Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا در نشست خبری اعضای انجمن بلاکچین محمد شرقی مدیرعامل این شرکت درباره مصرف برق استخراج رمز ارزها در کشور اظهار داشت: بالاترین پردازش برای شبکه حدودا 66 میلیون تراهش بر ثانیه بوده است اگر فرض کنیم تمامی این دستگاه‌ها antminer s9  باشد در این مدل تراهش 99 وات بر ساعت مصرف کند می‌تواند این طور تصور کرد که حدود چهار میلیون و هفت هزار دستگاه در شبکه فعال است حال اگر میانگین مصرف هر دستگاه یک و نیم کیلووات باشد کل مصرف شبکه در شرایط فعلی حدود هفت هزار مگاوات خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اتلاف شبکه برق کشور 10 تا 16 درصد اعلام شده افزود: این یعنی کل مصرف برق بیت کوین در دنیا کمتر از اتلاف صنعت برق کشور است.

شرقی تصریح کرد: طبق آمار گزارش شده توانیز پیک مصرف برق بین 52 تا 55 هزار مگاوات بوده بر اساس این ارقام می‌توان نتیجه گرفت کل مصرف شبکه بیت کوین تنها 12 درصد مصرف پیک کشور است. بهع بارت دیگر اگر کل عملیات استخراج بیت کوین در جهان تنها در ایران متمرکز شود و فقط از برق کشور ما استفاده کنند میزان مصرف آنها از کل برق تولید شده در کشور در ساعات پیک 12 درصد خواهد بود. لازم به ذکر است ضریب بار در کشور تنها 63 درصد است به این مع نا که اختلاف ساعاتپیک و غیر پیک به 23 هزار مگاوات ظرفیت بلااستفاده می‌رسد.

وی با بیان اینکه آ‌مار دقیقی از میزان عملیات ماینینگ کشور وجود ندارد خاطرنشان کرد: طبق پژوهش‌های انجام شده توسط سازمان‌های تحقیقاتی سه کشور برتر دنیا چین، گرجستان و آمریکا هستند که این رقم تنها برای کشور چین بیش از 60 درصد اعلام شده است حال اگر خوش‌بینانه‌ترین حالت را در نظر بگیریم که 10 درصد استخراج بیت کوین جهان در ایران انجام شود مقدار مصرف دستگاه‌ها تنها یک درصد از ساعات پیک مصرف خواهد بود.

مدیرعامل بلاکچین افزود: گفته می‌شود 148 هزار دستگاه در ایران اقدام به استخراج رمزارزها می‌کنند اگر این آمار درست باشد بدان معنا است که این صنعت تنها پنج درصد از برق کشور را در ساعات پیک به خود اختصاص می‌دهد در اغراق‌آمیزترین حالات سهم دستگاه‌های استخراج بیت کوین از خاموشی صنایع کشور و مصارف خانگی تنها یک درصد خواهد بود.

وی تاکید کرد: مقصر دانستن صنعت ماینیگ به دلیل ا ستفاده از برق ساده به نظر می‌رسد اما با کمی محاسبه می‌توان به نتیجه‌های نزدیک به واقعیت رسید.

وی با بیان اینکه مشکلات برق کشور مربوط به امسال نیست و از سال‌های گذشته همواره با عدم تامین برق کافی دست و پنجه نرم کرده ایم یادآور شد: مقصر هفت درصد کمبود برق کشور در حالی اعلام می‌شود که رشد چهار تا پنج درصدی افزایش مصرف در سال‌های گذشته به موضوع قابل مشاهده است اگر هفت درصد کمبود برق کشور به دلیل استخراج رمزارزها بود در نتیجه باید نزدیک به دو میلیون دستگاه در ایران وجود داشته باشد و 71 درصد ماین دنیا در ایران انجام می‌شود.

شرقی گفت: ساد‌ه‌ترین و سریع‌ترین کار جهت جبران کمبود برق کشور همیشه بهترین راه نیست تجربه نشان داده اقدامات سلبی نه تنها باعث بهبود اوضاع نشده بلکه وضع را آشفته‌تر می‌کند و سرپوشی برای عدم ساماندهی و قانون‌گذاری شفاف در این حوزه است.

وی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون که ماینینگ به رسمیت شناخته شده تاکنون قانون مدونی در این خصوص نداشته‌ایم اظهار داشت: طبق ماده 2 قانون تجارت الکترونیکی و آی تی محور انجام این کار بلامانع است و کسانی که ادعا دارند غیرقانونی است باید دلایل آن را تشریح کنند.

وی با بیان اینکه هر روز شاهد پلمپ مراکز ماینینگ و از کار انداختن دستگاه‌ها هستیم افزود: برخوردها در این زمینه سلیقه‌ای است هر چند اگر تخلفی صورت گرفته باید برخورد شود.

ادامه دارد.............

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران برق جهان چین صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۹۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۹/۲ درصد مردم ایران تلویزیون تماشا می‌کنند

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) یک طرح نظرسنجی با عنوان «سنجش نگرش مردم در خصوص برنامه‌های صدا و سیما» با تعداد نمونه‌ی ۱۷۱۵ نفر از شهروندان ۱۵ سال به بالای سراسر کشور در «هفته آخر فروردین ماه» سال جاری، به شیوه مصاحبه تلفنی انجام داده است که مهم‌ترین یافته‌های این نظرسنجی به شرح ذیل است:

۴۰.۸ درصد «ایرانیان» شبکه سه را بیشتر از سایر شبکه‌های تلویزیونی می‌بینند، ۳۵.۲ درصد شبکه آی‌فیلم و ۲۱ درصد شبکه یک را تماشا می‌کنند. میزان تماشای این شبکه‌ها در بین «بینندگان صدا و سیما» به ترتیب از این قرار است؛ ۵۸.۹ درصد شبکه سه، ۵۰.۸ درصد شبکه آی‌فیلم و ۳۰.۳ درصد شبکه یک. ۶۹.۲ درصد «ایرانیان» بیننده برنامه‌های صدا و سیما هستند.

یافته‌های نظرسنجی ایسپا نشان می‌دهد ۳۶.۹ درصد از «ایرانیان» برنامه مردان آهنین و ۳۴.۷ درصد برنامه زندگی پس از زندگی، ۳۴.۲ درصد برنامه محفل، ۳۲.۳ درصد برنامه شب خوش، ۳۱.۸ درصد برنامه فوتبال برتر، ۲۹.۷ درصد برنامه پانتولیگ و ۲۶.۵ درصد برنامه معرکه، ۲۴.۵ درصد برنامه مهمونی، ۲۱.۳ درصد برنامه ماه خدا، ۱۸.۸ درصد برنامه ماه من، ۱۷.۲ درصد برنامه ایران دوست داشتنی، ۱۶ درصد برنامه پاورقی و ۱۲.۱ درصد برنامه برمودا را دیده‌اند.

میزان تماشای این برنامه‌ها در بین «افرادی که تلویزیون تماشا می‌کنند» به این ترتیب است؛ ۵۳.۳ درصد برنامه مردان آهنین و ۵۰.۱ درصد برنامه زندگی پس از زندگی را دیده‌اند، ۴۹.۴ درصد برنامه محفل، ۴۸ درصد برنامه شب خوش، ۴۶ درصد برنامه فوتبال برتر، ۴۲.۹ درصد برنامه پانتولیگ و ۳۸.۳ درصد برنامه معرکه، ۳۵.۴ درصد برنامه مهمونی، ۳۰.۷ درصد برنامه ماه خدا، ۲۷.۲ درصد برنامه ماه من، ۲۴.۸ درصد برنامه ایران دوست داشتنی، ۲۳.۱ درصد برنامه پاورقی و ۱۷.۵ درصد برنامه برمودا را دیده‌اند.

۴۵.۴ درصد از «ایرانیان» گفته‌اند سریال زیرخاکی، ۲۳.۲ درصد سریال هفت سر اژد‌ها و ۲۰.۴ درصد سریال رستگاری را دیده‌اند.

میزان تماشای این سریال‌های تلویزیونی در بین «بینندگان تلویزیون» حاکی از این است که ۶۵.۵ درصد آنها گفته‌اند سریال زیرخاکی را دیده‌اند. ۳۳.۵ درصد سریال هفت سر اژد‌ها و ۲۹.۴ درصد سریال رستگاری را دیده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • پتانسیل ایران در استخراج رمزارز از گاز فلر
  • روند نزولی بیت کوین آغاز شد؟
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • قلیان اکسیژن؛ یک پک عمیق به سمت ناکجا؟!
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید
  • ۶۹/۲ درصد مردم ایران تلویزیون تماشا می‌کنند
  • آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان