Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@15:27:21 GMT

ثبت دو پرونده البرز در فهرست آثار ملی کشور

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۳۸۴۸۹

ثبت دو پرونده البرز در فهرست آثار ملی کشور

مدیر کل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز از ثبت دو پرونده درخواستی استان در فهرست آثار ملی کشور خبر داد .

به گزارش ایلنا، فخرالدین صابری، گفت: در اولین جلسه شورای ثبت میراث ناملموس کشور که از تاریخ ۴ الی ۵ تیر ماه ۹۸ در همایش ملی در استان اردبیل ، معاونت میراث فرهنگی اداره کل استان البرز موفق  به ثبت دو پرونده شیوه سنتی ساخت قفل رمزدار بر اساس حروف ابجد و نیز شیوه سنتی چلنگری در شهر کرج شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صابری اضافه کرد: این دو پرونده با گستره استانی با استناد به هنر استاد محسن کیانی هنرمند چلنگری و قفل سازی استان توسط گروه ثبت آثار معاونت میراث فرهنگی البرز تهیه و در فهرست میراث در خطر به ثبت رسیده است.

وی افزود: پیشتر نیز مواریث ناملموس علم سازی، قفل‌سازی سنتی رمزی ساوجبلاغ و قفل‌سازی سنتی رمزی طالقان در فهرست میراث ناملموس به ثبت ملی رسیده است.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال استان اردبیل استان البرز گردشگری و صنایع دستی ثبت فهرست قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۸۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه بازدید کرد.   جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌همراه مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه بازدید کردند.

دیگر خبرها

  • ثبت ۵ اثر طبیعی شهرستان سپیدان در فهرست آثار طبیعی ملی
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه
  • خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • ۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند
  • تحویل ۹ شی تاریخی به میراث‌فرهنگی هرمزگان
  • احیای گنجینه‌های تاریخی حیدرآباد به دست متخصصان ایرانی
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود