاز بررسی پیش‌نویس سند کوآنتوم / تشکیل هیئت امنای واحد برای ستاد‌های توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • تشریح روند انتخاب استادان نمونه کشوری
  • پرداخت هدیه نقدی به اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی
  • شیراز قهرمان مسابقات والیبال اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد منطقه یک کشور
  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی