Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول رئیس جمهوری، در جریان سفر خود به جنوب استان فارس وارد شهرستان‌‌های لامرد و مُهر شد. وی از شهرستان جهرم هم بازدید می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهوری در جریان سفر امروز خود به شهرستان‌های لامرد و مُهر، گفت: تلاش می‌کنیم تا موانع بهره‌برداری از مجتمع آلومینیوم لامرد را شناسایی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مجمتع با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند نقش مهمی در توسعه کشور بازی کند.

وی افزود: در لامرد بعضی از طرح‌های مهم دیگر هم در حال اجراست که یکی از آنها مربوط به صنعت آلومنیوم است. برای توسعه کشور به شدت به صنعت آلومینیوم نیاز داریم اما ظرفیت محدود است. ما مواد اولیه صنعت آلومینیوم را از خارج از کشور تامین می‌کنیم.

معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه آلومینیوم انرژی بسیار زیادی را مصرف می‌کند به همین خاطر تقریبا اکثر کشورهای خارج فارس در این حوزه پیشرفت زیادی کرده‌اند، گفت: این در حالی است که صنعت آلومینیوم در ایران سابقه بیشتر دارد. از این رو به کارهای جدی و مهم در این حوزه نیاز داریم. در لامرد یکی از مهمترین صنایع آلومینیوم کشور مستقر است. حجم سرمایه‌گذاری در آن چندین میلیارد دلار است اما زمان بهره‌برداری از آن طولانی شده است.

جهانگیری افزود: فکر کردم باید بازدیدی از آلومنیوم لامرد داشته باشم تا ببینم چه مشکلاتی دارد. انشاالله طرح ظرف امسال و سال آینده به بهره‌برداری برسد. همچنین دو طرح در حوزه پالایشگاهی و پتروشیمی در لامرد در جریان ساخت است که جز طرح‌های اساسی کشور است. حجم سرمایه‌گذاری در آنها چند هزار میلیارد تومان است. این طرح نقش تعیین‌کننده‌ای در صنعت کشور دارد؛ لذا هدف من از بازدید لامرد و جنوب استان فارس رفع موانع این طرح‌هاست.

وی تصریح کرد: در دو سال پایانی دولت دوازدهم یک مجموعه از طرح‌های بزرگ و کلیدی در کشور در جریان است که باید سریعتر به نتیجه برسند.

جهانگیری در مورد بازدید خود از شهرستان جهرم، گفت: در شهرستان جهرم هم بحث تامین آب آشامیدنی و نیروگاه برق در جریان است. از طریق استاندار در جریان کم و کیف و موانع توسعه این شهرستان قرار گرفتم. امیدوارم قدمی در جهت حل مشکلات شهرستان‌ها و استان‌ها برداریم.

گفتنی است که مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب (سالکو) واقع در منطقه ویژه اقتصادی لامرد با 95 درصد پیشرفت فیزیکی در آستانه بهره‌برداری و تولید شمش آلومینیوم قرار دارد.

این مجتمع که در منطقه ویژه اقتصادی لامرد در استان فارس قرار دارد، در افزایش تولید آلومینیوم ایران و رساندن این محصول فلزی به چشم‌انداز 1404 که 1.5 میلیون تن است، نقش مهمی ایفا می‌کند.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال استان فارس دلار صنعت نیروگاه برق آستانه قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۸۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صنعت: برای تولید اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم

عباس علی آبادی اظهار کرد: گاهی به بهانه تامین مالی و گاهی به بهانه زمان اینکه خودرو فوری مورد نیاز است واردات انجام می‌شود.

به گزارش صدای ایران از ایسنا،وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در حال حاضر یکی از بهانه‌ها این است که تامین کنندگان خارجی مایل به تامین مالی هستند، تصریح کرد: باید این بهانه را از بین ببریم و روش‌هایی را برای تامین مالی و مشارکت دادن مردم در این امر پیدا کنیم تا به این بهانه‌ها به سمت خارجی‌ها نرویم. یکی دیگر از عوامل واردات نیاز‌های فوری است، اما اگر از قبل این نیاز‌ها اعلام شود، تولیدکنندگان توان تامین آن را دارند.


دیگر خبرها

  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی دلال پتروشیمی در فارس
  • خسارت ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی به زیربخش‌های کشاورزی
  • وزیر صنعت: برای تولید اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان
  • برگزاری دوره امداد و کمک‌های اولیه در شهرکرد
  • برای تولید اتوبوس و کشنده نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • زمین ساخت ۱۴۰ هزار مسکن کارگران تامین شد
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند
  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟