Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@06:58:26 GMT

گیلان؛ میزبان کاروان خادمان حرم رضوی

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۴۰۳۶۵

گیلان؛ میزبان کاروان خادمان حرم رضوی

مژدهی از حضور خدام رضوی در ۲۱ شهر، بخش و روستای گیلان خبر داد و گفت: ویژه‌برنامه استقبال مردم از کاروان خادمین رضوی پنج‌شنبه(۲۰ تیر) در میدان شهرداری رشت برگزار می‌شود.

«اسحاق معبود مژدهی» با اشاره به آغاز دهه کرامت و جشن‌های مردمی «زیر سایه خورشید» به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: امسال برای دوازدهمین سال متوالی جشن‌های زیر سایه خورشید در گیلان در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول کانون جوانان رضوی استان گیلان با بیان اینکه بیش از سه هزار نقطه از کشور و ۱۵ کشور دنیا میزبان جشن‌های «زیر سایه خورشید» هستند تصریح کرد: استان گیلان از روز گذشته(دوشنبه، ۱۷ تیر) شاهد حضور کاروان خدام رضوی و برپایی جشن‌های دهه کرامت با حضور این خدام است.

 

وی از حضور خدام رضوی در ۲۱ شهر، بخش و روستای گیلان خبر داد و افزود: دیدار با بیماران در بیمارستان‌ها و بیماران خانه‌نشین، دیدار با زندانیان، زیارت گلزارهای شهدا، دیدار با ائمه جمعه و علمای شهر، حضور در جمع مردم و رساندن پیام مهر و محبت امام رضا(ع) به مردم توسط کاروان خدام رضوی حامل پرچم متبرک بارگاه امام رضا(ع) از مهمترین برنامه‌های جشن‌های زیر سایه خورشید است.

 

معبود مژدهی با اشاره به استقبال از کاروان خدام رضوی در رشت تصریح کرد: ویژه‌برنامه استقبال مردم از کاروان خادمین رضوی پنج‌شنبه(۲۰ تیر) از میدان شهرداری آغاز و بعد از طی مسافت به سمت میدان صیقلان در حرم مطهر فاطمه اخری پایان می‌یابد.

 

وی تاکید کرد:‌ جشن بزرگ میلاد امام رضا(ع) نیز شنبه( ۲۲ تیر) ساعت ۲۱ در میدان شهرداری برگزار می‌شود.

 

 

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت قم حجت الاسلام ارزانی اردبیل دهه کرامت در فارس زلزله مسجدسلیمان شیراز هلال احمر کاروان خدام رضوی زیر سایه خورشید جشن های دهه کرامت گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۰۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حج عظمت و ابهت امت اسلام است

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ آیت الله فلاحتی امروز در جمع زائران گیلانی حج تمتع ۱۴۰۳ با اشاره به اهمیت به جا آوردن حج به عنوان فریضه‌ی الهی و نورانی گفت: حج عظمت و ابهت امت اسلام است و باید گرامی داشته شود.
وی با بیان اینکه خداوند به واسطه خانه امن الهی زمین لم یرزع و بیابانی مکه را معنویت بخشید افزود:زائران باید قدر این فرصت را بدانند و انسان‌های نورانی باید برای رسیدن به کمال و معنویت به حج بروند.
 وی با تاکید بر اینکه باید تاثیر سفر به مکه در زندگی زائران نمود پیدا کند گفت: شاید کسی بار‌ها به سفر حج برود، اما چیزی نصیبش نشود به همین دلیل باید تلاش شود که قبل از رفتن به این سفر معنوی خود را پاک گرداند. 
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به عظمت حج تمتع گفت: اگر کسی مکنت مالی دارد باید به رفتن به سفر حج اهتمام داشته باشد.
مدیر حج و زیارت گیلان هم در این مراسم گفت: امسال ۸۷ هزارو ۵۵۰ نفر عازم حج تمتع میشوند که سهم گیلان از این تعداد ۶۳۰ زائر است.
اسکندری با بیان اینکه زائران گیلانی در قالب ۵ کاروان به مکه مشرف میشوند افزود: ۴ کاروان از رشت و یک کاروان از زائران گیلانی از تهران به مکه اعزام میشوند. 

در این مراسم‌همچنین زائران مناسک حج را به صورت نمادین انجام دادند.

دیگر خبرها

  • کرمان، زیرسایه خورشید/ اجرای ۵۰۰ برنامه فرهنگی ویژه دهه کرامت در پایتخت مقاومت اسلامی
  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت با حضور خادمان رضوی در ماهشهر
  • همخوانی خادمان رضوی در چایخانه حضرت رضا(ع)
  • سمنان دهه کرامت میزبان خادمان رضوی با اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه است
  • ۴۵۰ ویژه برنامه دهه کرامت در سطح استان بوشهر اجرا می‌شود
  • کرمانشاه میزبان خادمان حضرت معصومه (س) خواهد بود
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در شهر زنجان
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در سطح شهر زنجان
  • حج عظمت و ابهت امت اسلام است
  • خادمان بابلسری چایخانه حرم رضوی