Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@13:04:31 GMT

خونه خالی|اغلب خانه های خالی متعلق به بانک هاست

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۳۸۰۰۱

خونه خالی|اغلب خانه های خالی متعلق به بانک هاست

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این که هیچ آدم عاقلی با سرمایه خود مسکن نمی سازد که خالی بگذارد گفت: خانه های خالی در کشور بیشتر مربوط به هلدینگ های ساختمانی بانک هاست. ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸ اقتصادی راه و مسکن نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مصطفی‌قلی خسروی افزود: افراد متمول و نیمه متمول هیچ وقت خانه های خود را خالی نمی گذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین اظهارداشت: هیچ آدم عاقلی با سرمایه خود مسکن نمی سازد که خالی بگذارد مگر اینکه صددرصد مغرض باشدکه بی تردید محتکر است و قانون باید با افراد محتکربصورت جدی برخورد کند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: بیشتر خانه های خالی متعلق به هلدینگ های ساختمانی بانک هاست که ضرورت دارد جلوی این نوع هلدینگ سازی ها و بنگاهداری ها در مملکت گرفته شود.

وی همچنین در خصوص مقوله دریافت مالیات بر عایدی سرمایه نیز افزود: مالیات یکی از راه های کنترل و تعدیل ثروت در جامعه و بسیار هم مطلوب است.

قلی خسروی اظهارداشت: بدون شک با بستن مالیات های زیاد به حوزه مسکن سرمایه گذاران رغبت چندانی به ساخت و ساز از خود نشان نمی دهند و از این نظر مطلوب نیست.

وی گفت: برای تولید مسکن و جلوگیری از فرار سرمایه ها در جامعه باید سرمایه گذاران و تولید کنندگان را به روش های مختلف ترغیب و تشویق به سرمایه گذاری کرد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک از کاهش 60 درصدی معاملات مسکن نسبت به مدت مشابه طی سال گذشته در کشور خبرداد و افزود: این نشان می دهد مردم قدرت خرید ندارد.

وی با اشاره به این جمله که سزای گران فروش نخریدن است، یادآورشد: اگر مردم نخرند فروشنده ها مجبورند از توهمات خود بکاهند و قیمت واحدهای مسکونی را کاهش دهند.

انتهای پیام/

R1012122/P/S7,81/CT12 واژه های کاربردی مرتبط بازار مسکن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بازار مسکن بازار مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۸۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است

سید محمد رضا هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه در قالب نهضت ملی مسکن ۱۹ هزار و ۲۰۰ واحد ساختمانی در سراسر استان سمنان در دست ساخت است، تاکید کرد: تاکید دولت این است که بتوانیم این خانه‌ها را سریع‌تر تحویل مردم دهیم.

وی از نهضت ملی مسکن به عنوان یکی از طرح‌های خوب دولت سیزدهم برای رفع مشکل خانه دار شدن مردم یاد کرد و افزود: سمنان پیشگام تولید و تحویل مسکن در قالب طرح نهضت ملی است.

استاندار سمنان همچنین گفت: طرح‌های در دست ساخت نهضت ملی مسکن تا پایان سال در سراسر استان به بهره برداری خواهد رسید و شاهد تحویل واحدها به مردم خواهیم بود.

هاشمی با بیان اینکه اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان سمنان وضعیت مطلوبی دارد، ابراز کرد: در شش ماهه دوم سال قبل استان سمنان توانست در شاخص نهضت ملی مسکن، رتبه دوم کشور را کسب کند که این امر نشان از عزم جدی دولت در این استان برای تکمیل خانه‌های نهضت ملی مسکن است.

وی همچنین با بیان اینکه از ۶۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان ۳۰ هزار واحد سهم ایوانکی است، افزود: در نشست شورای مسکن استان تاکید ویژه ای بر ضرورت خدمت رسانی و تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز نهضت ملی مسکن ایوانکی صورت گرفته تا بتوانیم میزبان سرریز جمعیتی استان تهران باشیم.

کد خبر 6089639

دیگر خبرها

  • مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند
  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است
  • گرده افشانی ۲ هزار و ۴۵۰ هکتار از نخلستان های خفر
  • رشد ۴۲ درصدی اجاره خانه در فروردین ۱۴۰۳
  • مامان بگو برای دین و کشور رفتم؛ دست راست اسلحه و دست دیگرم کتاب
  • راهکار‌های هدایت منابع تسهیلات به سمت تولید چیست؟
  • «ثمسکن» باید برندی توسعه‌گر شناخته شود
  • بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی
  • قرارداد بانک مسکن و صندوق توسعه ملی روی کاغذ ماند