Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در ادامه دیدار‌های خود برای گسترش تعاملات رسانه‌ای و قدردانی از خبرنگاران در آستانه روز خبرنگار امروز از پایگاه خبری تحلیلی عصر ایران بازدید کرد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سید جمال هادیان، در دیدار با مدیرمسوول، و اعضای تحریریه عصر ایران و خبرگزاری با تأکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی و همگانی کردن مفاهیم حوزه فناوری اطلاعات گفت: فرهنگ‌سازی و همگانی کردن مفاهیم حوزه فناوری اطلاعات سرعت توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات و بهره گیری از مزایای این حوزه را افزونتر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.

وی در ادامه: آینده روشن در گرو ایران هوشمند است و یکی از مهمترین راهبرد‌های وزارت ارتباطات در دوره فعلی تقویت اقتصاد دیجیتال و حمایت از کسب و کار‌های نوپاست که در نهایت منجر به کارآفرینی در این حوزه میشود.

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات ادامه داد: در همین راستا طرح «نوآفرین» به اهتمام وزارت ارتباطات تهیه و به هیئت دولت تقدیم و این طرح اخیراً در هیئت دولت به تصویب رسیده است
وی ادامه داد: برای اجرای این طرح و حمایت از کسب و کار‌های نوپا ۴ سامانه مجزا طراحی شده که این هفته رسماً آغاز به کار خواهند کرد و امیدواریم با بهره‌گیری از این سامانه ها، شرایط برای کارآفرینی و ایجاد اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات تسهیل شود.

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات تصریح کرد: اکنون با آزادسازی اطلاعات حوزه فضایی، استارتاپ‌ها می‌توانند مثلاً با دریافت تصاویر ماهواره‌ای به کشاورزان برای کشت بهتر مشاوره بدهند که هم بهره‌وری در حوزه کشاورزی افزایش پیدا خواهند کرد و هم اشتغال بیشتری بر پایه فناوری فضایی و ماهواره‌ای ایجاد خواهد شد.

هادیان در ادامه تأکید کرد: شاید این اقدامات برای بسیاری از مردم و حتی جوانان جویای کار ناشناخته باشد و اطلاعی نداشته باشند که می‌توانند برای ایجاد استارتاپی فضاپایه و یا مبتنی بر فناوری اطلاعات از چه نوع حمایت‌هایی بر پایه طرح‌هایی همچون طرح نوآفرین برخوردار باشند.

وی افزود: این وظیفه ما به‌عنوان روابط عمومی وزارت ارتباطات و شما به‌عنوان رسانه است که از یک‌سو به این آگاهی بخشی کمک کنیم و از سوی دیگر برای فرهنگ‌سازی در حوزه فناوری اطلاعات و اطلاع‌رسانی در ارتباط با مفاهیم این حوزه و تبدیل این مفاهیم از زبان تخصصی به زبان عمومی و همگانی تلاش کنیم.

در ادامه جعفر محمدی صاحب امتیاز و سردبیر پایگاه اطلاع رسانی عصرایران فزود: در سال‌های گذشته وزارت ارتباطات تنها نقش فراهم‌کننده بستر‌های ارتباطی همچون تلگراف و تلفن را بر عهده داشت، اما امروزه و با پیشرفت تکنولوژی و با اهمیت فناوری در حوزه‌های مختلف همچون اشتغال و اقتصاد، وزارت ارتباطات اهمیتی صدچندان پیداکرده است.

محمدی تأکید کرد: باوجود این اهمیت و جایگاه، به‌جای آنکه وزیر ارتباطات و وزارت تحت هدایتش موردحمایت همه‌جانبه قرار گیرد با رویکرد‌های جناحی و سیاسی و حتی غرض‌ورزی‌ها، هدف حملات و حاشیه‌سازی‌هایی قرار می‌گیرند که با این حجم از کار و این حاشیه‌سازی‌ها، مدیریت این حوزه سخت خواهد شد.

صاحب امتیاز عصرایران با استقبال از پیشنهاد رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات برای عمومی کردن مفاهیم حوزه فناوری اطلاعات گفت: پیشنهاد می‌کنم برای رسیدن به این هدف وزارت ارتباطات پیش‌قدم شود و دوره‌های آموزشی را برای خبرنگاران، سردبیران و حتی مدیران مسئول برگزار کند.

لازم به ذکر است، دیدار رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع سانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با رسانه‌ها تا هفدهم مرداد ماه روزخبرنگار ادامه خواهد داشت.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: عصرایران وزرات ارتباطات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۹۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۱۲۶۰ کسب‌وکار دارای نماد اعتماد الکترونیک در کردستان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: تعداد کسب و کارهای دارای نماد اعتماد الکترونیک فعال در استان ۱۲۶۰ مورد بوده و تعداد استارتاپ‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات نیز ۱۱۳ مورد است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، آرام حیدری امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در نشست با فعالان حوزه ICT استان کردستان که با حضور معاون وزیر ارتباطات در شهر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: استان کردستان در شاخص فاوا (IDI) در رتبه بیست‌وپنجم کشور است که در زیر شاخص دسترسی رتبه ۱۵، در زیر شاخص استفاده رتبه ۲۹ و در زیر شاخص مهارت در رتبه ۲۸ کشوری قرار دارد.

وی افزود: پهنای باند ورودی استان کردستان ۵۷۰ گیگ بر ثانیه است که میزان استفاده دیتا در استان ۲۱۰ گیگ بر ثانیه است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان خاطرنشان کرد: تعداد کسب و کارهای دارای نماد اعتماد الکترونیک فعال در استان ۱۲۶۰ مورد بوده و تعداد استارتاپ‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات نیز ۱۱۳ مورد است.

حیدری یکی از مزیت‌های رقابتی کردستان را وجود شرکت‌های متعدد دانست و اضافه کرد: ۱۰۴ شرکت عضو نظام صنفی رایانه‌ای در کردستان وجود دارد که ۵۶ مورد آن فعال هستند.

وی گفت: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح استان ۶۲ مورد است که ۱۶ مورد آن در حوزه فناوری اطلاعات فعال هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان افزود: طرح آموزشی «ایران دیجیتال» سال گذشته در تعدادی از استان‌های کشور کشور اجرایی شد و این طرح امسال نیز در استان کردستان اجرا خواهد شد.

کد خبر 747480

دیگر خبرها

  • جزییات بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات
  • منطقه پیام، از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • پرداخت ۱۸ میلیارد به شرکت‌های دانش‌بنیان کردستان
  • توسعه ICT سبب نجات کردستان از عقب‌ماندگی می‌شود
  • توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان
  • وجود ۱۲۶۰ کسب‌وکار دارای نماد اعتماد الکترونیک در کردستان
  • ۱۶ شرکت دانش بنیان کردستان در حوزه فناوری اطلاعات فعال است