Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@09:24:38 GMT

دانش تخصصی و مهارت مدیران دولتی ارتقا می یابد

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۳۷۷۲۷

دانش تخصصی و مهارت مدیران دولتی ارتقا می یابد

«جمشید انصاری» امروز (سه شنبه) در مراسم پنجاهمین سالگرد تاسیس مرکز آموزش مدیریت دولتی ایران افزود: ۵۰ سالگی تاسیس این مرکز، باید نقطه عطف تازه ای برای بازگشت به ضرورت ها و اقتضائاتی باشد که برای مدیریت کشور نیاز است.
معاون رئیس جمهوری گفت: ماموریت مشخص این مرکز برای دوره جدید، پرداختن به ماموریت اصلی آن یعنی توسعه دانش تخصصی مدیران و افزایش مهارت‌های عملی آنان است تا بتوانیم تضمینی برای تربیت مدیران آینده کشور برای سطوح مدیریت ارشد داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان داشت: امروز بیشتر از آنکه به برنامه‌ها و چارچوب های خاص متکی باشیم، به سلایق مدیران مبتلا شده ایم و کمتر نگاه به آینده داشتیم تا بعدها با بحران مدیریت و توانمندی های مدیریتی مواجه نشویم.
انصاری یادآور شد: در حالی که امروز در آمریکا برنامه «رهبران در حال ظهور»، برنامه «تربیت و توسعه رهبران آینده» در کانادا و برنامه «رهبران آینده کره» در کره جنوبی اجرایی می شود، اگر قرار باشد مدیران آینده کشور به شیوه سنتی و استاد شاگردی کار یاد بگیرند، از دانش و تخصص های روز کمتر بهره خواهند برد.
وی یادآور شد: از ابتدای برنامه سوم توسعه، ادغام دو دستگاه برنامه و بودجه و امور اداری و استخدامی کشور، ساختار جدیدی در دستگاه های اداری کشور شاهد بودیم.
معاون رئیس جمهوری افزود: این مرکز در ابتدای دهه ۹۰ مرکز مناسبی برای تحقق برنامه هایش تلقی نمی‌شد و یک دهه افول را تا سال ۹۲ در آن شاهد بودیم، زیرا آثار و پیامدهای این گونه تصمیمات در ارتقای سطح مدیریت کشور تاثیر منفی گذاشت.

لزوم بازنگری جدی محتواهای آموزشی
در این مراسم، «زهرا احمدی پور»، رئیس مرکز آموزش مدیریت دولتی ایران گفت: از آغاز تاسیس این مرکز قرار نبود فقط به آموزش مدیران و کارمندان پرداخته شود بلکه قرار بود این مرکز به عنوان یک محل تحقیقاتی بتواند مسائل اداری کشور را رصد کرده و برای حل مشکلات آنها راه حل ارائه کند.
وی بیان داشت: این مرکز باید حلقه وصلی برای تربیت مدیران آینده باشد و به طور دائم بهبود مدیریت را با توجه به اصل لیاقت و شایستگی مدنظر قرار دهد.
احمدی پور تاکید کرد: مدیران ما نباید از جانشین‌پروری بترسند، زیرا مسئولیت‌پذیری مدیران امری واجب است تا مدیران همواره به روز و برخوردار از علم روز باشند.
وی ادامه داد: اگر قرار است، جامعه به توسعه اقتصادی و اجتماعی دست یابد، نیازمند این است که رفتارهای سازمان جامعه چگونه شکل بگیرد، مدیران باید مسائل کلان کشور را شناخته و بر مبنای آنها برای آینده کشور برنامه‌ریزی کنند.
احمدی پور تاکید کرد: برنامه‌های آموزشی باید معطوف به مدیرانی باشد که قرار است در آینده هدایت جامعه را برعهده بگیرند. همه این موارد در پنج دهه گذشته در دستور کار این مرکز قرار داشته و به تدریج به برنامه ها و محتواهای آموزشی تبدیل شده است.
رئیس مرکز آموزش مدیریت دولتی ایران یادآور شد: امروز محتوای آموزشی، نوع دوره های آموزشی، نوع تعامل با دستگاه های اداری و تعامل با مردم از سوی این مرکز نیازمند بازنگری جدی است و باید بتواند بسته های مشخصی را برای مسائل اداری کشور طراحی و تدوین کند.
وی تأکید کرد: این مرکز باید بتواند در قالب اتاق فکر اداری کشور عمل کند.
 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تهران ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۷۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین سلامتکده طب سنتی کشور افتتاح شد

روح الله شعرا مدیر سلامتکده مرهم در افتتاحیه این مرکز گفت: طب سنتی میراث بزرگ نیاکان ما و دانشمندان و حکیمان گذشته است که سال‌ها تجربه خود را در قالب طب ایرانی ارائه دادند.

او با اشاره به اینکه سلامتکده تخصصی طب سنتی مرهم در شش طبقه با زیربنای ۷۰۰ مترمربع در دسترس عموم قرار گرفته، تصریح کرد: مرهم از نظر متراژ بزرگترین سلامتکده کشور است و میزان سرمایه‌گذاری در این سلامتکده ۲۴ میلیارد تومان بوده است.

شعرا با اشاره به همت خیرین در راه اندازی این سلامتکده عنوان کرد: عواید حاصل از خدمات ارائه شده در این مرکز در اختیار مددجویان معرفی شده از سوی سازمان‌های خیریه قرار خواهد گرفت.

او با بیان اینکه کلیه مجوزات لازم از وزارت بهداشت برای فعالیت سلامتکده مرهم صادر شده، گفت: شش متخصص طب سنتی مجرب و با سابقه در این مرکز فعالیت خواهند داشت.

مدیر سلامتکده طب سنتی مرهم شیراز یکی از اهداف این مرکز را توسعه توریسم درمانی و گردشگری پزشکی عنوان کرد و متذکر شد: یکی از بروزترین و مجهزترین داروخانه‌های طب سنتی کشور را با تنوع فراوان دارویی در سلامتکده مرهم در اختیار داریم و مجوز ساخت دارو‌های ترکیبی سنتی را نیز در همه سلامتکده‌ها وجود دارد.

به گفته او، در این سلامتکده امکان استفاده از داروخانه و ویزیت بصورت آنلاین، تلفنی و حضوری میسر است.

این متخصص طب سنتی با بیان اینکه این مرکز با توجه به ظرفیت‌های موجود در شیراز و در راستای رفع نیاز مردم در این زمینه راه اندازی شده، تصریح کرد: در سلامتکده تخصصی طب سنتی مرهم شیراز خدماتی همچون ویزیت تخصصی، مشاوره‌های اصلاح سبک زندگی، مزاج شناسی و...، حجامت، فصد، زالو درمانی، ماساژ و بادکش، حوضچه گیاه درمانی و طب سوزنی ارائه می‌شود.

گفتنی است که سلامتکده تخصصی طب سنتی مرهم واقع در کوچه یک خیابان شهید عبائیان ضمن پذیرش بیمه، پذیرای مردم عزیز است.

دیگر خبرها

  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • ضرورت استعدادیابی و پرورش دانش آموزان نخبه با هدف پرورش مدیران نسل نو جهادی
  • مساعدت بنگاه‌های معدنی برای توسعه و تجهیز اردوگاه‌های دانش‌آموزی جوادیه و شهید باهنر
  • کرمانشاه به مرکز پشتیبانی حوادث و سوانح غرب کشور تبدیل شود
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • بزرگترین سلامتکده طب سنتی کشور افتتاح شد
  • بساط ویژه‌خواری برچیده شود/ جایگاه شغلی کارگران ارتقا یابد
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی